کد خبر : 1533479 | 04 تیر 1397 ساعت 09:55 | 46.5K بازدید | 0 دیدگاه

دستاوردهای لیگ ملت های ۲۰۱۸ برای ایران چه بود؟

معرفی ۷ استعداد ناب؛ اوج هنر کولاکوویچ

لیگ ملت های ۲۰۱۸ برای والیبال ایران دستاورد بیشتری نسبت به سال های گذشته داشت.

معرفی ۷ استعداد ناب؛ اوج هنر کولاکوویچ

به گزارش "ورزش سه"، قصه لیگ ملت های ۲۰۱۸ برای ایران به سر رسید. مسابقاتی که امسال با تعداد تیم های بیشتر، به شکل جدید و با نام جدید برگزار شد.


۱۶ تیم در ۵ هفته به مصاف هم رفتند که ۱۲ تیم برتر حداقل یک بار میزبانی را برعهده داشتند و ایران هم در هفته آخر توانست از میزبانی خود استفاده کرده و ۳ پیروزی را رقم بزند.


از پارسال بهتر بودیم


در لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ که اولین تجربه ایگور کولاکوویچ روی نیمکت ایران بود، ایران در جدول ۱۲ تیمی سطح یک این رقابت ها با ۳ پیروزی و ۶ شکست در رده یازدهم ایستاد تا عملکرد نسبتا ضعیفی را از خود ارائه دهد. امسال تعداد تیم ها به ۱۶ رسیده بود و تعداد بازی ها نیز افزایش پیدا کرده بود. در نهایت ایران با ۷ برد و ۸ باخت و رتبه دهمی به کار خود پایان داد که قطعا عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته محسوب می شود.

 

1313816


بدشانسی محض در قرعه کشی


یکی از بدشانسی هایی که امسال گریبان والیبال ایران را در لیگ ملت ها گرفت، قرعه بدی بود که نصیب تیم ایگور کولاکوویچ شد. به جرات می توان گفت هیچ کدام از ۱۵ تیم دیگر به اندازه ایران در یک ماه اخیر مسافت های طولانی را طی نکرده و از این نظر بدترین قرعه به کشورمان رسیده بود. بلندقامتان ایرانی ابتدا به فرانسه رفتند، سپس به آرژانتین سفر کردند، بعد از آن به روسیه آمدند و بار دیگر به آمریکا رفتند و در نهایت به تهران بازگشتند. این میزان سفرهای بین قاره ای باعث شد خستگی در طول این یک ماه در تن بازیکنان ایرانی بماند. در ضمن اینکه ایران در هفته آخر میزبان حریفانش بود؛ باعث شد چند بازی مانده به پایان رقابت ها شانس صعود به دور نهایی را از دست بدهد. تصور کنید ایران در هفته سوم میزبان حریفانش بود و در هر ۳ بازی پیروز می شد. روحیه شاگردان کولاکوویچ بالا می رفت و آنها می توانستند به صعود امیدوارتر باشند.


معرفی استعدادهای ناب، اوج کار کولاکوویچ


قطعا بزرگترین دستاورد ایگور کولاکوویچ در لیگ ملت های ۲۰۱۸ و حتی شاید در زمان حضورش در تیم ملی ایران میدان دادن به بازیکنان جوانی بود که امسال فرصت پیدا کردند در برابر بهترین های جهان بازی کنند. نفراتی چون علی اصغر مجرد، مرتضی شریفی، صابر کاظمی، پوریا یلی، امیرحسین توخته، محمدرضا حضرت پور و میثم صالحی که قبلا سابقه بازی در تیم های نوجوانان و جوانان را داشته، نه تنها به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند بلکه برخی از آنها حتی از بازیکنان باتجربه هم بیشتر در ترکیب اصلی به میدان رفتند.

 

1313817


مسابقات جهانی، زمان برداشت


لیگ جهانی یا همان لیگ ملت ها می تواند فرصت مناسبی برای جوانگرایی باشد. با توجه به اینکه حضور ایران در سطح یک تا ۷ سال آینده تضمین شده است؛ هر سال سرمربی تیم ملی می تواند جسارت به خرج داده و به جوان ها میدان دهد. حالا که این رقابت ها برای ایران به پایان رسید، زمان برداشت فرا رسیده است. مسابقات جهانی ۲۰۱۸ که در شهریورماه به میزبانی ۲ کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود، باید زمانی برای شکوفایی دوباره والیبال ایران و اوج گرفتن بازیکنان جوان باشد. آن رقابت ها از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است و می تواند نام ایران را بار دیگر در جهان مطرح کند.

دیدگاه‌ها