کد خبر : 1532024 | 29 خرداد 1397 ساعت 23:30 | 89K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت بی‌فایده محمد صلاح؛

روسیه 3- مصر 1؛ صعود 99 درصدی میزبان

روس‌ها موفق شدند با شکست مصر و دومین برد پُر گل پیاپی صعودشان از مرحله گروهی جام جهانی را قطعی کنند.

روسیه 3- مصر 1؛ صعود 99 درصدی میزبان

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی روسیه که شروع مقتدرانه‌ای در جام جهانی 2018 با برد پُر گل مقابل عربستان داشت، امشب هم نمایش برتری نسبت به مصر ارائه کرد و موفق شد این تیم آفریقایی که خلاف دیدار اخیرش برابر اروگوئه محمد صلاح را در ترکیب داشت، با نتیجه 3 بر یک شکست دهد تا با 6 امتیاز و تفاضل گل 7+ در صدر جدول گروه A جام جهانی قرار بگیرد.
روس‌ها با این برد راه زیادی برای صعود از مرحله گروهی طی کردند چراکه به احتمال فراوان، اروگوئه در بازی فردا مقابل عربستان امتیاز می‌گیرد، اما کار صعود مصر سخت شد چراکه آنها در صورتی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی می‌روند که عربستان بتواند اروگوئه را شکست دهد؛ اتفاقی که بعید به نظر می‌رسد.


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه A
سه‌شنبه: 97/03/29 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: سن پترزبورگ / تماشاگر: 64468
داور: انریکه کاسرس(آرژانتین)؛ کمک‌ها: ادواردو کاردوزو، خوآن زوریلا و جونیت چاکر(ترکیه)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا).

 


تیم ملی روسیه


ایگور آکنیف، ایلیا کوتپوف، سرگئی ایگناشویچ، ماریو فرناندس، یوری ژیرکوف(86- فودور کودریاشف)، یوری گازینسکی، رومن زوبنین، الکساندر سامدوف، الکساندر گولوین، دنیس چریشف(74- دالر کوژیائف) و آرتم ژیوبا(79- فدر اسمولوف).


سرمربی: استانیسلاو چرچسوف

 

1311892


تیم ملی مصر


محمد الشناوی، علی جبر، احمد حجازی، احمد فتحی، محمد عبدالشافی، محمد الننی(64- امر واردا)، طارق حامد، محمد صلاح، محمود ترزگه(68- رمضان صبحی)، عبدالله السعید و مروان محسن(82- محمود کهربا)


سرمربی: هکتور کوپر

 

1311893

 

اخطار


محمود ترزگه(57) از مصر

فدر اسمولوف(84) از روسیه

 

 

شرح گل


روسیه 1 - مصر 0 (دقیقه 47: گل به خودی احمد فتحی): ارسال گولوین از سمت راست زمین را آکینف مُشت کرد که در برگشت توپ به زوبنین رسید تا شوت او در ریباند را احمد فتحی در شرایطی که به نظر می‌رسید ژوبیا روی او خطا کرده، به اشتباه به دروازه خودی زد تا گل اول روسیه ثبت شود.

روسیه 2 - مصر 0 (دقیقه 59: دنیس چریشف): ماریو فرناندس نفوذ سریعی از سمت راست محوطه جریمه انجام داد و با پاس کات‌بک عالی، چریشف را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او با شوت بغل پای چپ دومین گل روسیه را به ثمر رساند.

روسیه 3 - مصر 0 (دقیقه 62: آرتم ژیوبا): ژیوبا بعد از مهار توپ در مقابل محوطه جریمه و جای گذاشتن فرناندس، با ضربه بغل پای دقیق دروازه مصر را برای سومین بار باز کرد.

روسیه 3 - مصر 1 (دقیقه 73: محمد صلاح): ستاره تیم ملی مصر پنالتی‌ای که گرفته بود را به گوشه سمت چپ دروازه روسیه و بالاتر از دستان آکینف زد تا گل اول تیمش در جام جهانی را به نام خود ثبت کند.

 

1311944

 

 


لحظات حساس


دقیقه 6: ضربه سر چریشف به راحتی در اختیار محمد الشناوی قرار گرفت.
دقیقه 7: شوت پشت محوطه گولوین به شکل خطرناکی از کنار دروازه مصر به بیرون رفت.

دقیقه 11: ارسال سامدوف از جناح راست را ژیوبا نتوانست استفاده کند تا الشناوی توپ را در اختیار بگیرد.

