کد خبر : 1533193 | 03 تیر 1397 ساعت 09:54 | 166.7K بازدید | 0 دیدگاه

کی‌روش گفت: آراسته باشید، جشن می‌گیریم

اختصاصی - کاستا: حتی یک اشتباه پرتغال را می‌کشد

جورج کاستا در یاداشتی برای روزنامه پرتغالی O Jogo از دشواری های پرتغال برای رویارویی با کی روش سخن گفت.

اختصاصی - کاستا: حتی یک اشتباه پرتغال را می‌کشد

به گزارش "ورزش سه" تنها یک روز مانده به تقابل ایران و پرتغال در آخرین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی، جورج کاستا کارشناس روزنامه جوگو برای تیم های آسیایی، در یاداشتی به موانع مقابله با کی روش پرداخت:

 

*پرتغال فردا در مقابل ایران قرار خواهد گرفت، تیمی که هیچ کس تا به حال از آن سخن زیادی نمی گفت. سرمربی ایران کسی است که من برای او احترام خاصی قائل هستم، کارلوس کی روش، او یکی از مهمترین افرادی بود که چه در زمان فوتبال و چه در زمان مربیگری من، تاثیر های بزرگی داشت. من او را به خوبی میشناسم، در تیم جوانان و تیم ملی بزرگسالان پرتغال او سرمربی من بود. کارلوس کی روش مانع بزرگی است که پرتغال باید آن را کنار بزند. متاسفانه تقدیر این اتفاق ناخوشایند را به وجود آورد، چیزی که بُعد جهانی فوتبال به وجود آورد....

 

*کی روش مانع بزرگی است چرا که او در کار خود خبره است و با توجه ویژه به توانایی بازیکنانش، طرح خود را پیدا می کند. او استاد آماده سازی روانی بازیکنان خود است؛ من به یاد دارم که در زمانی که من در تیم زیر ١٦ سال در فینال با اسپانیا بازی می کردم، کی روش قبل از مسابقه به بازیکنان گفت که به سر و وضع خود رسیدگی کنید چرا که باید در جشن (پیروزی) پس از بازی کاملا آراسته و مرتب باشید. ما در آن مسابقه برنده شدیم! از دید من این جزییاتی است که کی روش برای مسابقه فردا به بازیکنان ایران خواهد گفت، او همانند پدر برای بازیکنانش دلسوز است. البته که او الان تفاوت های زیادی با زمانی که مربی من در تیم نوجوانان بود، دارد. او بدون تردید هنوز به خوبی می داند که چگونه بازیکنان خود را از لحاظ روانی آماده کند و آنها را بدون فشار به زمین بفرستد. نباید فراموش کرد که این مسابقه مهمترین بازی تاریخ فوتبال ایران است، چرا که تا به حال آنها تا این اندازه به صعود نزدیک نبوده اند. تیم ملی ایران میوه ای است که حاصل کاشت ٧ سال کار کی روش بوده. این مسئله انگیزه تیم را بالاتر خواهد برد.

 

*ایران برای صعود نیاز به پیروزی دارد اما من فکر میکنم که کی روش باتجربه روش بازی تیم خود را تغییر نخواهد داد، زیرا که او محدودیت و توانایی های تیم خود را می داند و بدون تردید پرتغال باید آمادگی برای مقابله با این استراتژی ها را داشته باشد. ایران تیمی است که دفاعی بازی می کند، این مسئله در مقابل پرتغال هم ادامه خواهد داشت. هیچ تیمی نمی تواند در یک روز روش بازی خود را تغییر دهد، بدون شک کی روش هم این زمان لازم برای ایجاد این تغییر را ندارد.

 

 

*من حدس میزنم که ایران به صورت سازمان یافته ای در لاک دفاعی خواهد ماند و برنامه های هجومی خود را براساس ضد حملات و توپ دزدی بازیکنان میانی، طراحی خواهد کرد. ایران اینگونه است! یک خطر بزرگ دیگر هم پرتغال را تهدید می کند و آن این است که بازیکنان دچار این فرضیه شوند که «آنها فقط دفاع می کنند، پس ما باید حمله کنیم»، در این شرایط است که ایران تمامی تمرینات و آماده سازی خود را که برای رسیدن به هدف خود را پیاده خواهد کرد.

 

*من اطمینان دارم و آرزو می کنم که پرتغال به پیروزی بزرگی دست پیدا کند (استاد بزرگم کارلوس عزیز، ببخش من را). خواهیم دید که پرتغال تسلط بازی را در اختیار خواهد گرفت، و باید بی رحمانه به حریف خود اجازه خود نمایی ندهد. این پرتغال است که باید با فشار آوردن به ایران، آنها را وادار به اشتباه کند. ما باید تمرکز خود را در بالاترین سطح نگاه داریم، چرا که حتی یک اشتباه کوچک می تواند کشنده باشد. ما باید هیجانات خود را کنترل کنیم، ما قهرمان اروپا هستیم، مردم هم انتظار دارند که بهترین باشیم. تمام شرایط لازم برای ادامه راه و رسیدن به بالاترین درجات را داریم. من نیاز داریم که دوباره برای قهرمانی پرتغال خوشحالی کنیم Força Portugal (زنده باد پرتغال).

 

علی امامی - لیسبون

 

دیدگاه‌ها