کد خبر : 1531441 | 27 خرداد 1397 ساعت 22:24 | 359.9K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیمات او در بازی آلمان و مکزیک عالی بود؛

دفاع تمام قد کارشناس ایتالیایی از داوری فغانی

داور سرشناس سابق فوتبال ایتالیا به تمجید از قضاوت علیرضا فغانی در بازی آلمان و مکزیک پرداخت.

دفاع تمام قد کارشناس ایتالیایی از داوری فغانی

به گزارش "ورزش سه"، آندره آ دِ مارکو که وظیفه کارشناسی داوری مسابقه تیم‌های ملی آلمان و مکزیک را برعهده داشت، راجع به قضاوت تیم داوری این دیدار گفت: روی صحنه‌ای که گفته می‌شود خدیرا خطا اتفاق افتاد، حالت 50-50 بود و اگر طوری نگاه بشود که پشت پای او زده شده، شاید بتواند خطا گرفت ولی داور نزدیک صحنه بود.

 

او ادامه داد: فغانی در این صحنه که برخورد هکتور هررا با سامی خدیرا اتفاق افتاد، از حرف کسی(کمک داور ویدئویی) استفاده نکرد و گفت چون من صحنه را دیدیم، تصمیمم را گرفته‌ام؛ بنابر این می‌توان به او اعتماد کرد که این صحنه را درست تشخیص داده است.

 

داور سابق فوتبال ایتالیا اضافه کرد: تصمیم درخشان و عالی فغانی زمانی بود که در زمان برخورد توپ با دست مارکو رویس اعلام هند نکرد و کاملا طبق قوانین تصمیم گرفت چراکه مارکو رویس در حرکت و توپ در مسیر بدن او بود که نمی‌توانست کاری انجام دهد و عمدی باشد.

 

1311099

 

1311098

 

مظفری زاده: بهتر بود فغانی کروس را لمس نمی کرد

 

سعید مظفری زاده داور سابق فوتبال ایران درباره قضاوت فغانی به خبرنگار ورزش سه گفت: سپردن قضاوت المان و مکزیک که بازی مهم و سختی هست به فغانی، نشانه اعتماد کمیته داوران فیفا به اوست. فغانی قضاوت بسیار خوبی داشت.

 

او همچنین به صحنه برخورد داور با تونی کروس نیز پرداخت و اظهار داشت: لمس کردن بازیکن بدین شکل کار مورد تاییدی نیست و بهتر بود این اتفاق نمی افتاد. این حرکت با توصیه های فیفا به داوران مغایرت دارد.

 

مظفری زاده در پایان برای همکاران سابقش آرزوی موفقیت کرد و خاطرنشان کرد: انشالله اگر فغانی و تیمش همچنان قوی و با تمرکز کار کنند بسیار امیدواریم که انها را در مراحل پایانی و حتی فینال ببینیم.

دیدگاه‌ها