کد خبر : 1531692 | 28 خرداد 1397 ساعت 17:56 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

عمر این فدراسیون به چهار سال نمی رسد

گل‌محمدی: رویکرد فدراسیون هیچ تغییری نکرده

سرپرست سابق تیم ملی بوکس می گوید برخی افراد قول دادند اگر افشاگری نکنم، مسئولیت سازمان لیگ را به من می دهند.

گل‌محمدی: رویکرد فدراسیون هیچ تغییری نکرده

به گزارش "ورزش سه"، عیسی گل‌محمدی، سرپرست سابق تیم ملی بوکس که در روز‌های گذشته به دلیل مشکلات موجود در این فدراسیون از سمت خود استعفا کرد، با برگزاری نشست خبری در خصوص مسائل مختلف فدراسیون بوکس گفت: در زمان انتخابات فدراسیون بوکس در ابتدا از افشین داوری حمایت کردم، اما وقتی او کنار کشید قصد داشتم در کنار روح الله حسینی حضور داشته باشم. اما حسین ثوری توانست با وعده‌ها و لابی‌هایی که انجام داد به عنوان رئیس فدراسیون بوکس انتخاب شود. پس از ریاست ثوری، سرپرستی تیم ملی به من پیشنهاد شد که به کلانتری، دبیر فدراسیون اعلام کردم اگر قرار به همکاری من با تیم ملی باشد باید تمامی مسائل تیم ملی در اختیار من باشد و کسی حق دخالت نداشته باشد. در روز‌های گذشته نیز در نهایت پس از عدم همکاری فدراسیون از سمت خود استعفا کردم.


سرپرست سابق تیم ملی بوکس تصریح کرد: از ابتدای همکاری با تیم ملی شرایط خود را اعلام کرده بودم، اما گویا دوستان فدراسیون فقط صرفا به حرف زدن توجه می‌کنند و در عمل کار دیگری انجام می‌دهند. این در حیطه کاری من است که در مورد نفرات و بوکسور‌های تیم ملی اظهار نظر کنم، ولی گویا آقایانی که از خارج بوکس وارد این رشته شده‌اند و حضور در چند فدراسیون در رزومه آن‌ها دیده می‌شود قصد دارد افتخارات من را که هم وزن آن‌ها است را نادیده بگیرند.


گل محمدی تاکید کرد: اکثر قهرمانان دهه ۸۰ ایران که موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک شدند از شاگردان من بودند و به نوعی تمام افتخارآفرینان این رشته با من همکاری داشتند. همچنین اکثر تیم‌هایی که با هدایت من یا حضورم به عنوان سرپرست در رقابت‌های برون مرزی شرکت کردند موفق به کسب مدال شدند. در بوکس هم وزن ثوری و طالبی روزمه دارم، ولی گویا آقایانی، چون کلانتری، طالبی می‌خواهند برای بوکس تصمیم گرفته و از خودشان شورای فنی تشکیل دهند.


وی در خصوص مشکلات خود با فدراسیون بوکس عنوان کرد: در روز حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی، دکتر سلطانی‌فر قول داد سهمیه رشته بوکس برای حضور در بازی‌های آسیایی از ۳ سهمیه به ۵ سهمیه افزایش داشته باشد، اما این دوستان چندان از این اتفاق استقبال نمی‌کردند. در جلسه‌ای هم که به صورت دوستانه با آقایان داشتیم تنها این صحبت را مطرح کردم که باد هر پنج سهمیه اختصاص داده شده به بوکس را به مسابقات بازی‌های آسیایی اعزام کنیم که گویا این موضوع مورد خوشایند نایب رئیس و دبیر فدراسیون نبود، در حالی که من از همان ابتدا گفته بودم باد در حیطه کاری خود همه کاره باشم. نکته جالب این است که طالبی به من گفت جایی که حسین نهرودی است صحبت فنی نکن اما این آقا نمی داند من هم وزن او مدال دارم!
سرپرست سابق تیم ملی بوکس با انتقاد از عدم توجه به بوکسور‌های تیم ملی خاطر نشان کرد: بوکسور‌هایی در اردوی تیم ملی حضور دارند که کرایه ماشین ندارند، اما مسئولان فدراسیون اصلا به فکر نیستند و بار‌ها نیز در پاسخ به مطرح کردن مشکلات آن‌ها اعلام کردند توجهی به اعتراضات آن‌ها نداشته باشم. حتی رئیس فدراسیون اعلام کرد اگر بوکسوری از شرایط اردوی تیم ملی ناراحت است، می‌تواند اردو را ترک کند!


وی در خصوص عدم حضور خود در تورنمنت‌های مختلف عنوان کرد: قرار بود تیم ملی عازم قزاقستان شود و من به عنوان سرپرست باید در کنار تیم حضور می‌داشتم، اما اصلا من را به عنوان سرپرست حساب نکردند و شب اعزام از طریق احدی پیغام دادند که اسم من از همراهی تیم ملی خط خورده است، آیا این مسائل باعث ناراحتی نمی‌شود؟ در حال حاضر و در آستانه بازی‌های آسیایی و با وجود تایید حضور ۵ بوکسور در جاکارتا تنها سه نماینده را به تورنمنت مغولستان اعزام کردند که هر سه نفر آن‌ها کیک‌بوکس کار هستند. متاسفانه شرایط بوکس ما به جایی رسیده است که طالبی ادعای حضور در شورای فنی آن را دارد.

