کد خبر : 1531825 | 29 خرداد 1397 ساعت 11:25 | 56.6K بازدید | 0 دیدگاه

موج نگرانی در مانشافت

شبح لاروخای 2014 بالای سر آلمان

تمرین امروز صبح آلمان ها در مسکو با صورتهای سنگی و با یک دستور صادرشده از طرف سرمربی آغاز شد: تمام برنامه‌های مطبوعاتی لغو و تمرین پشت درهای بسته انجام شود.

شبح لاروخای 2014 بالای سر آلمان

به گزارش ورزش سه، آلمان در لاک بسته فرو می‌رود تا بار دیگر نگاه‌ها به وضعیتی معطوف شود که مانشافت از ابتدای سال جاری میلادی با آن دست به گریبان بوده. وضعیتی که لو قادر به برطرف کردنش نبوده و با بعضی تصمیم‌های خود حتی بر وخامت اوضاع افزوده. 


اردوی آلمان جوی دارد که به ندرت با آن روبرو شده. منابع نزدیک به تیم ملی آلمان، می‌گویند از مدتها پیش ردپای مشکلات را دیده بودند، مشکلاتی که بعد از باخت آلمان در مقابل مکزیک بار دیگر دهان باز کرده و لو را با سندروم اسپانیای 2014 مواجه کرده. همان علائم و نشانه‌ها، همان نتایج بد ... باید صبر کرد و دید آیا لو می‌تواند دینامیزم تیمش را تغییر دهد یا بر ایده‌های اولیه‌ی خود پافشاری کرده و حتی صعود آلمان به دور دوم را به خطر خواهد انداخت. 

 

 

1311630

 


ترس لو از چنین اتفاقی است ولی او هم مثل دل‌بوسکه در جام 2014 به بازیکنانی که او را قهرمان دنیا کرده‌اند وفادار است. آلمان در مقابل مکزیک با هفت بازیکنی به میدان رفت که در فینال ماراکانا حضور داشتند از جمله مانوئل نویر که در آن دیدار اولین بازی رسمی یک فصل اخیر خود را تجربه می‌کرد. تصمیمی که در رختکن مانشافت، به دلخوری‌هایی دامن زد. در اردوی آلمان همه برای دروازه‌بان بایرن مونیخ احترام بسیاری قائلند ولی برخی بازیکنان معتقد بودند که تصمیم درست، به میدان فرستادن تراشتگن خواهد بود که در فصل اخیر یکی از برجسته‌ترین بازیکنان بارسا بوده. مشکلات لو دقیقاً از همینجا آغاز می‌شود. بازی دادن به مسوت اوزیل که فارغ از جنجال‌های غیرفوتبالی، از ناحیه‌ی پشت هم با مصدومیت روبرو بوده و صد در صد آماده نیست، موضوع دیگری است که پیکان انتقادها را به سمت لو نشانه می‌رود. جزئیاتی به ظاهر کوچک در ارنج تیم که آلمان را در میدان با دردسرهای زیادی مواجه می‌کند. 


کارشناسان در عین حال، نشانه‌هایی از دلزدگی و بی‌انگیزگی را درمیان بازیکنان آلمان مشاهده می‌کنند. دقیقاً همان چیزی که در جام 2014 بین بازیکنان اسپانیا به شدت به چشم می‌خورد. تا جایی که لو در آخرین هفته‌ی پیش از جام جهانی بازیکنانش را به خاطر آنچه جدی نگرفتن تمرین‌ها می‌خواند مورد عتاب قرار می‌دهد. واقعیتی که خود را در نیمه‌ی اول بازی با مکزیک به عینه نشان داد. چرا که سرعت دو تیم به هیچ وجه قابل قیاس نبود. لو مسلماً به نبردهای اسپانیا با هلند و شیلی در جام 2014 فکر می‌کند. مصاف‌هایی که لاروخا در آنها نتوانست چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی- روانی به حریفان پاسخی در خور بدهد. 

 

 

1311083

 


کافی است به دینامیزم تیم ملی آلمان در سال 2018 نگاهی بیندازیم. مانشافت از ماه ژانویه در 5 مسابقه به میدان رفته و تنها یک بار پیروز شده، آنهم درست قبل از شروع جام جهانی در بازی دوستانه مقابل عربستان سعودی و با نتیجه‌ی 2-1. آلمانها در دیگر بازی‌های امسال خود در مقابل برزیل 1-0 شکست خورده، در مقابل اتریش 2-1 ناکام شده و در جام جهانی هم بازی را 1-0 به مکزیک واگذار کرده‌اند. دیگر بازی آلمانها پیش از جام جهانی مقابل اسپانیا بوده و با نتیجه‌ی تساوی 1-1 به پایان رسیده، بازی‌ای که لاروخا در آن به مراتب بهتر از ژرمن‌ها بود. 


پیروزی سوئد در مقابل کره‌ی جنوبی، حالا آلمان را به شدت نگران کرده. آلمان‌ها اگر می‌خواهند از فاجعه‌ی بزرگ جلوگیری کرده و خیلی زود‌، در مرحله‌ی گروهی با جام جهانی خداحافظی نکنند، باید روز شنبه در شهر سوچی، سوئد را حتماً شکست دهند. اتفاقی که در برزیل برای اسپانیا و در کره‌ی  جنوبی برای فرانسه افتاده بود. آلمان حالا با پوست و گوشت خود احساس می‌کند مدافع عنوان قهرمانی بودن، چه بار سنگین و دشواری است. آلمانها در عین حال به بازی‌های گروه E هم نیم‌نگاهی دارند. چون اگر در گروه خود به عنوان تیم دوم صعود کنند، این احتمال وجود دارد که در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی با برزیل روبرو شوند. 

 


منبع : مارکا
مترجم: آرش جلال منش

دیدگاه‌ها