کد خبر : 1533303 | 03 تیر 1397 ساعت 16:14 | 24.4K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد عجیب پنالتی‌ها در جام جهانی روسیه

در جام جهانی روسیه تا به اینجای مسابقات 15 ضربه پنالتی از سوی داوران اعلام شده که 12 ضربه آن وارد دروازه شده است.

رکورد عجیب پنالتی‌ها در جام جهانی روسیه

به گزارش "ورزش سه" جام جهانی روسیه از 24 خرداد استارت خورد و امشب دور دوم مرحله گروهی آن با مسابقه لهستان و کلمبیا به پایان می‌رسد. تا به اینجا صعود تیم‌های روسیه، اروگوئه، فرانسه، کرواسی و بلژیک به مرحله بعد قطعی شده است. 


اما جالب است بدانید تا به اینجای مسابقات، داوران 16 خطای پنالتی اعلام کرده‌اند که 5 ضربه‌ی پنالتی توسط وی ای آر یا همان کمک داور ویدئویی تایید شده است. از این تعداد پنالتی، 3 ضربه به گل تبدیل نشد و 13 ضربه دیگر درون دروازه قرار گرفت. 


اولین کسی که در جام جهانی روسیه پنالتی خود را خراب کرد، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتین بود. وی در دیدار برابر ایسلند پشت ضربه پنالتی ایستاد اما شوت این بازیکن توسط دروازه‎‌بان حریف دفع شد. بلافاصله بعد از این بازی کریستین کواوا بازیکن تیم ملی پرو در جدال برابر دانمارک پنالتی خود را از دست داد تا در یک روز دو ضربه از دست رفته را در مسابقات مشاهده کنیم. آخرین پنالتی هم توسط گیلفی سیگوردسون بازیکن تیم ملی ایسلند در بازی برابر نیجریه از دست رفت.


آنتوان گریزمان، هری کین و یدیناک هر کدام با دو گل از روی نقطه پنالتی در این زمینه رکورددار هستند. ادن هازارد، شینجی کاواگا، لوک مدریف، کریستیانو رونالدو، محمد صلاح، فرجیانی ساسی و کارلوس ولا هم هر کدام یک بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده‌اند. 


این در حالی است که در جام جهانی 2014 برزیل در مجموع مسابقات تنها 13 پنالتی اعلام شده بوده که 12 ضربه توسط بازیکنان به گل تبدیل شد. حالا در جام جهانی 2018 روسیه تا به اینجای کار 15 ضربه پنالتی توسط داوران اعلام شده است و به احتمال بسیار زیاد این بر این تعداد اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها