کد خبر : 1531604 | 28 خرداد 1397 ساعت 15:33 | 176.7K بازدید | 2 دیدگاه

گزارش فرستاده ورزش سه از روسیه:

بازگشت شش، ماتادورها را به زنجیر می‌کشیم؟

تیم ملی ایران هیچگاه شانسی به این بزرگی برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی پیش روی خود نمی دید.

بازگشت شش، ماتادورها را به زنجیر می‌کشیم؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی با سه امتیاز ارزشمندی که نصیب خود کرده برای صعود به مرحله بعدی اسپانیا و پرتغال را دچار چالش کرده است. تیم ملی ایران آخرین تمرین خود را امروز در کمپ لوکوموتیو پشت سر گذاشت و امروز در شرایطی راهی کازان خواهد شد که در گروه دوم این رقابت‌ها بزرگترین شانس صعود را داراست. آنها با پیروزی تاریخی خود مقابل مراکش با سه امتیاز در صدر جدول حاضر هستند تا بهترین سود را از تساوی پرتغال و اسپانیا در روز اول این مسابقات برده باشند.


بزرگترین مشکل کارلوس کی روش بعد از جدال مقابل مراکش مصدومیت امید ابراهیمی و علیرضا جهانبخش بود که با حضور در تمرینات گروهی طی دو روز اخیر از آمادگی بالای خود خبر دادند و اکنون با بیشترین پتانسیل مهیای جدال دوم خود مقابل یکی از قدرت‌ها و مدعی اصلی این جام خواهند شد.


اکنون سوال اصلی در خصوص برنامه ای است که کارلوس کی روش برای اسپانیا در نظر خواهد گرفت. اگر اتفاقات بازی با آلبی سلسله را درجام قبلی فراموش کرده بودیم شاید اکنون خوف بزرگی از جدال با ماتادورها در ذهن ما وجود داشت اما اردوی بهم ریخته اسپانیا بعد از اخراج لوپتگی اکنون یک امیدواری بزرگ را برای ایران شکل داده است تا حتی در بدبینانه ترین حالت ممکن با یک شکست خفیف همچنان شانس صعود از این مرحله لقب گیرد و یک اتفاق تاریخی بزرگ را در ایران ثبت کند.


کی روش در بازی اول ورای دقایق ابتدایی توانست مراکش را کاملا تحت تاثیر خود و تاکتیک خاصش قرار دهد. پرس فوق العاده ایران مانع از شکل گیری حملات مراکشی ها شد تا آنها علیرغم رویای بزرگی که در ذهن داشتند اکنون با دشوارترین ماموریت ممکن برای صعود همراه باشند. ماموریتی که در صورت تحقق آن حتی به سود ایران  نیز خواهند بود و هر چقدر برتر و بهتر عمل کنند شاگردان کی روش از شانس صعود بیشتری برخوردار خواهند بود.


اکنون اما سوال اصلی اینجاست که کارلوس کی روش برای دومین حریف ایران چه برنامه ای خواهد داشت. بیشتر برنامه سرمربی تیم ملی مشخص است و تنها با اضافه شدن سعید عزت اللهی باید دید چه تغییراتی شکل خواهد گرفت. شاید قابل حدس ترین آنها مربوط به پست دفاعی باشد. جایی که شاید رامین رضاییان علیرغم نمایش مناسب برابر مراکش شاید قربانی قدرت سمت چپ اسپانیا شود و راهی نیمکت شود تا پژمان منتظری با قدرت دفاعی بیشتر همانند جام 4 سال پیش به سمت راست دفاعی باز گردد و از سوی دیگر نیز مصدومیت روزبه چشمی و از دست دادن ادامه بازی ها توسط او، شاید باعث شود سیدمجید حسینی وارد ترکیب تیم ملی شود. 


بازگشت سعید عزت اللهی نیز بعد از پشت سر گذاشتن دوران محرومیت یک جلسه ای دیگر تغییر احتمالی ترکیب تیم ملی محسوب خواهد شد. عزت اللهی که کار آکادمیک حضورش در فوتبال اروپا را با حضور دراتلتیکومادرید پشت سر گذاشته یکی از هواداران ماتادورها محسوب می شود و اکنون انگیزه فوق العاده ای برای نمایش درخشان مقابل این تیم خواهد داشت. شماره 6 تیم ملی که نقش پررنگی در صعود ایران به مرحله نهایی جام جهانی داشت در دومین بازی این شانس را خواهد داشت تا جهشی بزرگ در زندگی فوتبالی خود شکل دهد و همه چیز به بازی مقابل ماتادورها بستگی دارد.


در دیگر خطوط تیم ملی البته نمی توان تصور تغییر خاصی را داشت. مهدی طارمی علیرغم مصدومیت از ناحیه کمر به  تمرینات گروهی بازگشته و خود را مهیای بازی دوم ایران کرده تا او نیز این شانس را داشته باشد تا اینبار نامش را به  عنوان گلزن احتمالی مقابل حریف سرشناس مطرح کند.


سرمربی تیم ملی ایران که تجربه حضور کوتاه مدت در فوتبال اسپانیا را در کارنامه دارد، اکنون شانس بزرگی بزرگی برای تکمیل شگفتی در روسیه پیش روی خود می بیند، جایی که شاگردانش نیز با اعتمادبنفس بالای خود ایران را مهیای یک جشن تاریخی خیابانی بزرگ و غیرقابل تصور می کنند. 48 ساعت تا تاریخ سازی باقی مانده و همه به شاگردان کی روش ایمان داریم و منتظر یک نتیجه اعجازانگیز هستیم.

دیدگاه‌ها