کد خبر : 1531834 | 29 خرداد 1397 ساعت 12:10 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

هاشمی: قرارداد ۵۰ میلیونی ارزش ریسک کردن ندارد

چرا قهرمان جهان در لیگ وزنه نمی‌زند؟

قهرمان دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری جهان میزان پایین قراردادها را دلیل عدم حضورش در لیگ عنوان کرد.

چرا قهرمان جهان در لیگ وزنه نمی‌زند؟

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر وزنه برداری از چند روز دیگر در تهران آغاز می شود و اکثر ملی پوشان این رشته هم با تیم بیمه رازی، قهرمان سال گذشته قرارداد امضا کرده اند.


در این میان عدم حضور علی هاشمی و کیانوش رستمی که جزو قهرمان های وزنه برداری جهان به شمار می روند، عجیب به نظر می رسد.


برای اطلاع از دلیل این اتفاق با قهرمان سال ۲۰۱۷ وزنه برداری جهان در دسته ۱۰۵ کیلوگرم تماس گرفتیم. علی هاشمی در رابطه با چرایی غیبتش در لیگ برتر وزنه برداری به "ورزش سه" گفت: پیشنهاد تیم های لیگ برتری واقعا در سطحی نبود که بخواهم خودم را به دردسر بیاندازم و بدنم را چند ماه به خاطر این رقابت ها آماده نگه دارم. حتی هزینه ای که برای خودم می کنم، بالاتر از قراردادی است که تیم ها با وزنه برداران امضا می کنند.


مرحله نخست لیگ وزنه برداری از سوی کادرفنی تیم ملی به عنوان مسابقات انتخابی جهت شرکت در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ عنوان شده است. هاشمی در این باره می افزاید: من در این مرحله وزنه می زنم؛ اما امتیازاتم برای هیچ تیمی محسوب نمی شود. صرفا حضور من به خاطر رکوردگیری تیم ملی است و امیدوارم با بالا وزنه های خوب بتوانم در ترکیب تیم ملی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ حضور داشته باشم.


قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان به مشکلات وزنه برداران اشاره می کند و می گوید: منبع درآمد وزنه برداران تنها همین لیگ است. اکثر ملی پوشان به تیم بیمه رازی پیوستند؛ اما این تیم هم حاضر نیست مبلغ زیادی را پرداخت کند. حالا برخی از وزنه برداران مجبور هستند و با این تیم قرارداد می بندند؛ اما واقعا سطح قراردادها پایین است. در قرارداد بندی می آورند که حتما باید ۴ بار برای تیم وزنه بزنی که همزمان با بازی های آسیایی و مسابقات جهانی است. در واقع باید یک وزنه بردار ریسک کند که هم در لیگ حضور داشته باشد و هم در تیم ملی. من تصمیم گرفتم چنین ریسکی نکنم.


هاشمی در پاسخ به این سوال که پیشنهادهای ارائه شده به وزنه برداران چه مبلغی است که راضی کننده به نظر نمی رسد، گفت: می توانم بگویم زیر ۵۰ میلیون است. این پول برای یک قهرمان جهان اصلا کافی نیست و حتی هزینه های یک ورزشکار حرفه ای را هم تامین نمی کند.


وی در پایان به رقبایش در انتخابی تیم ملی اشاره می کند: همان وزنه برداران سال قبل یعنی محمدرضا براری و علیرضا سلیمانی رقبای من هستند. در فضایی دوستانه رقابت می کنیم و هر کسی آماده تر بود، به بازی های آسیایی می رود.

دیدگاه‌ها