کد خبر : 1532121 | 30 خرداد 1397 ساعت 10:54 | 79.9K بازدید | 0 دیدگاه

12 ساعت تا نبرد سرنوشت

یادداشت: جان سخت در ماموریت کازان

30 خرداد 97 می تواند به بزرگترین روز تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود؛ بزرگتر از همه روزهای دیگر.

یادداشت: جان سخت در ماموریت کازان

یک روز بعد از خبر شوکه کننده، روزبه چشمی روی نیمکت ورزشگاه کازان آرنا نشسته و تمرین هم تیمی هایش را نگاه می کند؛ با چهره ای مغموم که شوخی های کارلوس کی روش فقط برای چند لحظه می تواند لبخند را به آن برگرداند. بعد از یک نمایش درخشان مقابل مراکش که به هفته ها انتقاد پایان داد، یک برخورد شدید در تمرینات، جام جهانی را برای او به پایان رساند.

این آخرین بدشانسی بزرگ تیمی است که تا همین حالا هم دردسرهای زیادی را پشت سر گذاشته و به روز 30 خرداد 1397 رسیده؛ دیدار مقابل اسپانیا که بسیاری تصور می کردند روز حذف ایران از جام جهانی 2018 باشد اما حالا این روز می تواند به بزرگترین روز تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود؛ حتی مهمتر از 8 آذر 1376.

 

 

اگر برای رسیدن به 8 آذر و دیدار برابر استرالیا، شکست های غیرمنتظره و در نهایت دو گل کانگوروها، کمک کرد تا درام بزرگ شکل بگیرد، گره داستانی برای کی روش و تیمش، با بدشانسی های ریز و درشت رقم خورده است؛ از قرار گرفتن در گروهی بسیار دشوار، تا لغو بازی های دوستانه و در نهایت مصدومیت یکی از بازیکنان کلیدی در حساس ترین زمان ممکن. تمام اتفاقاتی که هر کدام از آنها می تواند بهانه یک حذف زودهنگام باشد.

اما ایرانی هایی که شب گذشته خیابان های کازان را به تسخیر خود درآورده بودند، احتمالا مانند خبرنگار اسکای فکر می کردند که هفته گذشته از کارلوس کی روش پرسیده بود:" گاهی چنین دردسرهایی، باعث اتحاد و قوی تر شدن بیشتر تیم می شود. آیا در تیم شما اینطور است؟" سوالی که اگر در تمرین روز گذشته تیم حضور داشت، به جواب آن می رسید. پشت سر گذاشتن دردسرهای عجیب و غیرمنتظره، نه تنها تیم کی روش را تضعیف نکرده، که نقشی تطهیر کننده هم داشته؛ پاک شدن از هر چیزی که اتحاد تیمی را به هم بزند و تمرکزشان  برای رسیدن به هدف را از بین ببرد. تیم به شخصیتی رسیده که نقطه ضعف های فنی اش را کمرنگ کرده و شعله امید را درخشان تر کرده است.

 

 

و این اتفاق دقیقا در نقطه اوج داستان رخ داده است؛ زمانی که قهرمان باید گام آخر را بردارد و به هدف بزرگ برسد. او همه ضربات ممکن را خورده و چند باری هم روی رینگ افتاده اما بلند شده و حالا زمان آن است که بزرگترین حریفش را شکست بدهد.

شکست مقابل اسپانیا پایان کار ایران در جام جهانی نخواهد بود اما کسب امتیاز در این دیدار، تحقق یک رویاست؛ رسیدن به دور دوم جام جهانی که حتی می تواند همین امشب رقم بخورد.

 

بهنام جعفرزاده-کازان

دیدگاه‌ها