 

1311455

 


گل‌محمدی با انتقاد از عدم توجه فدراسیون بوکس به پیشنهاد مغولستان برای حضور با ترکیب کامل، اظهار داشت: مغول‌ها حاضر بودند تیم ملی با ترکیب کامل در تورنمنت این کشور حضور داشته باشد و آن‌ها نیز تمامی هزینه‌های اقامت تیم ملی را متقبل شوند و تنها فدراسیون برای بوکسور‌ها بلیت تهیه کند، اما آقایان با وجودی که کل هزینه اعزام ۲۸ میلیون بود این کار را نیز انجام ندادند.

 

وی افزود: زمانی که افشین داوری فدراسیون تحویل ثوری داد حدود ۳ میلیارد ریال بودجه در فدراسیون گذاشته بود و از بدهی‌ها نیز ۷ میلیارد ریال را تسویه کرده بود، اما در حال حاضر آقایان توانایی پرداخت پول رستوران آکادمی و بلیت برای حضور تیم ملی با ترکیب کامل در مغولستان را نیز ندارند. همه این مسائل در حالی است که ثوری در مجمع فدراسیون مدعی شده بود به محض حضور در فدراسیون یک تا یک میلیارد و نیم بودجه برای فدراسیون فراهم خواهد کرد.


وی در خصوص عدم استعفای خود با وجود مشکلاتی که به ان اشاره کرده است، گفت: من از ابتدا با این آقایان قرار نبود کار کنم. من به افشین داوری در انتخابات کمک کردم، اما پس از اینکه او در انتخابات شرکت نکرد تلاش کردم تا روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون شود که این اتفاقات رخ نداد. پس از آن آقایان خودشان خواستند با من کار کنند. من خیلی تلاش کردم فضا را آرام کنم، اما نشد و در پایان هم استعفا دادم.


گل محمدی با اشاره به نقش مقصودی در تصمیم‌های فدراسیون بوکس، گفت: در حال حاضر حسین ثوری در فدراسیون بوکس تصمیم‌گیرنده نیست و افراد پشت پرده تصمیم گیرنده هستند. نمی‌دانم چرا مقصودی که در زمان ناطق‌نوری از فدراسیون کنار گذاشته شد و وزارت ورزش نیز مخالف حضور او بود به عضویت هیت رئیسه این فدراسیون در آمده است و در پشت پرده همه کاره فدراسیون است.


وی در پاسخ به این سوال که گویا شنیده شده اکبر احدی در انتخاب بازیکنان اعزامی به بازی‌های آسیایی اختیار تام نداشته و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: اکبر احدی چند روز پیش استعفا داد و من از او خواهش کردم در شرایط فعلی چنین تصمیمی نگیرد. او بازیکنان را برای اعزام به بازی‌های آسیایی معرفی کرده است. در حال حاضر فروتن گل‌آرا نیز به تیم ملی دعوت شده و باید این طور بگویم مرده او در ایران حریف ندارد، پس هیچ انتقادی به دعوت او وارد نیست، اما یک گلایه‌ای از او و سجاد محرابی دارم؛ آن‌ها بدون اجازه اردو‌ها را ترک کردند و حتی بنده که سرپرست اردوی تیم ملی بودم از این موضوع خبر نداشتم. به هر حال اکبر احدی با مربیان بزرگی کار کرده و کار خود را می‌داند.


سرپرست سابق تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: متأسفانه فدراسیون فعلی با فدراسیون دوره قبل هیچ تفاوتی نکرده است، همان فامیل بازی‌هایی که دوره قبل وجود داشت، همچنان رفتار‌ها در فدراسیون بوکس وجود دارد این رفتار‌ها همه درد است، درد را از هر طرف بخوانیم باز هم درد است. قهرمانان ما برای رفت و آمد کرایه ماشین ندارند، اما در طبقه دوم فدراسیون بوکس فامیل‌بازی است آقایان دخترخاله، خاله و خواهرزاده خود را به فدراسیون آورده‌اند.


گل محمدی در پاسخ به این سوال که شنیده شده حسین ثوری در تلاش است تا از کنار بوکس به مجلس ورود کند آیا او چنین تصمیمی را دارد یا قرار است در فدراسیون بوکس برای سال‌های آینده مدیریت کند، گفت: او مدعی شده برنامه هشت ساله دارد، اما فکر نمی‌کنم چنین برنامه‌ای برای بوکس داشته باشد. او اگر با این روند پیش برود فکر نمی‌کنم یکسال آینده را ببیند این آقایان همه دوستان خود را که در انتخابات به آن‌ها کمک کرده‌اند را از دست داده‌اند؛ آن‌هایی که حامی آقایان بودند به جمع منتقدان پیوسته‌اند و این نشان می‌دهد که شرایط آن‌ها خیلی خوب نیست.

دیدگاه‌ها