کد خبر : 1532965 | 02 تیر 1397 ساعت 11:25 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از هلند و ایتالیا نوبت آلمان است

سوئد به دنبال قربانی سوم است!

سوئد برای رسیدن به جام جهانی، هلند و ایتالیا را از پیش رو برداشته و حالا چرا باور نداشته باشد که می‌تواند یکی از غول‌های دیگر و مدعی قهرمانی جام را حذف کند؟

سوئد به دنبال قربانی سوم است!

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی، این فرصت در بازی امشب مقابل آلمان وجود دارد؛ پیروزی در این دیدار سوئد را به مرحله بعد می‌رساند و مدافع عنوان قهرمانی را در ناباوری تمام زودتر از حد تصور به خانه می‌فرستد.


آلمان بعد از باخت شوکه کننده در بازی اول خود به مکزیک - نخستین شکست ژرمن‌ها در بازی اول جام جهانی بعد از سال 1982- می‌خواهد خودش را جمع و جور کند اما اوضاع در این تیم ایده‌آل نیست. مسوولان تیم آلمان مجبور شدند به شایعات درگیری در میان اعضای تیم پاسخ بدهند به جای اینکه تمام توجه‌شان به بازی با سوئد باشد، شاید آلمان مجبور باشد هر دو بازی باقیمانده خود را ببرد. اگر آلمان حذف شود، برای دومین بار متوالی است که مدافع عنوان قهرمانی نمی‌تواند از مرحله گروهی بالاتر برود.


یانه آندرسون مربی سوئد که توانسته این تیم را بعد از 12 سال به جام جهانی برساند، بعد از پیروزی مقابل کره جنوبی گفت: «باید به خودمان جرات انجام کارهای بزرگ را بدهیم.»


آلمان در بازی مکزیک در ضدحملات بسیار شکننده بود و فرصت‌های گلزنی زیادی را به حریف داد. توماس مولر مهاجم این تیم می‌گوید: «مقابل سوئد آماده‌سازی متفاوتی خواهیم داشت، نقاط قوت و ضعف سوئد با مکزیک فرق دارد. من انتظار ندارم سوئد در انتقال از دفاع به حمله اینقدر فوق‌العاده باشد اما با این وجود آنها بازیکنانی دارند که در حمله می‌توانند به ما ضربه بزنند.»


تیم سوئد بر اساس دفاع و فرصت‌طلبی ساخته شده. آنها ستاره‌ای مثل زلاتان ابراهیموویچ را در اختیار ندارند اما نظم و دفاع آنها بوده که در گروه سخت مقدماتی جام جهانی بالاتر از هلند قرار بگیرند و فرصت‌طلبی‌شان باعث شد در پلی‌آف یک گل به ایتالیا بزنند و آتزوری برای نخستین بار بعد از 60 سال از رسیدن به جام جهانی باز بماند. همین دو عامل پیروزی یک بر صفر بازی اول مقابل کره جنوبی را رقم زد.


مولر ادامه داد: «ما انتظار یک بلوک دفاعی سرسخت را داریم بنابراین باید سریع باشیم و اجازه ندهیم سازمان دفاعی‌شان شکل بگیرد.»


بحث‌های زیادی شکل گرفته درباره اینکه مارکو رویس از ابتدا در ترکیب آلمان باشد. او در دقیقه 60 بازی با مکزیک به میدان آمد و حمله آلمان به مراتب بهتر شد اما او در چند فصل اخیر با مصدومیت‌های متعدد روبه‌رو شده از جمله آخرین آنها که باعث شد بیشتر فصل قبل با دورتموند را از دست بدهد. یواخیم لوو به او گفته بود مقابل مکزیک در ترکیب اصلی نیست و حالا خودش می‌گوید: «نمی‌دانم؛ تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که تمام تلاشم را بکنم تا جای خالی‌ام احساس شود، باید به تیم کمک کنم از مرحله گروهی عبور کند.»


دو بازی قبلی آلمان و سوئد در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 با 16 گل همراه بود. دو تیم 4 بر 4 در برلین مساوی کردند و آلمان در سوئد به برد 5 بر 3 دست یافت. البته نباید انتظار داشت که این مسابقه هم هشت گل داشته باشد!


یکی از مشکلات سوئد گلزنی بوده، این تیم در یورو 2016 تنها یک گل زد که گل به خودی بازیکنان ایرلند بود. در بازی اول این جام هم به لطف کمک داور ویدئویی پنالتی گرفتند که آندریاس گرانکویست، کاپیتان سوئد آن را گل کرد. این تیم در مرحله مقدماتی 26 گل زد در حالی که آلمان با 43 گل در کنار بلژیک بهترین خط حمله را در اختیار داشت.

دیدگاه‌ها