کد خبر : 1531515 | 28 خرداد 1397 ساعت 10:51 | 19.6K بازدید | 1 دیدگاه

مهم ترین اتفاق راند یک جام جهانی؟

اگر قرار باشد یکی از این اتفاقات را مهم ترین اتفاق جام جهانی بدانید، انتخاب شما کدام یکی است؟

مهم ترین اتفاق راند یک جام جهانی؟

به گزارش ورزش سه، تقریبا نیمی از راند یک جام جهانی را پشت سر گذاشته ایم. ۱۱ بازی با نتایج و داستان های جالب که در مجموع، یک جام جهانی خوب را برایمان خلق کرده اند. حال مهم ترین اتفاق جام جهانی از نظر شما چیست؟

 

* کریستیانو رونالدو در چهارمین بازی جام، درخششی فراتر از حد انتظار داشت. او دو گل زد و پرتغال را جلو انداخت اما در آخرین دقیقه از مسابقه، برای فرار تیمش از شکست به یک گل دیگر احتیاج داشت. کریس برابر اسپانیا هت تریک کرد، کشوری که او را به خاطر فرار مالیاتی ۱۸ میلیون یورو جریمه کرد.

 

* ایران پس از ۲۰ سال یک برد در جام جهانی کسب کرد. شاگردان کی روش در حالی مقابل مراکش صف آرایی کردند که ۲۰ سال پیش در چنین روزهایی، تیم جلال طالبی آمریکا را در بازی قرن شکست داده بود. البته این دو برد تفاوت هایی داشتند و این بار، مدافع مراکش زحمت گلزنی را به دوش کشید.

 

* لیونل مسی، همچون کریستیانو رونالدو امید اول تیمش در جام جهانی است. پس از درخشش رونالدو انتظار می رفت مسی نیز برابر ایسلند بدرخشد اما این اتفاق نیفتاد و پادشاه فوتبال، یک پنالتی برابر دروازه بان ایسلند خراب کرد؛ گلری که کارگردان فیلم است.

 

* تیم ملی عربستان سنگین ترین شکست جام را تا به امروز پذیرفته‌. پس از تحمل این شکست، مدیران فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده اند که قصد دارند با سرمایه گذاری روی یک نسل جدید، ۴ سال بعد فاتح جام جهانی شوند.

 

* مکزیک توانست مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد. میتوان گفت این بزرگترین شگفتی جام تا کنون است. حالا مانشافت بیش از هر زمان دیگری از بابت حذف در مرحله گروهی نگران است چرا که از ۹۸ تاکنون اکثر قهرمان ها، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی ناکام بوده اند.

 

* فرانسوی ها مکانیکی ترین پیروزی جام جهانی را به دست آوردند. آن ها هر دو گل خود مقابل استرالیا را مدیون تکنولوژی VAR هستند.

 

* برخلاف این که فرانسه بیشترین بهره را از VAR برد، هواداران فوتبال برزیل متعجب هستند که چرا از این تکنولوژی در تشخیص خطای گلزن سوئیس استفاده نشده است. بازیکنی که قبل از شلیک توپ به دروازه برزیل با ضربه سر، مدافع برزیل میراندا را هل داد.

 

* زیباتربن ضربه کاشته جام توسط کلاروف مدافع صرب درون دروازه خسوس ناواس قرار گرفت تا دور اول برای دروازه بان فیکس رئال و گزینه جانشینی او (ده خیا) خوب به اتمام نرسد.

 

* مصر بدون فرعونش نمایش قابل توجهی داشت اما در آخرین لحظه از مسابقه، مغلوب ضربه سر گودین شد. آن ها درحالی این نتیجه را کسب کردند که حالا برای صعود به دو برد احتیاج دارند و بعید است این برد ها بدون صلاح به دست آیند.

 

* دانمارک یک برد ارزشمند را در جدال با تیم قدرتمند پرو کسب کرد. درخشش کسپر اشمایکل در درون دروازه دانمارکی ها مهم ترین نکته این بازی بود، پسر دروازه بان تاریخ ساز این کشور، چند واکنش خوب داشت اما شاید همه فوتبال دوستان امیدوار بودند ضربه پنالتی در چارچوب باشد تا واکنش او را ببینند.

 

* کرواسی ۲-۰ نیجریه را شکست داد. آن ها ۱۱ نفره دفاع می‌کردند و پس از توپ گیری، با سرعت اعجاب آور در انتقال از دفاع به حمله، به دروازه حریف می‌رسیدند. کروات ها حالا در صدر جدول گروهی هستند که به گروه مرگ معروف شده اما نمیتوان این را معجزه و شگفتی نامید چرا که یاران مودریچ در سال های اخیر، کیفیت بالایی از خود نشان داده اند.

 

* رافائل مارکز، مدافع مکزیک با حضور در بازی مقابل آلمان، با 5 بار بازی در مسابقات جام جهانی به رکورد لوتار ماتیوس و آنتونیو کاربایال رسید. او ۳۹ ساله است و سابقه بازی برابر ایران و گلزنی برابر آرژانتین در جام جهانی ۲۰۰۶ را دارد.

دیدگاه‌ها