کد خبر : 1531494 | 28 خرداد 1397 ساعت 09:29 | 154.6K بازدید | 2 دیدگاه

اختصاصی از لیسبون 

پیروزی ایران برای پرتغال نگران کننده است

روزنامه پرتغالی O Jogo در تحلیل خود از نتایج روز اول گروه دوم جام جهانی، ایران را بزرگترین خطر برای پرتغال دانست.

پیروزی ایران برای پرتغال نگران کننده است

به گزارش "ورزش سه" روزنامه پرتغالی جوگو در چاپ روز یکشنبه خود به بررسی شرایط تیم های گروه دوم پرداخت. جوگو در دو مقاله جداگانه از عملکرد یوز های ایرانی تمجید و آنها را بزرگترین خطر برای صعود پرتغال دانست. 

 

 

*پیروزی ایران مسئله نگران کننده

 

پرتغال در مقابل یکی از شانس های اول قهرمانی با تساوی کار خود را در روسیه آغاز کرد. پرتغال قهرمان اروپا است اما تیم فعلی اسپانیا یکی از شانس های غیرقابل انکار برای کسب جام است، با این تفسیر، تساوی نتیجه ای معقول برای پرتغال بود. البته پرتغال در مسابقات بعدی روند صعودی را خواهد داشت و هر بازی بهتر از قبل خواهد شد. 


شاید بزرگترین نگرانی در حال حاضر برد ایران در مقابل مراکش باشد. با شناختی که از کارلوس کی روش و روش بازی تیم او داریم، پیروزی ایران فشار را برای پرتغال زیاد تر خواهد کرد. حتی اگر ایران در مسابقه بعدی مقابل اسپانیا، با شکست زمین را ترک کند، آنها هنوز از شانس صعود برخوردار خواهند بود. تیم ایران با کسب سه امتیاز از مسابقه اول، تنها تیم گروه است که روی کاغذ شرایط بهتری از دیگر تیم ها دارد. اکنون بازیکنان ایران از روحیه بالایی برخوردار هستند و در صورتی که یک امتیاز از مسابقه با اسپانیا کسب کنند، این روحیه تیمی بالاتر هم خواهد رفت.


مراکش، تقابل با پرتغال را تنها فرصت برای باقی ماندن در جام جهانی خواهد دید. مراکش حریف ساده ای برای پرتغال نخواهد بود، پرتغال باید مسابقه را با فشار زیاد آغاز و بازی تیمی خود را به آنها دیکته کند. مراکش هافبک های خوبی با قدرت تدافعی بالا دارد که می توانند در بازی پرتغال اختلال به وجود آورند. پرتغال باید روشی متفاوت از بازی (در مقایسه با مسابقه با اسپانیا) را برای پیروزی برابر مراکش در نظر بگیرد.

 

1311173

 

 

*بدون سورپرایز، ایران جام جهانی را خوب شروع کرد

 

ژوزالدو فریرا سرمربی تیم السد قطر در تحلیل فنی خود از تیم ایران گفت: اولین نتیجه مثبت کی روش و ایران در جام جهانی ثبت شد. این عملکرد اصلا عجیب نبود و کاملا قابل پیش بینی بود. در حقیقت این دومین پیروزی آنها بود که ٢٠ سال پس از برد مقابل آمریکا به دست آمد. من به واسطه رویارویی با تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، شناخت زیادی از بازیکنان ایرانی دارم. من در تیم خود یک بازیکن ایرانی (مرتضی پورعلی گنجی) دارم، بازیکنان و تیم ایران در کارهای دفاعی استحکام و تمرکز بالایی دارند. آنها عملکرد خارق العاده دفاعی در مقدماتی جام جهانی داشتند، ٩ مسابقه بدون گل دریافتی داشتند و تنها در بازی آخر که نتیجه بازی برای آنها تاثیر گذار نبود، دروازه خود را گشوده دیدند. استحام دفاعی فوق العاده مهمترین مشخصه تیم ایران است، آنها در خط حمله از کمبود استعداد رنج می برند که البته این مسئله با عملکرد خوب تیمی و کمی خوش اقبالی، اکثرا از میان می رود. آنها بدون شک برنامه ریزی های زیادی برای مقابله با پرتغال و اسپانیا انجام داده اند. کی روش مربی توانایی است که به خوبی میتواند تیم خود را برای این دو مسابقه آماده کند. باید منتظر ماند و دید که آیا ایران میتواند با پیشی گرفتن از پرتغال یا اسپانیا از گروه خود صعود کند؟

 

1311174

 

علی امامی - لیسبون

دیدگاه‌ها