کد خبر : 1532123 | 30 خرداد 1397 ساعت 10:08 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

سطح بازی‌های آسیایی فرقی با المپیک ندارد

زهرا نعمتی؛ یک ریسک بزرگ اما شیرین!

کماندار طلایی ایران در پارالمپیک حضور همزمان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 را یک ریسک بزرگ و البته شیرین برای خودش می داند.

زهرا نعمتی؛ یک ریسک بزرگ اما شیرین!

به گزارش "ورزش سه"، بانوی کماندار ایران موفق شد بار دیگر دست به کار بزرگی زده و حالا باید خودش را آماده حضور در ۲ رویداد به صورت همزمان کند. زهرا نعمتی که با شرکت در المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ به صورت همزمان و رقابت با ورزشکاران معلول و سالم در بالاترین سطح نام خودش را در تاریخ ثبت کرده بود؛ حالا قصد دارد برای نخستین بار به همزمان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی حاضر شود.


بعد از اینکه فدراسیون تیراندازی با کمان در دوره مدیریت قبلی رفتار مناسبی با این بانوی کماندار نداشت؛ با تغییرات در راس این فدراسیون نعمتی توانست در انتخابی تیم ملی ریکرو حاضر شده و تنها نماینده بانوان در این بخش در بازی های آسیایی باشد.


به همین بهانه با زهرا نعمتی که قرار است در ماههای پیش رو در ۲ رویداد بزرگ و کلیدی حاضر شود، همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های این بانوی کماندار را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


تعامل خوبی بین ۲ فدراسیون شکل گرفت


من اصلا نمی خواهم به گذشته برگردم و الان درباره آینده روشن فکر می کنم. با روی کار آمدن آقای شعبانی بهار در فدراسیون تیراندازی با کمان تعامل خوبی بین این فدراسیون با فدراسیون جانبازان و معلولین صورت گرفت و در نهایت من توانستم با حضور در رکوردگیری تیم ملی جواز حضور در بازی های آسیایی را کسب کنم.
از اول چیزی خارج از حقم نمی خواستم


من گفته بودم هدفم حضور در بازی های آسیایی است؛ اما از همان ابتدا چیزی خارج از حقم نمی خواستم. در رکوردگیری تیم ملی حاضر شدم و در مجموع ۸ مرحله به عنوان نفر اول توانستم جواز حضور در این بازی ها را کسب کنم. فکر می کنم با این وضعیت هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند.


هنوز اعزام من قطعی نیست!


امیدوارم بتوانم به بازی های آسیایی اعزام شوم چون گویا در لیست اولیه فدراسیون تیراندازی با کمان که به کمیته ملی المپیک اعلام شده، نام من نبوده و به همین دلیل الان مشکلاتی وجود دارد. در ابتدا دوستان در کمیته ملی المپیک باید با این موضوع موافقت کنند و سپس تلاش و رایزنی از سوی مسئولان انجام شود تا من در لیست نهایی قرار بگیرم. امیدوارم که مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.


بازی های آسیایی فرقی با المپیک ندارد


بازی های آسیایی چه در بخش المپیکی و چه پارالمپیکی ها حکم مسابقات جهانی را دارد و حتی می توانم بگویم سطح آن با المپیک متفاوت نیست. همه مدعیان این رشته در قاره آسیا هستند و به همین خاطر سطح بازی ها بالا می رود. باید خودم را آماده این رقابت سخت کنم و اصلا ناامید نیستم.


فراموش نکنیم حریفانم از من قویتر هستند


همین که بتوانم در بین ورزشکاران المپیکی حضور داشته باشم، برای من افتخار بزرگی است. با این حال یادمان نرود که من مجبورم با حریفانی دست و پنجه نرم کنم که از نظر جسمی از من قویتر هستند. با این حال با تمام قدرت به مصاف آنها می روم.


می دانم ریسک بزرگی است


اینکه یک ورزشکار در فاصله کوتاه کمتر از یک ماه در ۲ رویداد بزرگ شرکت کند، ریسک بزرگی است. من به این موضوع واقف هستم و یک بار در المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ آن را تجربه کردم. با این حال من تجربه کردن این سختی ها را دوست دارم. از مردم می خواهم برای من دعا کنند تا بتوانم پرچم ایران را بالا ببرم.

دیدگاه‌ها