کد خبر : 1532554 | 31 خرداد 1397 ساعت 17:20 | 32.6K بازدید | 0 دیدگاه

یک پنالتی دیگر مانع از صعود دانمارک؛

دانمارک 1- استرالیا 1؛ نجات کانگوروها با VAR

دومین گل و پنالتی استرالیا در جام جهانی با یک امتیاز همراه شد تا آنها امیدوار به ادامه جام جهانی بمانند و اجازه صعود به دانمارک ندهند.

دانمارک 1- استرالیا 1؛ نجات کانگوروها با VAR

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به پیروزی تیم‌های دانمارک و فرانسه در نخستین مسابقه گروه C جام جهانی 2018 برابر تیم‌های پرو و استرالیا، شانس این دو تیم برای صعود از مرحله گروهی بالا رفته بود و پیروزی امروز آنها این موضوع را قطعی می‌کرد، اما دانمارک با وجود اینکه در دقیقه 7 با گلزنی کریستین اریکسن پیش افتاد ولی در دقیقه 38 با ضربه پنالتی مایل یدیناک که به کمک سیستم VAR برای کانگوروها اعلام شد، به مساوی رسید تا چهار امتیازی شود.

پیروزی فرانسه در مسابقه امشب موجب صعود قطعی این تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی می‌شود ولی در صورت برتری خروس‌ها در آخرین مسابقه گروهی برابر دانمارک و از سوی دیگر پیروزی استرالیا مقابل پرو، این استرالیا خواهد بود که بعد از احتساب تفاضل گل، راهی 16 تیم نهایی این رقابت‌ها می‌شود.


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه C
پنج‌شنبه: 97/03/31 ؛ ساعت 16:30
استادیوم: سامارا آرنا/ تماشاگر: 40727 نفر
داور: آنتونیو میگل متئو لاهوز(اسپانیا)؛ کمک‌ها: پائو سبریان دویس، روبرتو دیاز و باملاک تیسما ویسا(اتیوپی)/ کمک داور ویدئویی: مارک گیگر(آمریکا).

 


تیم ملی دانمارک


کاسپر اشمایکل، سیمون کیائر، آندریاس کریستنسن، هندریک دالسگارد، ینس استریگر لارسن، توماس دلینی، کریستین اریکسن، لاسه شونه، یوسف یوراری پولسن(59- مارتین برایتوایته) ، پیونه سیستو(85) از دانمارک و نیکولای یورگنسن(68- آندریاس کورنلیوس).


سرمربی: اگی هاریدی

 

1312647


تیم ملی استرالیا


متئو رایان، ترنت سینسبوری، مارک میلیگان، جاش ریزدون، عزیز بهیچ، مایل یدیناک، آرون موی، تام روجیچ(82- جکسون ایروین) ، متئو لکی، رابی کروسه(68- دنیل ارزانی) و آندرو نابوت(75- تامی یوریچ).


سرمربی: برت فن مارویک

 

1312648

 

شرح گل


دانمارک 1 - استرالیا 0 (دقیقه 7: کریستین اریکسن): یورگنسن بعد از مهار توپ در محوطه جریمه با پاس از بین دو مدافع استرالیا، اریکسن را در موقعیت گلزنی قرار داد تا او بدون مکث  و با شوت روی پای چپ تماشایی به طاق دروازه گل اول دانمارک را به ثمر رساند.

 

1312646

 

دانمارک 1 - استرالیا 1 (دقیقه 38: مایل یدیناک): خطای هند پنالتی اعلام شده به سود استرالیا را یدیناک خلاف جهت شیرجه اشمایکل، به سمت چپ دروازه دانمارک زد تا بازی به تساوی کشیده شود.

 

1312667

 

 

اخطار


یوسف یوراری پولسن(36) از دانمارک

 

 


لحظات حساس

 

دقیقه 4: سانتر شونه از جناح چپ زمین با ضربه سر دلینی همراه شد ولی توپ از بالای دروازه استرالیا عبور کرد.
دقیقه 6: ضربه سر متئو لکی روی توپ ارسالی از کرنر به شکل خطرناکی از روی دروازه دانمارک به اوت رفت.

دقیقه 23: سیسته از فاصله 25 متری به دنبال گلزنی با شوت راه دور بود که ضربه او را رایان در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 23: شوت پشت محوطه روجیچ بی‌دقت بود و به اوت رفت.
دقیقه 24: ارسال عالی دالسگارد از جناح راست زمین به مقابل دروازه استرالیا با ضربه سر خطرناک یورگنسن به بیرون زده شد.

دقیقه 27: ارسال لکی از سمت چپ زمین روی دروازه دانمارک خطرساز شد ولی مهاجمان استرالیا نتوانستند از سانتر او استفاده کنند.
دقیقه 30: پاس در عرض عالی لکی پس از دو سر توپ، موقعیت خوبی برای کروزه فراهم کرد ولی شوت او حاصلی به همراه نداشت و با برخورد به کریستنسن دور شد.

دقیقه 36: ضربه سر متئو لکی روی توپ ارسالی از کرنر سمت راست زمین به دستان یوراری پولسن برخورد کرد ولی داور اسپانیایی بعد از 30 ثانیه با اعلام کمک داور ویدئویی، صحنه را بازبینی کرد تا به سود استرالیا پنالتی بگیرد.

دقیقه   41:  ارسال اریکسن به مقابل دروازه استرالیا آمد که بعد از برخورد به پای سینسبوری نزدیک بود تبدیل به گل به خودی شود که رایان توپ را جمع کرد.

دقیقه 52: پولسن در برخورد با یدیناک در محوطه جریمه استرالیا نقش بر زمین شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت که داور دستور به ادامه بازی داد و شوت اریکسن هم با فاصله کمی از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه 54: ارسال بهیچ از سمت چپ محوطه جریمه دانمارک را لارسن به موقع از مقابل دروازه خالی تیمش دفع کرد.

دقیقه 68: خروج ناموفق اشمایکل موقعیت خوبی برای بازیکنان استرالیا فراهم کرد ولی پاس محکم لکی را کروسه نتوانست استفاده کند تا توپ به اوت زده شود.

دقیقه 71: پاس دنیل ارزانی به آرون موی، فرصت شوت‌زنی عالی در پشت محوطه جریمه برای او فراهم کرد که ضربه روی پای او با کمترین فاصله از روی دروازه دانمارک به اوت رفت.
دقیقه 72: شوت ناگهانی سیستو تبدیل به گل نشد و از کنار تیرک عمودی دروازه استرالیا راه اوت را پیش گرفت.
دقیقه 76: لکی نفوذ سریعی از سمت چپ زمین داشت ولی شوت کم قدرت او را اشمایکل به راحتی جمع کرد.

دقیقه 79: ارسال عالی ارزانی را متئو لکی نتوانست استفاده کند تا توپ پس از برخورد به کتف او به اوت برود.

 

1312682

 

دقیقه 81: دنیل ارزانی با تلاش زیاد و سرعت بالا خود را به توپ رساند و اجازه نداد توپ از خط عرضی عبور کند ولی با دریبل چشم‌نواز سیستو در موقعیت ارسال قرار گرفت که پاس در عرض او را مهاجمان استرالیا نتوانستند بهره ببرند تا توپ عرض زمین را طی کند.
دقیقه 83: کورنلیوس در محوطه جریمه به توپ ضربه زد ولی مثل موقعیت‌های قبلی خطری روی دروازه استرالیا ایجاد نکرد.

دقیقه 88: دلینی با وجود اینکه موقعیت خوبی داشت، ارسال بی‌دقتی انجام داد تا توپ به سمت راست زمین برود.
دقیقه 88: دنیل ارزانی از سمت چپ محوطه جریمه نفوذ کرد و موقعیت خوبی مقابل دروازه استرالیا داشت که شوت محکم او را اشمایکل درازکش برگشت داد.
دقیقه 88: ارسال توپ از سمت چپ زمین با ضربه والی لکی همراه شد ولی شوت او را اشمایکل با شیرجه بلند مهار کرد.

دقیقه 90: اریکسن این بار در زدن گل موفق نبود و شوت روی پای راست او از پشت محوطه جریمه به اوت رفت.

دقیقه 2+90: شوت روی پای سیستو روی توپ سانتر شده از کرنر در اختیار رایان قرار گرفت.

 


در حاشیه


* ویلیام کویست، هافبک دفاعی تیم ملی دانمارک که نیمکت‌نشین شده و جای خود را به شونه داده، تنها تغییر این تیم نسبت به بازی اخیرشان مقابل پرو است.

* یوراری پولسن، وینگر تیم ملی دانمارک همانند دیدار اخیرشان مقابل پرو، امروز هم برابر استرالیا مرتکب خطای پنالتی شد.
* پولسن، بازیکن دانمارک به دلیل اینکه برای دومین مسابقه متوالی کارت زرد گرفت، از حضور در بازی آینده تیمش در سومین دیدار مرحله گروهی برابر فرانسه محروم شد.
* استرالیا و مایل یدیناک، کاپیتان این تیم مثل بازی گذشته خود با فرانسه، امروز هم روی یک ضربه پنالتی به گل رسیدند.

* آندرو نابوت به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف دست راست در دقیقه 75 تعویض شد.

 

 

بهترین بازیکن


متئو لکی، وینگر سرعتی استرالیا بارها با نفوذهای خود از سمت راست زمین خط دفاعی دانمارک را آزار داد و روی تک گل تساوی‌ای که تیمش به ثمر رساند، خطای پنالتی با ضربه سر او که به دست پولسن برخورد کرد، به دست آمد؛ لکی علاوه بر ارسال‌های خطرناک که مهاجمان استرالیا نتوانستند از آن بهره ببرند، شوت‌های محکمی هم به سمت دروازه دانمارک زد.
کریستین اریکسن، هافبک طراح دانمارک نیز که یک گل زیبا به ثمر رساند، تلاش زیادی برای موفقیت تیمش داشت که بیشتر از یک گل برای آنها به همراه نداشت.

 

اتفاق ویژه


استرالیا دومین گل متوالی در جام جهانی را با ضربه پنالتی به ثمر رساند؛ آنها در نخستین مسابقه برابر فرانسه با اعلام کمک داور ویدئویی صاحب یک پنالتی شدند و به گلی رسیدند که با شکست برای‌شان همراه بود ولی این بار به کمک VAR توانستند یک امتیاز از دانمارک بگیرند و امیدوار به صعود از مرحله گروهی شوند.

دیدگاه‌ها