کد خبر : 1532057 | 29 خرداد 1397 ساعت 22:09 | 53.5K بازدید | 0 دیدگاه

عقربه ای که باید روی 10 بماند

هدف بزرگ کی‌روش مقابل اسپانیا و پرتغال چیست؟

کارلوس کی روش در بازی با پرتغال هشتاد و پنجمین حضورش روی نیمکت ایران را تجربه خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی در حالی به مصاف اسپانیا خواهد رفت که کارلوس کی روش از 7 سال قبل هدایت ایران را برعهده داشته و دومین حضورش در جام جهانی، همراه با ایران را تجربه می کند. از آن طرف فرناندو هیه رو، در بازی با تیم ملی کشورمان برای دومین مرتبه روی نیمکت ماتادورها خواهد نشست و همین کم تجربگی سرمربی حریف، یکی از امیدهای ایران در این دیدار سخت و سرنوشت ساز است.

 

اولین بازی ایران با کارلوس کی روش در بازی با ماداگاسکار بود، جایی که تیم ملی کشورمان با تک گل سیدجلال حسینی پیروز مسابقه شد اما حالا سیدجلال در ترکیب نیست و ایران، بازی بدون بهترین مدافع یک دهه اخیر را تمرین و تجربه می کند.

 

از ماداگاسکار تا اسپانیا، 82 مسابقه دیگر را با کی روش انجام دادیم و اکنون می توان ادعا کرد که ایران با سرمربی پرتغالی اش به موفقیت و البته ثبات رسیده است.

 

 

در 83 بازی با کی روش، ایران 48 پیروزی به دست آورد، 25 مرتبه مقابل حریفان متوقف شد و تنها 10 شکست را تجربه کرد. 4 پیروزی مقابل کره جنوبی، 4 برد برابر قطر، یک تحمیل شکست بر شیلی و همچنین کسب سه امتیاز با ارزش  بازی مراکش مهم ترین بردهای ایران با کی روش بوده اند.

 

باخت های ایران مقابل آلبانی، لبنان، ازبکستان، عمان، گینه، آرژانتین، بوسنی، سوئد، تونس و ترکیه بوده اند. اگر ایران بتواند از بازی با اسپانیا و پرتغال نیز بدون شکست عبور کند، دست به کار بزرگی زده و در واقع هفتمین سال حضور کی روش در ایران، با تنها 10 باخت به پایان می رسد.

 

شاگردان کی روش در این 83 بازی 169 امتیاز کسب کرده اند و اگر قرارداد کی روش تمدید و ایران با او در جام ملت ها موفق شود، می توان به کسب 31 امتیاز دیگر و رسیدن به 200 امتیاز امیدوار بود.

 

 

البته برخی معتقدند ایران در زمان کی روش با تیم های سطح پایین بازی کرده که تاحدی نیز درست است، اما این موضوع مربوط به دوران کی روش نیست و از مدت ها قبل، اوضاع فوتبال ایران به این شکل است. چند مقایسه کوتاه از عملکرد کی روش در تیم ملی ایران:

 

* افشین قطبی: 8 باخت در 29 بازی
* 7 سال پیش از کی روش: 15 باخت
* آخرین پیروزی ایران مقابل کره جنوبی پیش از کی روش: 24 آبان 85، با امیر قلعه نوئی و نتیجه 2-0
* 4 صعود اخیر ایران به جام جهانی، با سرمربیان خارجی بوده و داخلی ها پس از 78 ناموفق عمل کرده اند. قطبی و دایی در 2010، 94 با پروین و...

 

دیدگاه‌ها