کد خبر : 1533481 | 04 تیر 1397 ساعت 10:07 | 36.5K بازدید | 0 دیدگاه

سانتوس: به خاطر آقای گلی رونالدو بازی نمی‌کنیم

می‌خواهیم ببریم، نه اینکه آقای گل بسازیم

کریستیانو رونالدو در جام جهانی روسیه تا اینجا به تنهایی تمامی گلهای تیم ملی کشورش را به ثمر رسانده ولی سانتوس سرمربی پرتغال می‌گوید تیمش، تیمی باکیفیت است.

می‌خواهیم ببریم، نه اینکه آقای گل بسازیم

به گزارش "ورزش سه"، فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال می‌گوید بازی سوم تیمش در مرحله‌ی گروهی، در مقابل ایران، جدال کریستیانو رونالدو و ایران نیست و او به بازیکنانش هشدار داده که جدال سخت و نفس‌گیری در انتظارشان خواهد بود.


هرچهار گل پرتغال در گروه B جام جهانی، توسط رونالدو به ثمر رسیده. رونالدو در جریان تساوی 3-3 تیمش مقابل اسپانیای مدعی، هت‌تریک کرد و در جریان پیروزی 1-0 پرتغال مقابل مراکش هم تک‌گل تیمش را به ثمر رساند. سانتوس این ادعا که مسئولیت اصلی کسب نتیجه در مقابل تیم کارلوس کی‌روش، به عهده‌ی رونالدو گذاشته شده را رد کرده و می‌گوید این حرفها به هیچ وجه صحیح نیست.
 


سانتوس با اشاره به باشگاه‌های فعلی و سابق رونالدو می‌گوید " او اینجا در تیم ملی درخشان است، در رئال مادرید، منچستریونایتد و اسپورتینگ هم همینطور بوده. ولی این بازی، بازی مربی پرتغال و مربی ایران نیست. بازی سوم، بازی کریستیانو رونالدو با یک تیم هم نیست. بله، بازی، جدال تیم پرتغال در مقابل تیم ایران است ".


تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی روش در بازی اول خود مقابل مراکش با نتیجه‌ی 1-0 به پیروزی رسید و در بازی دوم، در جدال با اسپانیا 1-0 شکست خورد. سانتوس اعلام کرده پیشرفتی که تیم ایران و مربی پرتغالی‌اش داشته‌اند او را تحت تاثیر قرار داده.


سانتوس می‌گوید " من و کی روش 35 سال است که همکار و دوست هستیم. بارها در قطار همسفر شده‌ایم و ساعت‌ها راجع به فوتبال صحبت کرده‌ایم. آن روزها کارلوس درس می‌داد و من مهندس بودم.  شک ندارم کی روش برای پیروزی ایران هر کاری که بتواند می‌کند. من دو بازی ایران در جام جهانی و 10 بازی‌‌اش در رقابتهای انتخابی را دیده‌ام. از همان اوایل مطمئن شدم که ایرانی‌ها تیم بسیار قدرتمندی هستند. کارنامه‌ی ایران در رقابتهای انتخابی 9 برد و یک تساوی، تنها با دو گل خورده آن هم در مقابل سوریه، بوده. ایران بازیکنانی باتجربه و استراتژی‌ای قوی دارد. در همین تورنمنت سازمان دفاعی ایران را دیده‌ایم. ایرانی‌ها خوب بازی می‌کنند و دواندن توپ رو به خوبی انجام می‌دهند. روز بازی ما و ایران، دو تیمی را خواهید دید که با چنگ و دندان خواهند جنگید و از جان و دل مایه خواهند گذاشت. من پیروزی می‌خواهم، همکارم هم همینطور. نبرد سخت و دشواری خواهد بود. باید کاملاً آماده باشیم "

دیدگاه‌ها