کد خبر : 1532951 | 02 تیر 1397 ساعت 10:59 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی صدای زنان در سالن ۱۲ هزار نفری پیچید

احیای والیبال در شب نشینی خانوادگی آزادی

حضور تماشاگران زن در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی شور و هیجان بیشتری را در اولین میزبانی تهران به وجود آورد.

به گزارش "ورزش سه"، این روزها ماجرای حضور زنان در ورزشگاهها و تماشای بازی های ملی جدی تر شده است. همین چند روز قبل بود که پس از کش و قوس های فراوان بالاخره زنان توانستند همراه با خانواده خود برای تماشای بازی ایران و اسپانیا در چارچوب جام جهانی ۲۰۱۸ برای اولین بار وارد ورزشگاه صد هزار نفری آزادی شده و روی نمایشگری که تعبیه شده بود، این مسابقه جذاب را تماشا کنند. 

 

1313130


البته در والیبال این اتفاق از پیشینه زیادی برخوردار است. تا چند سال قبل که زنان بدون هیچ مشکلی وارد سالن والیبال می شدند و با حضور در جایگاه مخصوص خود مسابقات لیگ و بازی های ملی را تماشا می کردند. بعد از ورود ایران به لیگ جهانی از سال ۲۰۱۳ حساسیت هایی در این رابطه به وجود آمد و در نهایت چند سالی حضور زنان به صورت کنترل شده و محدود انجام می شد. 


امسال بار دیگر فدراسیون والیبال تصمیم گرفت بلیت فروشی را برای زنان فعال کند؛ اگرچه این اتفاق بازهم به صورت محدود رخ داد؛ اما بهتر از سال های قبلی بود. 


روز گذشته اگر در سالن حاضر می شدید؛ حتما اولین چیزی که روی سکوها توجه تان را جلب می کرد، سروصدا و شور و شوقی بود که از سکوی ویژه زنان به گوش می رسید. با اینکه همه تماشاگران حاضر در سالن به تشویق تیم ملی می پرداختند؛ اما زنان علاقه مند به والیبال با حضورشان در سالن نشان دادند که می توانند بخش اعظمی از این وظیفه را به دوش بکشند.

 

1313131


گوینده سالن هم اصرار زیادی داشت تا تماشاگران زن حاضر در سالن یک لحظه هم روی صندلی نشسته نباشند و دائما به تشویق تیم ملی بپردازند. 


جو خوب و خانوادگی در سالن آزادی برقرار شد و ملی پوشان کشورمان هم با استفاده از این فرصت مقتدرانه از سد اولین حریف خود در تهران گذشتند تا مردم را شاد به خانه بفرستند.


حضور پرشور تماشاگران در شرایطی که ایران شانسی برای رسیدن به دور نهایی لیگ ملت ها ندارد و همچنین جام جهانی فوتبال هم در حال برگزاری است، در نوع خود جالب توجه بود. 
به نظر می رسد اگر همه چیز روی نظم و قانون پیش برود، نباید حساسیت خاصی نسبت به حضور زنان در سالن ها و ورزشگاه به وجود بیاید. شاید در آینده بتوان با افزایش جایگاههای مخصوص به بانوان به آنها برای تشویق تیم ملی سهم بیشتری هم داد. 


فقط کافی است تصور کنید یک خانواده با هم برای تماشای والیبال به سالن آزادی می روند؛ آنگاه به معنای واقعی می توان دیشب پیروز شده ایم.

 

1313129

دیدگاه‌ها