کد خبر : 1531747 | 28 خرداد 1397 ساعت 23:36 | 80.9K بازدید | 0 دیدگاه

جشن برد سه شیرها در لحظه آخر؛

انگلیس 2- تونس 1؛ ستاره‌ای به نام کین

سه شیرها موفق شدند با درخشش هری کین، کاپیتان خود و گلی که او به ثمر رساند، در لحظات پایانی تونس را شکست دهند.

انگلیس 2- تونس 1؛ ستاره‌ای به نام کین

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال انگلیس با نمایشی هجومی جام جهانی 2018 را آغاز کردند، طوری که 17 شوت به سمت دروازه تونس داشتند و 7 بار موقعیت جدی به وجود آوردند که فقط دو گل سهم آنها بود؛ شاگردان ساوت‌گیت خلاف بازی تیمی که فرصت‌های عالی خود بهره نبردند، روی دو ارسال کرنر دو گل توسط هری کین در دقایق 11 و 1+90 زدند تا تونس که تنها یک گل از روی نقطه پنالتی توسط فرجانی ساسی در 36 زده بود را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کنند.


سه شیرها با این پیروزی برابر تونس، همانند تیم ملی بلژیک که برابر پاناما به برتری رسید، در جدول گروه G 3 امتیازی شدند ولی بر حسب تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفتند.

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه G
دوشنبه: 97/03/28 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: ولگوگراد آرنا/ تماشاگر: 41064 نفر
داور: ویلمار رولدان(کلمبیا)؛ کمک‌ها: الکساندر گوژمن، کریستین دلا کروز و ریکاردو مونترو(کاستاریکا)/ کمک داور ویدئویی: ساندرو ریچی(برزیل)

 


تیم ملی انگلیس
جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون، دله آلی(80- لوفتوس چیک)، جسی لینگارد(2+90- اریک دایر)، کیرن تریپر، اشلی یانگ، رحیم استرلینگ(68- مارکوس راشفورد) و هری کین
سرمربی: گرت ساوت‌گیت

 

1311543

 


تیم ملی تونس
معز حسن(15-  فاروق بن مصطفى)، صیام بن یوسف، دیلان برون، یاسین مریاح، علی معلول، انیس البدری، الیاس السخیری، الفرجانی ساسی، فخرالدین بن یوسف، نعیم السلیتی(74- محمدامین بن عمر) و وهبی الخزری(85- صابر خلیفه)
سرمربی: نبیل معلول

 

1311545

 

 

 

شرح گل ها


انگلیس 1 - تونس 0 (دقیقه 11: هری کین): فشار حملات بی‌امان انگلیسی‌ها جواب داد و ارسال عالی جونز از روی کرنر و ضربه سر استونز که با واکنش تماشایی معز حسن همراه شده بود را هری کین در ریباند تبدیل به گل کرد.

 

انگلیس 1 - تونس 1 (دقیقه 36: فرجانی ساسی): پنالتی‌ای که به سود تونس اعلام شده بود را الفرجانی ساسی به سمت راست دروازه زد تا توپ بعد از برخورد به نوک انگشتان پیکفورد و عبور از زیر دستان او گل مساوی را به همراه داشته باشد.

 

انگلیس 2 - تونس 1 (دقیقه 1+90: هری کین): مثل نیمه اول، انگلیس دوباره روی یک ضربه کرنر به گل رسید؛ این بار ارسال دقیق اشلی یانگ از روی کرنر سمت راست زمین را مگوایر با ضربه سر به مقابل تیرک دوم که هری کین در آنجا حضور داشت، فرستاد تا کاپیتان تیم ملی انگلیس دومین گل خود و تیمش را با ضربه سر به ثمر رساند.

 

 

اخطار

کایل واکر(33) از انگلیس


 

لحظات حساس

دقیقه 3: هندرسون از میانه زمین پاس بلند عالی به پشت مدافعان تونس فرستاد و موقعیت خوبی برای دله آلی فراهم کرد که پاس در عرض او را استرلینگ نتوانست استفاده کند و معز حسن آن را برگشت داد و در ادامه هم شوت لینگارد فقط یک کرنر برای انگلیس رقم زد.


دقیقه 4: ضربه سر مگوایر روی ارسال توپ از کرنر با واکنش عالی معز حسن از کنج دروازه بیرون کشیده شد.


دقیقه 5: باز هم استرلینگ یک موقعیت فوق‌العاده از دست داد و این بار بعد از پاس دله آلی و پاس در عرض لینگارد، مقابل دروازه خالی تونس قرار گرفت ولی با ضربه بی‌دقت توپ را زد تا هیچ حاصلی برای انگلیس نداشته باشد.

 

1311540

 

دقیقه 10: ضربه سر محکم و دقیق واردی را بن مصطفی با یک فوق واکنش برگشت داد.

دقیقه 18: شوت روی پای تماشایی هندرسون از پشت محوطه جریمه را بن مصطفی در اختیار گرفت.

دقیقه 24: سانتر دقیق یانگ از جناح راست زمین را لینگارد نتوانست در موقعیت عالی و مقابل دروازه تونس استفاده کند تا توپ به اوت برود.

دقیقه 28: شوت پشت محوطه ساسی به سمت دروازه انگلیس به پای واکر برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 28: ضربه سر وهبی الخزری از روی دروازه انگلیس راهی اوت شد.

دقیقه 31: تریپر از روی ضربه آزاد سمت چپ زمین توپ را به بعد از تیرک دوم فرستاد که ضربه سر مگوایر را فاروق بن مصطفی مهار کرد.

دقیقه 33: زمان ارسال توپ از سمت راست زمین، واکر با پشت دست ضربه‌ای به بن یوسف زد تا داور کلمبیایی اعلام ضربه پنالتی به سود تونس کند.

دقیقه 39: توپ ارسالی از سمت چپ زمین موقعیت خطرناکی برای انگلیس شکل داد ولی بازیکنان این تیم در سه موقعیت متوالی مقابل دروازه تونس نتوانستند از فرصت گلزنی بهره ببرند. تا در نهایت وهبی الخزری توپ را از منطقه خطر دفع کند که البته در این صحنه به نظر می‌رسید فرجانی ساسی روی هری کین مرتکب خطا شده که داور چنین تصمیمی نگرفت.

 

1311539

 

دقیقه 44: موقعیت خراب کردن‌های لینگارد تمامی ندارد و این بار پاس مگوایر با ضربه سر و شوت پای چپ او در مقابل دروازه تونس به مدافع این تیم برخورد کرد تا فقط یک کرنر نصیب انگلیس شود.


دقیقه 44: ارسال زمینی خطرناک واکر از جناح راست زمین را بن مصطفی مهار کرد.

دقیقه 45: پاس بلند تماشایی واکر پشت مدافعان تونس را لینگارد نتوانست استفاده کند و ضربه او بعد از برخورد به تیرک عمودی دروازه تونس به اوت رفت.

دقیقه 51: ضربه سر مگوایر روی توپ ارسالی از کرنر را بن مصطفی جمع کرد که باز هم در این صحنه به نظر می‌رسید باید برای دومین بار خطای پنالتی ساسی روی کین اعلام می‌شد که این اتفاق نیافتاد.

دقیقه 63: سانتر تریپر از روی کرنر را مگوایر با ضربه سر زد و در ادامه هر کین قصد داشت توپ را تبدیل به گل کند که بن مصطفی توپ را گرفت.

دقیقه 69: ضربه آزاد تریپر از فاصله 30 متری به شکل خطرناکی از کنار دروازه تونس عبور کرد.

دقیقه 71: پاس چیپ خطرناک هندرسون به پشت مدافعان تونس به دله آلی نرسید تا بن مصطفی توپ را جمع کند.

دقیقه 72: نعیم السلیتی قصد داشت با شوت پشت محوطه دروازه انگلیس را باز کند که ضربه او کم دقت بود و به اوت رفت.

دقیقه 79: ضربه آزاد اشلی یانگ از پشت قوس محوطه جریمه با اختلاف کمی از روی دروازه تونس به بیرون زده شد.

دقیقه 83: ارسال تند و تیز یانگ از روی کرنر را بن مصطفی زودتر از رسیدن توپ به جونز، با دو دست دفع کرد که مصدومیت هر دو بازیکن هم در این صحنه اتفاق افتاد.

دقیقه 88: پاس در عرض لوفتوس چیک و رها کردن توپ توسط راشفورد، بهترین موقعیت گلزنی را برای لینگارد فراهم کرده بود که مثل دفعات قبل باز هم این بازیکن فرصت را هدر داد تا مریاح توپ را دور کند.

 

1311568

 

 

بهترین بازیکن
هری کین مثل همیشه در خط حمله انگلیس زهردار ظاهر شد و موفق شد روی دو توپ ارسالی از روی کرنر و جای‌گیری مناسب در تیرک دوم، دو گل برای تیمش بزند و نقش اصلی را در پیروزی سه شیرها داشته باشد تا ستاره زمین لقب بگیرد.

 

 

1311560

 

 


اتفاق ویژه

شاید اگر تیم ملی تونس با تمام نفرات برابر انگلیس بازی می‌کرد، حداقل یک امتیاز می‌گرفت و در لحظات پایانی مغلوب نمی‌شد، اما مصدومیت معز حسن در همان 15 دقیقه ابتدایی و خروج دروازه‌بان اصلی تونس که سه فوق واکنش برابر ستاره‌های انگلیسی داشت، موجب شد تا عقاب‌های کارتاژ بیش از 75 دقیقه بدون او کار کنند.

 


در حاشیه


* اریک دایر، فیل جونز، راشفورد، واردی و دنی ولبک بازیکنان شاخصی هستند که در ابتدای بازی جزو ترکیب انگلیس قرار نگرفتند و نیمکت‌نشین هستند.

* معز حسن که نمایش درخشانی در 15 دقیقه ابتدایی مقابل انگلیس داشت، به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف دست نتوانست به بازی ادامه دهد تا با چشمانی گریان زمین را ترک کند و تعویض شود.

دیدگاه‌ها