کد خبر : 1531611 | 28 خرداد 1397 ساعت 15:57 | 72.7K بازدید | 0 دیدگاه

قلی‌زاده نمی‌تواند جانشین چشمی شود

بازیکن رزرو شماره 24 تیم ملی اجازه ورود به لیست تیم پس از مصدومیت روزبه چشمی را ندارد.

قلی‌زاده نمی‌تواند جانشین چشمی شود

به گزارش "ورزش سه"، مهم ترین خبری که امروز از اردوی تیم ملی ایران در شهر مسکو منتشر شد، خبر مصدومیت روزبه چشمی بود.


مدافع ملی پوش ایران که در بازی مقابل مراکش هم 90 دقیقه بازی کرده بود، در تمرین دیروز تیم ملی دچار آسیب دیدگی شد و امروز مشخص شد که ادامه رقابت های جام جهانی را از دست می دهد.


پس از این شبهه ای به وجود آمد مبنی بر اینکه شاید بازیکن دیگری بتواند جای چشمی را در لیست ایران پر کند. نزدیک ترین گزینه برای جایگزینی در لیست، قطعا علی قلی زاده است چرا که او به عنوان بازیکن رزرو با تیم به روسیه رفته است؛ اما نکته مهم این است که قوانین فیفا اجازه جایگزینی قلی زاده و هیچ بازیکن دیگری از تیم را  نمی دهد.

 

بند 8 ماده 44 قوانین جام جهانی می گوید تنها تا 24 ساعت قبل از اولین بازی تیم ها می تواند جایگزینی بازیکنان در هنگام مصدومیت یکی از 23 نفر صورت بگیرد. نیازی هم نیست که بازیکن جایگزین در آخرین لیست تیم حضور داشته باشد. تنها اصول مهم این است که نامه را کمیته پزشکی فیفا تایید کند و برای فیفا محرز شود که مصدومیت واقعی بوده است. بازیکن جانشین هم باید با همان شماره بازیکن مصدوم وارد لیست شود. ضمنا اسم او باید بلافاصله به دبیرکل فیفا اطلاع داده شود.

 

در جام جهانی قبلی هم بازیکنانی مثل شکودران مصطفی از آلمان و نیمار از برزیل در میانه راه دچار مصدومیت شدند و هیچ بازیکنی در لیست جای آنها را نگرفت.

 

بدین ترتیب شانسی برای ملی پوش شماره 24 تیم ایران جهت حضور در فهرست تیم در بازی های آتی جام جهانی وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها