کد خبر : 1533523 | 04 تیر 1397 ساعت 12:52 | 18.7K بازدید | 0 دیدگاه

آرژانتین برای صعود چه می‌خواهد ؟

آلبی سلسته؛ حافظه‌ی ماهی و اشتهای شیر

خاویر ماسکرانو در اتاق کنفرانس خبری کمپ تیم ملی آرژانتین در مقابل خبرنگاران نشسته و در توضیح شرایط تیم، پیش از بازی پایانی آلبی‌سلسته در جام جهانی روسیه که سرنوشت این تیم را رقم خواهد زد به قلمرو حیوانات متوسل می‌شود.

به گزارش "ورزش سه"، ماسکرانو می‌گوید : " ما در این شرایط باید حافظه‌ی ماهی داشته باشیم و فقط پیش رو را ببینیم. می‌دانید که ماهی‌ها حافظه ندارند ". اما جالب اینجا است که در آفریقا ماهی زردرنگی کشف شده که بر خلاف ادعای ماسکرانو حافظه دارد. ماهی بزرگی که دانشمندان کانادایی چهار سال پیش کشف کردند می‌تواند رویدادهای اطراف را به خاطر سپرده و آنها را تا 12 روز بعد به یاد آورد.

 

 ماسکرانو که تلاش می‌کند برای پشت سر گذاشتن سر و صدای ایجاد شده حول تیم ملی آرژانتین و متمرکز شدن روی روزهای آینده راه‌حلی پیدا کند، به حافظه‌ی ماهی متوسل می‌شود، اما اگر آرژانتینی‌ها به حرف او گوش بدهند ولی حافظه‌شان به اندازه‌ی ماهی زردرنگ آفریقایی عمل کند، چه باید کرد ؟

 

1313896


پاسخ این است : " حافظه‌ی ماهی و اشتهای شیر، این چیزی است که به آن نیاز داریم ". اما کمی دورتر، در آرژانتین عده‌ای دور هم جمع شده‌اند تا کیک تولد لیونل مسی را پاره کرده و برای او جشن بگیرند. در آرژانتین هم بعد از هر اتفاق تلخی، زندگی به هر تقدیر ادامه پیدا می‌کند و حالا که چند روز از طوفان ناشی از شکست تحقیرآمیز مقابل کرواسی گذشته، هواداران مسی کم کم جرات پیدا می‌کنند تا به صورت علنی برایش جشن تولد بگیرند. اما این خبر در عین حال، شعله‌ی امیدی را در دل آرژانتینی‌ها روشن کرده که شاید خبرهای خوبی در راه باشد. خبرهای خوبی از سنت‌پترزبورگ، جایی که نیجریه تلاش خواهد کرد با حذف آلبی‌سلسته برای  خود پرستیژی تاریخی بخرد.


ماسکرانو می‌گوید " باور داشته باشید. من تا روز آخر باور خواهم داشت. باید به نکات مثبت بچسبیم و امید داشته باشیم. ما هنوز نایب‌قهرمان جهان هستیم. و البته باید این را در میدان نشان دهیم ". تیم ملی در تمرین‌های خود سعی می‌کند همان ماهی بی‌حافظه باشد و تلخی دو بازی اول را به فراموشی بسپارد. تلخی‌هایی که از زمان آسیب‌دیدگی سرجیو رومرو در روز بیست و دوم مه دست از سر آرژانتین بر نداشته. مصدومیتی که آن روزها اغلب کم اهمیت خوانده می‌شد ولی حالا اهمیت خود را نشان داده.

 

1313459


از سیگنال‌هایی که کادر فنی ارسال کرده چنین برمی‌آید که گونزالو هیگواین، شماره‌ی 9 یوونتوس، برای اولین بار در مقابل نیجریه از ابتدا به میدان خواهد رفت. کادر فنی به او گفته‌اند برای استفاده از یک فرصت آماده باشد. این برای هیگواین خبر خوبی است تا تلخی‌های گذشته را به فراموشی سپرده و روی خبر مثبتی که دریافت کرده تمرکز کند. بیگلیا می‌گوید " بعضی وقتها بهتر است به هیچ چیز فکر نکرد ". این توصیه شاید برای هیگواین بیش از هر کس دیگری در اردوی آلبی‌سلسته مفید  باشد. خبرهای نشت کرده از کمپ آرژانتین نشان می‌دهد سمپائولی به احتمال زیاد از ترکیب خود در بازی با کرواسی، به اضافه‌ی چند بازیکن جدید استفاده خواهد کرد : فرانکو آرمانی که از ابتدا به میدان خواهد رفت، نیکلاس تاگلیافیکو و ادواردو سالویو.


در جریان تمرین آلبی‌سلسته، بهبود جو داخلی تیم ملی، هر چند کوچک به نظر می‌رسید ولی مشخصاً به چشم می‌آمد. در شروع تمرین زمانی که 20 بازیکن برای گرم کردن استارت زدند ( سه بازیکن مصدوم به صورت جداگانه تمرین می‌کردند ) در چهره‌های آنها نشانه‌هایی از آرامش بیشتر به چشم می‌خورد. دیبالا به خاطر پاس اشتباهی که داده بود، می‌خندید. دی‌ماریا در تمرین دوی سرعت، برای اینکه جلوتر از همه از خط پایان رد شود با تمام وجود تلاش می‌کرد و برای دیگران کری می‌خواند. شکی نیست سرمربی سمپائولی تصمیم گرفته در بازی آخر و برای استفاده از آخرین فرصت آرژانتین برای اعاده‌ی حیثیت، از گارد قدیمی تیمش استفاده کند.


تکلیف آلبی‌سلسته روز سه‌شنبه مشخص خواهد شد. آرژانتینی‌ها یا از جام جهانی حذف شده و طوفانی سهمگین می‌کارند که در بازگشت به کشور زیر شلاق‌شان خواهد گرفت و یا با درخششی در آخرین فرصت، به دور بعدی صعود کرده و چهارشنبه، به روزی زیبا و آفتابی چشم خواهند گشود.

 

منبع : لاناسیون - آرش جلال منش

دیدگاه‌ها