کد خبر : 1531534 | 28 خرداد 1397 ساعت 11:06 | 91.8K بازدید | 0 دیدگاه

ضیایی: با این همه مصدومیت و محدودیت از نتایج ناراضی نیستم

بازجویی FBI و کارشکنی آمریکا از زبان رییس والیبال

رییس فدراسیون والیبال گفت: به برنامه ریزی بی سر و ته فدراسیون جهانی اعتراض کردیم؛ آنها قبول کردند،‌اما گفتند دیر است!

بازجویی FBI و کارشکنی آمریکا از زبان رییس والیبال

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ با اتفاقات عجیب و غریبی برای ایران همراه بود. یک ماه جهانگردی و قاره پیمایی به خاطر قرعه کشی صورت گرفته از سوی فدراسیون جهانی باعث شد تا کولاکوویچ و شاگردانش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.


با اینکه تنها ۴ برد از ۱۲ بازی اخیر در ۴ هفته ابتدایی لیگ ملت ها برای ایران کسب شده؛ رییس فدراسیون والیبال می گوید به خاطر برنامه ریزی بد FIVB از نتایج ناراضی نیست.


حالا ملی پوشان والیبال ایران در حالی در هفته پنجم میزبان کره جنوبی، بلغارستان و آلمان هستند که حریفان زودتر از شاگردان کولاکوویچ به تهران می رسند!


موضوع دیگری که باعث عصبانیت اعضای تیم ملی در آمریکا شده و اعتراض فدراسیون ایران را به همراه داشته، رفتار پلیس FBI‌ آمریکا با بازیکنان هنگام ورود به شیکاگو و بازجویی با سوال های عجیب از ملی پوشان ایرانی بود.


البته ویزا ندادن به سرپرست و ۲ بازیکن ایران هم از قبل مشخص کرده بود که آمریکایی ها بار دیگر سیاست را در ورزش دخالت دادند.


برای بررسی این اتفاقات با احمد ضیایی در پایان هفته چهارم لیگ ملت ها همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های رییس فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


رفتار زشت آمریکایی ها اظهرمن الشمس است


بعد از ورود تیم ملی به آمریکا متوجه رفتار زشت آمریکایی ها شدیم. آنها چند ساعتی بازیکنان ما را در فرودگاه معطل کردند و پلیس FBI از بازیکنان جوان تیم ما سوالات بی ربط پرسیده است. البته این اولین بار نیست که آمریکایی ها و حتی اروپایی با ما چنین رفتاری کردند. فرانسه هم امسال با ویزا ندادن به یکی از بازیکنان ما چنین مشکلی را به وجود اورد. در هر صورت رفتار زشت آمریکایی ها اظهرمن الشمس است. آنها که ادعای دموکراسی می کنند، رفتارشان با گفتارشان متفاوت است.


همواره با احترام از بازیکنان آمریکا میزبانی کردیم


آمریکایی ها در شرایطی این رفتار را انجام می دهند که وقتی بار قبلی می خواستند به تهران بیایند،‌ نماینده دفتر ایران در واشنگتن شخصا به اردوی تیم آمریکا رفت و برای آنها ویزا صادر کرد چون فدراسیون والیبال آمریکا گفته بود سفر به واشنگتن هزینه زیادی دارد. ما کرامت خود را نشان دادیم؛ اما در مقابل رفتار آقایان دروغین بود. چرا بازیکنان جوان ما بعد از یک سفر طولانی باید 3 ساعت در فرودگاه معطلل شوند و از آنها سوال های مسخره پرسیده شود؟ در ضمن به سرپرست تیم و ۲ بازیکن ما ویزا ندادند. اصلا من به مسائل سیاسی کاری ندارم و ورزشی صحبت می کنم؛ اما به هر شکل رفتار آمریکایی ها قابل توجیه نیست.


مثلا ما میزبان هستیم؛ اما حریفان زودتر می رسند!


از سوی دیگر FIVB هم با برنامه ریزی غلط و اشتباهش ما را به دردسر انداخت. الان در شرایطی میزبان هفته پنجم هستیم که تیم آلمان با همان پروازی به ایران می آید که بازیکنان خودمان در آن پرواز هستند؛ تنها تفاوت اینجاست که ایران سفری ۲۷، ۲۸ ساعته را تجربه می کند؛ اما آلمانی ها با یک پرواز ۴ ساعته به تهران می رسند. کره جنوبی و بلغارستان هم با سفرهایی کوتاه به تهران می آیند؛ اما بازیکنان ما باید نزدیک به ۳۰ ساعت روی هوا باشند. مثلا ما میزبان هستیم؛ اما از حق میزبانی خود نمی توانیم بهره ببریم.


اعتراض کردیم؛ گفتند دیر است


ما به برنامه ریزی بی سر و ته فدراسیون جهانی اعتراض کردیم. آنها هم قبول کردند؛ اما گفتند برای تغییر برنامه دیر شده است. برخی شاید بگویند برای همه تیم ها شرایط همینطور بوده؛ اما باید بگویم خیر. مثلا روسیه از ابتدا در اروپا بوده و اصلا تکان نخورده است. FIVB می توانست با همکاری کند که حداقل یک بار به قاره آمریکا برویم و در کشورهای آرژانتین و آمریکا حاضر شویم و سپس به اروپا بیایم. این کار را هم برای ما نکردند و یک ماه کل دنیا را بچه های ما گشتند!


والیبال ایران از لیگ ملت ها صدمه جدی دید


قطعا یکی از دلایل نتایجی که در هفته های اخیر برای تیم ملی والیبال ایران به دست آمده، همین برنامه ریزی عجیب بوده است. امسال در لیگ ملت ها بازیکنان ما صدمه جدی دیدند. همین حالا غفور، قائمی، شریفی و موسوی مصدوم هستند. با این حال بازهم به بازیکنان و کادرفنی خسته نباشید می گویم که با وجود محدودیت و مصدومیت ها عملکرد خوبی داشتند. من اصلا از نتایج ناراضی نیستم؛ اما از برخی کمبودهایی که دیده شد هم چشم پوشی نخواهم کرد.


تکلیف تیم ب را در جلسه با کولاکوویچ روشن می کنم

 

همانطور که می دانید تصمیم گرفتیم تیم ب را به بازی های آسیایی اعزام کنیم و این تیم با هدایت جهانگیر سیدعباسی کار خود را آغاز کرده است. برخی از بازیکنان تیم الف هم در لیست تیم ب قرار دارند؛ اما هنوز این لیست نهایی نیست. ما نام ۳۷ بازیکن را به کمیته ملی المپیک اعلام کردیم که دستمان برای انتخاب بازیکنان باز باشد. چهارشنبه با کولاکوویچ جلسه می گذارم تا تصمیم گیری کنیم. باید ببینیم کولاکوویچ چقدر می تواند به ما درباره قویتر شدن تیم ب کمک کند؛ اگرچه اولویت فدراسیون تیم اصلی است که می خواهد به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شود.

دیدگاه‌ها