کد خبر : 1531513 | 28 خرداد 1397 ساعت 10:46 | 140.2K بازدید | 1 دیدگاه

وقایع نگاری قصابی فوق ستاره برزیلی در روستوف

کالباس نیمار هم به بازار آمد !

در بازی برزیل و سویس روی ستاره برزیلی‌ها ده بار خطا شد تا در کنار آلن شیرر، ستاره‌ی انگلیس در جام جهانی 98 رکورددار خطاهای انجام شده روی یک بازیکن، در یک بازی باشد.

کالباس نیمار هم به بازار آمد !

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت نیمار به جام جهانی، چیزی که علاقه‌مندان برزیل مدتها در انتظارش بودند با ثبت یک رکورد همراه شد. رکورد تعداد خطا روی یک بازیکن در یک بازی، که از بیست سال پیش دست‌نخورده باقی مانده بود. 


نیمار چهار سال پیش در کشور خود هم بعد از خطاهای خشنی که مدافعین بر رویش انجام داده بودند، جام جهانی را با درد و رنج ترک کرد. در جریان پیروزی 2-1 برزیل مقابل کلمبیا در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی، حرکت خطرناک خوان زونیگای کلمبیایی باعث شد یکی از مهره‌های پشت نیمار بشکند و او دیگر قادر به بازی در جام جهانی نباشد. همین باعث شد نیمار در جریان شکست خفت‌بار 7-1 سلسائو مقابل آلمان غایب باشد. 


این بار نیمار که بعد از چهار ماه دوری از میادین به دلیل مصدومیتی دیگر، به فوتبال بازگشته دیروز خوش‌شانس بود که بدون صدمه‌ی جدی از بازی به سلامت بیرون آمد. 


مهاجم برزیلی در بازی ناامیدکننده‌ی تیمش مقابل سویس چنگی به دل نزد. هر چند او بعد از آنکه در ماه فوریه با شکستن یکی از استخوانهای پایش از میادین فاصله گرفته بود، قبل از بازی دیشب تنها در یک مسابقه بازی کرده بود. اما ستاره‌ی پاریس سن‌ژرمن باید خدا را شاکر باشد که از بازی دیشب سالم بیرون آمده چرا که مشخص بود مدافعین بی‌رحم سوییسی به عنوان بخشی از تاکتیک دفاعی خود، خطا کردن روی او را هدف گرفته‌اند. 


در جریان بازی روی نیمار 10 بار خطا شد. بعد از آلن شیرر انگلیسی که در جام جهانی 98 فرانسه تونسی‌ها 10 بار رویش خطا کرده بودند، نیمار هم به این آمار دست یافت تا در کنار شیرر بایستد. 


کاملاً مشخص بود که سرمربی سوییس، ولادیمیر پتکوویچ به تیم خود گوشزد کرده بود با هر روش ممکن جلوی قابلیت نیمار برای تغییر نتیجه‌ی بازی را بگیرند. 


بعد از پله که در جام جهانی 66، مدافعین بی‌رحم بلغار از جام جهانی حذفش کرده بودند، این بدترین خطاهایی بود که در یک جام جهانی روی یک بازیکن برزیلی انجام می‌شد. بازیکنان بلغار در آن سال به نوبت روی پله خطا می‌کردند و تا زمانی که ستاره‌ی برزیلی با برانکارد از زمین بیرون نرفت، دست برنداشتند. 


از سوی دیگر، بازیکنان برزیلی به گل سوییس هم معترض بودند. به نظر می‌رسید استیون زوبر قبل از به ثمر رساندن گل، میراندا مدافع برزیل را از پشت هل داد تا برای خود فضا باز کند. تیته، سرمربی برزیل معتقد بود که در آن صحنه باید خطا اعلام می‌شد. تیته بعد از بازی گفت " صحنه‌ی میراندا خیلی واضح بود. یک خطای کاملاً واضح. صحنه‌ی دوم می‌تواند بحث‌برانگیز باشد ولی صحنه‌ی اول بدون شک خطا بود. اعتراض کردن وظیفه‌ی بازیکنان من نیست. دیگران هستند که باید انصاف داشته باشند و منصفانه قضاوت کنند. آن هم این روزها با این همه سیستم و دستگاه که بازی را زیر نظر دارد. اگر بازیکن ما هل داده شده باشد، که داده شد، خطا است "


میراندا، مدافع میلان ایتالیا هم از داور مکزیکی بازی، سزار آرتورو راموس انتقاد کرده و می‌گوید " من را هل دادند و پرت کردند. اتفاقی که افتاد را دوربین‌ها ضبط کرده بودند و داور می‌توانست تماشایش کند. ولی این اتفاق نیفتاد. ما به تساوی رسیدیم. ولی راه ما در جام جهانی تازه شروع شده. از قبل می‌دانستیم که این بازی، ساده نخواهد بود ". 

 

1311205

 

 سویسی‌ها 10 بار روی ستاره برزیل خطا کردند. از جام جهانی 98 تا کنون در یک بازی روی یک بازیکن هرگز این قدر خطا نشده بود

 

 

1311206
 

  نیمار که تازه از بند مصدومیت رها یافته در بازی دیشب با برخوردهای بسیار خشن بازیکنان حریف روبرو شد

 

 

1311203
 

  نیمار هر بار که صاحب توپ می‌شد، سویسی‌ها به شکارش می‌رفتند

 

 

1311202
 

 نیمار بعد از یکی از خطاهایی که رویش انجام شده با یکی از داورهای بازی بحث می‌کند

 

 

1311207
 

  میشائیل لانگ، نیمار را سرنگون می‌کند

 

 

1311210
 

نیمار بعد از خطایی خشن، در این عکس، در حالتی آکروباتیک و با جوراب پاره دیده می‌شود

 

 

1311209
 

  فابیان شر، پیراهن نیمار را کشیده و مانع از حرکت او می‌شود

 

 

1311208
 

  نیمار بعد از خطایی دیگر از درد به خود می‌پیچد

 

 

1311204
 

 استیون زوبر بعد از به ثمر رساندن گل تساوی‌بخش سویس، شادی می‌کند

 

 

1311201
 

اما بازیکنان برزیل و مربی‌اش تیته معتقد بودند داور بازی سزار آرتورو راموس باید به خاطر هل داده شدن میراندا، خطا اعلام می‌کرده و گل را نمی‌پذیرفته

دیدگاه‌ها