کد خبر : 1531512 | 28 خرداد 1397 ساعت 10:45 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

ایسلند چگونه مسی و یاران را متوقف کرد؟

لیونل مسی ، فوق ستاره ی آرژانتینی شبی بد را پشت سر گذاشت ، یک پنالتی از دست داد ، امکان حرکت آزادانه نداشت و ضربات آزادش ثمره ای نداشتند.

ایسلند چگونه مسی و یاران را متوقف کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، با وجود این روند، به گفته ای اس پی ان ، این ها همه ۳ دلیل داشته که منجر به تساوی ارژانتین مقابل ایسلند شده است :

 

۱- ایسلند امتیاز با ارزشی از نا امیدی مسی کسب کرد :

ایسلند چند سالی است که به حماسه افرینی عادت کرده است ، وقتی انها نمی توانند در میدان پیروز شوند ، تمام تلاش خود را برای گرفتان تساوی یا مساوی ماندن بازی انجام می دهند ، این چیزی است که می تواند باعث به وجود اوردن شوک از تیم ساده گروه به بقیه تیم های گروه شود.


با توجه به این که رونالدو در بازی با اسپانیا هتریک کرد ، انتظار می رفت که لیونل مسی نیز در بازی مقابل تیم ساده ای مانند ایسلند هتریک کند اما همه چیز برای مسی متفاوت پیش رفت.

 

 

 


بعد از ان که ایسلند گل تساوی را زد ، به عقب رفت و بسیار دفاعی بازی کرد و از تک موقعیت ها استفاده میکرد . پس همین ایسلند را تقویت کرد و هم مسی و هم هم تیمی هایش را تحت تاثیر قرار داد. مسی در واقع بعد از ظهر وحشتناکی را پشت سر گذاشت.


اعتبار بزرگ ایسلند در بازی در واقع ناشی از طرز بازی کردن انها بود. دفاع بسیار فشرده برای نا امید کردن حریفان ، همچنین وجود دروازه بانی مانند هالدورسون که با سیو کردن پنالتی مسی و شیرجه ای زیبا ، قدرت خود را به همگان ثابت کرد.


آرژانتین مقدار زیادی صبر و حوصله توام با تعویض های ناگهانی موقت در پست بازیکنان انجام داد ، سر انجام در دهمین دقیقه ترس بزرگ ارژانتین به واقعیت تبدیل شد ، یک پاس بد از مارکوس روخو برای کابایرو که تنها یک اشاره برای گل شدن لازم داشت اما یکی از مدافعان ان را دور کرد و در واقع این ترس ارژانتین یعنی دفاع به هم ریخته بود.


ارژانتین خیلی زود باز هم توانست بازی را کنترل کند و در نوزدهمین دقیقه از بازی به گل برسد ، روخو توپ را به آگوئرو پاس داد ، کسی که به پشت مدافع ایسلند یعنی سیگوردسون فرار کرده بود و با چرخشی زیبا توانست دوازه ایسلند را باز کند .

 

 


در آن لحظه انتظار می رفت که آرژانتین ۳ امتیاز را رهبری کند اما ایسلند خیلی زود به بازی برگشت ، آرژانتین که نتوانست خطوط دفاعی خود را تنظیم کند ، بعد از یک حمله ناگهانی ، توپ به سیگوردسون در محوطه جریمه ارژانتین رسید و او شوت زد اما توپ به روخو برخورد کرد و کابایرو توانست ان را سیو کند اما بعد از ان فینبوگاسون روی ریباند دروازه ارژانتین را باز کرد . این گل باز هم انگیزه تازه ای به ایسلند بخشید و ایسلند توانست باز هم خود را پیدا کند حتی سیگوردسون قبل از پایان نیمه یک موقعیت دیگر هم داشت که کابایرو آن را سیو کرد .


دقایقی بعد از نیمه دوم ، مربی ارژانتین ، خورخه سمپائولی برای اضافه کردن قدرت هجومی به تیمش اور بانگا را به زمین آو رد اما باز هم هیچ فایده ای نداشت و آرژانتین را به ان چیزی که انتظار داشت نرساند اما در دقیقه شصت و چهارم بازی یک موقعیت عالی نصیب ارژانتین شد ، وقتی که مگنوسون در محوطه جریمه روی مزا خطا کرد .

 

 


مسی پشت ضربه پنالتی ایستاد اما به دلیل جایگیری و تصمیم درست هالدورسون و ضربه بد و آرام مسی ، هالدورسون پنالتی را سیو کرد .


کمی بعد در دقیقه ۷۷ بازی ، سیوارسون در محوطه جریمه مرتکب خطا بر روی پاوون شد که داور نپذیرفت ، دقایقی بعد هم تلاش های مسی در ضربات ایستگاهی و همچنین پاوون هیچ کدام به گل تبدیل نشد تا روز نا امید کننده ای برای مسی و یارانش رقم بخورد.

 

۲- سوالات درباره عملکرد ارژانتین فراوان است :

بیایید روراست باشیم ، عملکرد مسی و آلبی سلسته غیر قابل انتظار بود.


در کل سوال اصلی این نیست که مسی چگونه بازی کرد ، سوال در واقع این است که آیا مسی به کمک نیاز دارد ؟


در این روز جواب دریافت شد ، برای جواب دادن به این سوال باید به ۲۰۱۶ برگردیم ، جایی که مهاجمی غیر از مسی برای البی سلسته گل زد ، در واقع آگوئرو نشان داد که او می تواند بخشی از راه حل باشد اما او تنها زمانی خوب است که در موقعیت گلزنی مانند اتفاقی که در بازی با ایسلند افتاد ، قرار گیرد و گل بزند ، یعنی در واقع او قدرت تمام کنندگی خوبی دارد و نمی تواند موقعیت ساز شود.


در واقع مسی به کمک نیاز دارد تا کمی بتواند خود را از زیر فشار تنهایی رها کند اما هیچ کس نیست که به او کمک کند با وجود تمامی ستاره هایی که تیم ملی ارژانتین دارد !


اما در هر حال تورنمنت هنوز برای مسی و یارانش تمام نشده اما ایسلند هشداری جدی برای تیم های قوی تری همچون نیجریه و کرواسی که هم گروه ارژانتین هستند ، بود !

 

۳- ایسلند تلاش می کند تا همه را متقاعد کند :

تاکتیک ایسلند شاید به ظاهر ساده باشد اما به طرز باور نکردنی تاثیر گذار است.


در بازی حتی برخی مواقع بود که ارژانتین تنها حمله میکرد که کمی بر روی دفاع ایسلند تاثیر بگذارد ،اما این بار حتی فضای پست سر سیگوردسون نیز بسته شده بود تا حمله ای از جانب ارژانتین صورت نگیرد.


در حمله هم ایسلند موقعیت های خطرناکی ایجاد می کرد و بعضی وقت ها فقط حمله میکرد تا کمی از مالکیت توپ لذت ببرد چیزی که با وجود تاکتیک دفاعی سخت انجام خواهد شد.


ولی در نهایت تنها چیزی که معلوم است این است که هالگریمسون اگر با همین روش هم به مصاف نیجریه و کرواسی برود آن وقت شکست دادن ایسلند سخت خواهد شد !!

 

مترجم : دانیال محمدی

منبع : ای اس پی ان

عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها