کد خبر : 1533106 | 02 تیر 1397 ساعت 20:18 | 71.7K بازدید | 0 دیدگاه

قوانین فیفا برای تیم های ملی بی معنی است؛

هشدار تکراری کی‌روش: بازیکنان باید به اروپا بروند

سرمربی تیم ملی ایران بار دیگر بر لزوم حضور بازیکنان ملی پوش در لیگ های اروپایی تاکید کرد.

هشدار تکراری کی‌روش: بازیکنان باید به اروپا بروند

به گزارش "ورزش سه"، در مدت زمان حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران، موضوع توجه ویژه او به لژیونرها و نگاه عادی تری که به بازیکنان لیگ داخلی داشته، همواره از بحث های داغ و حاشیه ای بوده است.

 

کی‌روش معتقد است به دلیل اختلاف سطح فوتبال اروپا با لیگ ایران، بازیکنان ملی پوش باید سعی کنند برای خود در اروپا جایی دست و پا کنند و رفته رفته به سطح اول فوتبال جهان نزدیک شوند.

 

این موضوع چند روز پیش و زمان حضور سرمربی تیم ملی در روسیه هم از سوی او شنیده شد.

در کنفرانس خبری پس از دیدار ایران و اسپانیا که با برتری خفیف ماتادورها به پایان رسید، یک خبرنگار خارجی به کی‌روش گفت که نتایج نزدیک رقم خورده در جام جهانی 2018 نشان دهنده هم سطح شدن فوتبال کشورهای مختلف است. پاسخ کارلوس کی‌روش اما به کلی متفاوت بود. او خطاب به خبرنگار گفت: اتفاقا نظر من کاملا برعکس شما است. من فکر می کنم دو سال پیش اروپا فاصله زیادی با بقیه گرفت. سایر قاره ها برای رسیدن به این سطح مشکل دارند. تنها کشورهایی که امکان فرستادن بازیکن به اروپا را دارند، می توانند به سطح اروپا برسند. این فاصله برای آسیایی ها و آفریقایی ها بیشتر است. البته برخی تیم ها مانند مراکش و سنگال هستند که ما به اشتباه آنها را آفریقایی خطاب می کنیم چرا بازیکنان زیادی در اروپا دارند و نمی توان آنها را آفریقایی نامید. بنابراین بازیکنانی که شانس حضور در اروپا را دارند، به تیم ملی خود کمک می کنند.

 

او افزود: تجربه 37 ساله من می گوید که فاصله آفریقا و آسیا با این سطح رو به افزایش است و در هر جام جهانی بیشتر از دوره قبلی می شود. قوانین در دنیا باید تغییر کند تا دیگر شاهد افزایش این فاصله نباشیم. برنامه ای که برای تیم های ملی آفریقایی و آسیایی در نظر گرفته می شود، نباید با تیم های اروپایی یکسان باشد. شما نمی توانید از ایران بخواهید با قانون فیفا در 4 روز برای یک بازی جام جهانی آماده شود؛ همانطور که از برزیل، آلمان و پرتغال چنین چیزی را می خواهید. این بی معنی است. کاری که این قانون می کند، فقط و فقط افزایش این فاصله بین تیم های سراسر دنیا با تیم های قدرتمند اروپایی است.

 

دیدگاه‌ها