 

1311912


دقیقه 15: سانتر عبدالله السعید از روی کرنر را حجازی با ضربه سر زد که توپ بعد از برخورد به مدافع روسیه به کرنر رفت.

دقیقه 16: شوت فنی ترزگه از داخل محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه روسیه عبور کرد.

 

1311913

 

دقیقه 19: چریشف با شوت روی پای محکم از پشت محوطه به دنبال گلزنی بود که ضربه او با فاصله کمی از روی دروازه مصر به اوت رفت.

دقیقه 26: ارسال چریشف از سمت چپ زمین را حجازی به شکل ناقص با ضربه سر دفع کرد که در ادامه ضربه ژیوبا را الشناوی در اختیار گرفت.
دقیقه 34: ارسال عبدالشافی از جناح چپ و ضربه پشت سر مروان محسن به تیرک دوم رفت ولی ژیرکوف در تیرک دوم جلوتر از مهاجمان مصر توپ را به کرنر زد.

دقیقه 42: مروان محسن پاس زمینی عبدالشافی را رها کرد تا توپ به صلاح برسد، اما ضربه ناگهانی او بعد از یک چرخش با وجود خطرناک بودن، راهی به دروازه روسیه پیدا نکرد.

دقیقه 56: شوت صلاح در محوطه جریمه به بدن کوتپوف برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه 57: مروان محسن در مقابل دروازه روسیه صاحب توپ شد ولی زودتر از ضربه او، ایگناشویچ توپ را دفع کرد.

دقیقه 68: پاس صلاح و شوت بغل پای ترزگه از قوس محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه روسیه راهی اوت شد.

دقیقه 71: خطا روی محمد صلاح بیرون از محوطه جریمه اعلام شد ولی کمک داور ویدئویی اعلام کرد این خطا در محوطه جریمه اتفاق افتاده که به تایید کاسرس رسید.
دقیقه 75: ضربه سر ایگناشویچ به راحتی در اختیار الشناوی قرار گرفت.

دقیقه 1+90: شوت زمینی و کم دقت واردا از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه مصر راهی اوت شد.

 


در حاشیه


* محمد صلاح برخلاف بازی اول برابر اروگوئه که نتوانست به دلیل مصدومیت بازی کند، با رفع آسیب دیدگی به ترکیب مصر بازگشته تا تنها تغییر تیمش نسبت به مسابقه گذشته باشد و جای عمر واردا را در ترکیب اولیه بگیرد.
* روسیه با دو تغییر نسبت به دیدار با عربستان به مصاف مصر آمده است؛ آلن دژاگوئف بخاطر مصدومیت در ترکیب حضور ندارد و چریشف جانشین او شده و ژوبیا هم جای فدر اسمولوف بازی می‌کند.

 

1311889

 

بهترین بازیکن


دنیس چریشف که با عملکرد درخشان در نخستین بازی روسیه برابر عربستان و دو گل در حضور تعویضی خود، امشب به ترکیب تیمش مقابل مصر رسیده بود، باز هم توانست خوش بدرخشد و بعد از سه موقعیت خطرناکی که خلق کرده بود، در دقیقه 59 موفق به گلزنی شد تا برای دومین دیدار متوالی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.


اتفاق ویژه


در حالی که تا قبل از جام جهانی 2018 بعید به نظر می‌رسید تیم ملی روسیه بتواند صعود راحتی از مرحله گروهی داشته باشد، اما آنها در دو مسابقه فوق‌العاده ظاهر شدند و با پیروزی‌های 5 بر صفر برابر عربستان و 3 بر یک مقابل مصر، 99 درصد حضورشان در مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کردند؛ اگر فردا بازی بین تیم‌های اروگوئه و عربستان با نتیجه‌ای غیر از برد سعودی‌ها همراه باشد، روس‌ها به طور حتم در مرحله حذفی خواهند بود.
همچنین این احتمال می‌رفت مصری‌ها که صعودی قاطعانه به جام جهانی داشتند، بتوانند در این رقابت‌ها شگفتی‌ساز ظاهر شوند ولی این اتفاق برای آنها رخ نداد و با وجود اینکه این تیم در مسابقه امشب محمد صلاح را هم با پایان مصدومیتش در ترکیب داشت، دومین شکست را متحمل شد تا کنار رفتنش از جام جهانی تا حدود زیادی قطعی باشد.

 

1311949

دیدگاه‌ها