کد خبر : 1531682 | 28 خرداد 1397 ساعت 18:28 | 29.8K بازدید | 0 دیدگاه

سوئد ۱- کره جنوبی ۰؛ پیروزی با VAR

تیم ملی فوتبال سوئد به لطف بازبینی کمک داور ویدئویی موفق به پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی شد.

سوئد ۱- کره جنوبی ۰؛ پیروزی با VAR

به گزارش "ورزش سه"، در دومین بازی از گروه F جام جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی سوئد که با حذف هلند و ایتالیا در مرحله مقدماتی قاره اروپا به این رقابت‌ها رسیده بود، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در استادیوم نیژنی نووگورود به قضاوت جوئل آگیلار مقابل تیم ملی کره جنوبی قرار گرفت.

 

در نیمه اول دو صحنه مشکوک به پنالتی اتفاق افتاد و یک بار هم در لحظات پایانی مارکوس برگ در موقعیت تک به تک با جو هیوون وو نتوانست دروازه کره جنوبی را باز کند تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

 

در دقیقه ۶۴ کیم مین وو که در نیمه اول به جای پارک جو هو مصدوم وارد زمین شده بود و در سمت راست خط دفاعی کره جنوبی بازی می‌کرد، در محوطه جریمه خودی روی پای روی کلاسن مرتکب خطا شد که داور ال‌سالوادوری مسابقه اعتقادی به اعلام خطای پنالتی نداشت، اما ثانیه‌هایی بعد با اعلام کمک داور ویدئویی(VAR) و بازبینی مجدد صحنه، برای سوئد پنالتی گرفت.

 

گرانکوئیست، کاپیتان تیم ملی سوئد پشت ضربه پنالتی ایستاد و خلاف جهت هیوون وو توپ را به سمت چپ دروازه کره جنوبی زد تا گل اول بازی برای تیم ملی سوئد ثبت شود.

 

در ادامه ملی پوشان فوتبال کره جنوبی که تا پیش از این بیشتر روی ضد حملات برنامه داشتند، با حملات پیاپی و تعویض‌های هجومی سعی در جبران تک گلی که خورده بودند داشتند و حتی دو موقعیت جدی روی دروازه سوئد خلق کردند، اما در نهایت نتوانستند گلزنی کنند تا شاگردان یان اندرسون نخستین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ را با پیروزی برابر کره‌ای‌ها پشت سر بگذارند.

 

روز گذشته در اولین بازی گروه F جام جهانی ۲۰۱۸ تیم ملی مکزیک موفق به پیروزی یک بر صفر مقابل آلمان شد و امروز هم سوئد توانست با همین نتیجه کره جنوبی را شکست دهد تا دو تیم سه امتیازی در این گروه باشند.

 

1311414

 

روبین اولسن، آندریاس گرانکوئیست، پونتوس جانسون، لودویگ آگوستینسون، مایکل لاستینگ، سباستین لارسن(۸۱- گوستاو اسونسون)، آلبین اکدال(۷۱- اسکار هیلمارک)، ویکتور کلاسن، امیل فورسبرگ، مارکوس برگ و اولا تویوونن(۷۷- ایساک تلین) بازیکنانی بودند که با نظر اندرسون در این بازی برای سوئد به میدان رفتند.

 

تیم ملی کره جنوبی هم در این مسابقه با جو هیوون وو، جانگ هین سو، کیم هیونگ وون، لی یونگ، پارک جو هو(۲۸- کیم مین وو)، کی سونگ یئونگ، لی جائه سونگ، کو جا چئول(۷۳- لی سئونگ وو)، هوانگ هی چان، سون هئونگ مین و کیم شین ووک(۶۷- جونگ وو یونگ) برابر سوئد قرار گرفت.

 

ویکتور کلاسن(۶۱) از سوئد و هوانگ هی چان(۵۵) و کیم شین ووک(۱۳) از کره جنوبی سه بازیکن اخطاری این مسابقه که ۴۲ هزار و ۳۰۰ نفر آن را از نزدیک تماشا می‌کردند، بودند.

 

آندریاس گرانکوئیست، کاپیتان سوئد و زننده تک گل تیمش در پایان مسابقه به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

دیدگاه‌ها