کد خبر : 1532421 | 31 خرداد 1397 ساعت 01:50 | 82.4K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین نتیجه تاریخ ملی چطور از دست مان پرید؟

10 نکته از بازی شجاعانه یوزهای ایرانی!

تیم ملی ایران امروز علی رغم بازی شجاعانه و زیبا موفق نشد از شکست برابر اسپانیا نجات پیدا کند تا یکی از بهترین بازی های تاریخ ملی ایران با کسب نتیجه برای تیم ملی همراه نشود.

10 نکته از بازی شجاعانه یوزهای ایرانی!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران امروز 54 دقیقه بدون نقص در زمین دفاع کرد و موقعیت گلی به حریف خود نداد، بعد از آن که در این دقیقه گل دریافت کرد هم بازی تهاجمی تیم ملی با چند موقعیت خوب گلزنی همراه بود که با بدشناسی گل ایران در موقعیت آفساید زده شد و البته چند موقعیت دیگر وارد دروازه اسپانیا نشد. صالح مصطفوی مربی سابق استقلال و تیم ملی در گفت و گو با ورزش سه 10 نکته تاکتیکی از بازی ایران برابر اسپانیا را بیان کرد که در ادامه آن را می خوانید:


1-  آغاز بازی با سیستم 1-5-4،  کم عمق و پر عرض بازی کردیم، فاصله آخرین مدافع تا مهاجم حدود 20 متر بود ولی با 5 هافبک میانی کل عرض زمین را پوشش داده بودیم به طوری که اکثر تعویض بازی های اسپانیا ناکام ماند.


2-  کانال میانی پر از بازیکنان جنگنده ایرانی بود. امید ابراهیمی، وحید امیری و عزت اللهی 3 هافبم میانی با جنگندگی فراوان سعی در پوشش کانال میانی و جلوگیری از هافبک های خلاق اسپانیا داشتند.

 

 


3-  ایسکو، اینیستا و سیلوا با حرکت به داخل در کانال میانی سعی در عبور از خط هافبک ایران و ایجاد موقعیت داشتند که داوید سیلوا از سمت راست اسپانیا وقتی به داخل می زد، اغلب وحید امیری را جا گذاشت و موقعیت های نیمه اول اسپانیا بیشتر به این ترتیب شکل گرفت.


4-  تیم ایران در نیمه اول زود مالکیت توپ را از دست می داد، تا زمانی که تمرکز برای انتقال توپ به حمله در کانال های کنار بود، با گرفتن اوت دستی و یا ضربه ایستگاهی روی دروازه حریف موقعیت ایجاد می کردیم اما زمانی که سعی در حفظ توپ در کانال میانی می کردیم اغلب ناموفق بودیم.


5-  اسپانیا نیمه دوم را با جابه جایی اینیستا و سیلوا و سعی در ایجاد  برتری عددی در کانال های کناری آغاز کرد و چندین موقعیت خطرناک روی ارسال از جناحین ایجاد کرد.


6-  وینگرهای اسپانیا لب خط بازی کردند، حتی ایسکو و دفاع کنارها داخل بازی کردند که این موضوع روی عملکرد دفاعی ایران تا قبل از گل تاثیرگذار بود.


7-  روی گل اسپانیا این بار اینیستا به داخل زد و وحید امیری را جا گذاشت، پوشش عزت اللهی ناکام ماند و او هم جا ماند، دیگو کاستا با استفاده از فیزیک بدنی مرتضی پورعلی گنجی را جا گذاشت و پوشش رامین رضاییان با بدشناسی جواب نداد.

 

1312421


8-  واکنش شجاعانه تیم ملی بعد از گل؛ شروع پرس از بالا و کانتر پرس (هر جا توپ را از دست می دادیم سعی در باز پس گیری سریع توپ در همان منطقه داشتیم) را به همراه داشت که این موضوع باعث شد توپ گیری بیشتر و ایجاد موقعیت های بهتر شود.


9-  مثل همیشه روی ضربات ایستگاهی خطرناک بودیم و بدشناس که گل ما را داور درست اعلام کرد، کمک داور و ویدئو چک نه.

 

1312373


10-  طارمی عملکرد فوق العاده ای در توپ گیری داشت ولی اگر با دقت و شانس در ضربات آخر همراه می شد شاید نتیجه دیگری رقم می خورد، این عملکرد مطلوب در کنار بازی جسورانه و سخت کوشانه وحید امیری می توانست بهترین نتیجه تاریخ ملی ایران را رقم بزند.

دیدگاه‌ها