کد خبر : 1531888 | 29 خرداد 1397 ساعت 15:30 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

تمرکز ایران و اسپانیا در میانه میدان 

کی‌روش و هیرو؛ بیشترین دوندگی و کمترین تلفات

دیدار دو تیم ملی ایران و اسپانیا فردا در کازان برگزار می شود. دیداری که باید عمده نبردهای آن را در میانه میدان دید. این اتفاق در عملکرد دو تیم در بازی ابتدایی کاملا خود را نشان داد.

کی‌روش و هیرو؛ بیشترین دوندگی و کمترین تلفات

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ملی ایران و اسپانیا فرداشب در دومین بازی جام جهانی روسیه برابر یکدیگر قرار می گیرند. دیداری که برای اولین بار در تاریخ فوتبال بین این دو کشور برگزار می شود و بدین ترتیب این دو تمدن قدیمی باید اولین رویارویی فوتبالی خود را در جمهوری تاتارستان به ثبت برسانند. 

 


فارغ از سطح فنی ایران و اسپانیا، بازی ابتدایی دو تیم در جام جهانی نشان از تاکید ویژه مربیان بر میانه میدان بود و به نوعی می توان حفظ وسط زمین را مهم ترین هدف دو تیم دانست. همان طور که در تصاویر پیداست هر دو بیشترین تمرکز خود را در خط میانی به کار بستند. اسپانیایی ها 61 درصد از حضور خود را در خط میانی به ثبت رساندند که در آن نیز حفظ وسط زمین(بدون چپ میانی و راست میانی) با 25 درصد بیشترین سهم را داشت. این اتفاق پس از دستور حمله برای ماتادورها به گونه ای دیگر ادامه می یافت و توپ ها به میانه های زمین فرستاده می شد و به همین دلیل بیشترین فشار هجومی این تیم از کناره های زمین صورت گرفت. 

 

1311706

 


این مسئله در حالی اتفاق افتاد که تیم ملی ایران نیز با همین هدف پا به میدان گذاشت اما با آماری پایین تر از اسپانیایی ها یعنی 51 درصد بیشترین سهم حضور خود را در میانه میدان به ثبت رساندند. در تیم ملی ایران دو بازیکن حاضر در میانه میدان با 20 درصد بیشترین سهم را از این آمار داشتند. نکته جالب در این باره اینکه پس از تصمیم به حمله، برنامه های ایران با اسپانیا تغییر می کرد و ملی پوشان فوتبال ایران برخلاف اسپانیایی ها بیشترین تمرکز خود برای هجوم را روی گذر از مدافعان حریف و در میانه زمین گذاشته بودند. 

 

1311713

 


این تمرکز دو تیم بر حفظ میانه میدان طبیعی است که میزان دوندگی بازیکنان دو تیم را نیز بالا ببرد و به همین دلیل هر کدام از بازیکنان به فراخور پست خود، مهمترین وظیفه خود را در دوندگی و پوشش نقاط مختلفی از زمین گذاشتند. اسپانیایی ها در دیدار ابتدایی خود 97202 متر و ایرانی ها نیز 94226 متر دویدند که در تیم ملی اسپانیا کوکه با 11757 متر و ایسکو با 10850 متر بیشترین دوندگی و پوشش زمین و توپ را در کارنامه خود داشتند و در تیم ملی ایران نیز وحید امیری 10474 متر و کریم انصاری فرد با 10365 متر بیشترین دوندگی را داشتند. در این آمار دو نکته به نظر می رسد که نشان از آمادگی بازیکنان تیم ملی ایران دارد و آن هم میزان دوندگی دو بازیکن تیم ملی است. علیرضا بیرانوند به عنوان یک دروازه بان توانست بیشتر از 4000 متر بدود و در طرف دیگر بازیکنی مانند انصاری فرد (که ذاتا یک مهاجم است) با بازی در پست غیرتخصصی هافبک توانستند خود را به دومین بازیکن تیم ملی در این آمار معرفی کند. 

 

1311711

 

1311708

 

 

 


با بررسی هیت مپ مربوط به بازیکنان نیز میزان تمرکز هر کدام از بازیکنان در میدان مشخص می شود و در این میان مهمترین نکته ای که به چشم می آید از جمع بازیکنان ایران تنها سردار آزمون خود را به دروازه حریف نزدیک می کرد و بیشتر وظیفه داشت تا به همراه جهانبخش و امیری به فکر حفط میانه میدان باشد اما در جمع اسپانیایی ها هر سه بازیکن هجومی این تیم یعنی ایسکو و سیلوا و در راس آنها کاستا کاملا در زمین حریف بودند و بیشتر از بازگشت به عقب خود را به دروازه پرتغالی ها نزدیک می کردند. 

 

1311710

 

1311705

 


مهمترین مسئله پس از بازی هایی اینچنینی و رسیدن به هدف، میزان تلفات یک تیم است که در این میان اسپانیایی کاملا حرفه ای پیش رفتند و ملی پوشان ایران نیز با خطرپذیری بیشتری نسبت به این تیم در میدان حضور یافتند. ملی پوشان ایرانی در این بازی سه بار مشمول دریافت کارت زرد شدند و 14 بار نیز روی حریف خود مرتکب خطا شدند. این در حالی است که اسپانیایی ها در بازی اول خود تنها 1 کارت زرد به دست آوردند و 3 بار بر روی بازیکنان حریف خطا کردند. 

 

1311709

 

1311707

 


با این حساب باید دید دو سرمربی نامی ایران و پرتغال برای دیدار فردا نیز از همین حربه خود استفاده خواهند کرد یا خیر. این موضوع البته درباره تیم ملی ایران کاملا محتمل به نظر می رسد اما با توجه به شرایط بازی و دو تیم، مشخص نیست فرناندو هیرو نیز تمرکز اصلی تیمش را در میانه میدان خواهد گذاشت یا خیر.

 

دیدگاه‌ها