کد خبر : 1533795 | 05 تیر 1397 ساعت 03:17 | 668.7K بازدید | 0 دیدگاه

ایران از داوری سود کرد یا ضرر؟

حرف‌های لینه‌کر، شیرر، دروگبا و زابالتا درباره داور جنجالی

ستاره های فوتبال جهان در محبوب ترین برنامه تلویزیونی از عملکرد تیم ملی تمجید کردند و درباره آخرین بازی شاگردان کی روش به بحث و گفت و گو پرداختند.

حرف‌های لینه‌کر، شیرر، دروگبا و زابالتا درباره داور جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، برنامه محبوب مچ آو ددی بیشتر وقت خود را بعد از دیدارهای گروه دوم مسابقات به دیدار ایران و پرتغال و صحنه های مشکوک این مسابقه اختصاص داد و دروگبا ستاره ساحل عاجی چلسی در واکنش به پنالتی اعلام شده برای ایران گفت: با این منطق باید هر توپی که به دست بخورد خطا گرفته شود، واقعا مسخره است. او کاملا به مدافع نزدیک بود در محوطه و قطعا این یک هند عمدی نبود بازیکن کاری نمی توانست بکند و می ترسم که در ادامه این تورنمنت باز هم چنین صحنه هایی ببینیم که باعث شود یک بازی از جذابیت بیفتد. مصر هم در بازی خودش مقابل روسیه که این داور قضاوتش را برعهده داشت، مصری ها نسبت به تصمیماتش اعتراض داشتند. با تمام این اتفاق هایی که افتاد نیمه دوم پرحادثه ای بود.


دیدیر دروگبا بازیکن سابق چلسی در ادامه گفت: این همه اتفاق بحث برانگیز برای یک بازی فوتبال زیاد از حد است، داور این بازی در هر کدام از این صحنه ها برای اعلام تصمیمش زمان زیادی صرف کرد تا تصمیم نهایی اش را اعلام کند. برای اینکه اعلام خطای پنالتی چندین بار این صحنه را تکرار کرد این را از این جهت می گویم که من خودم طرفدار تکنولوژی وار بودم چراکه اشتباهات را به حداقل می رساند. ولی حالا می بینیم که برای بررسی این صحنه زمان زیادی از بازی ها گرفته می شود و لازم است در آینده یک بالانس و توازن برای کنترل زمان ایجاد شود.

 

1314241


گری لینه کر می گوید: اما ما نباید فراموش کنیم که همین وار باعث شده تا اشتباهات داوری به حداقل برسد. کمک داور ویدئویی برای تمام تصمیمات داوری نیست بلکه برای زمانی است که مطمئن نیستیم باید از آن استفاده کنیم.

 

1314242


پابلو زابلتا مدافع سابق منچسترسیتی و حال حاضر وستهم در ادامه صحبت های گری لینه کر گفت: من با وار مشکلی ندارم و از طرفدارانش هستم ولی چیزی که در این بازی از آن خوشم نیامد رفتار بازیکن ها بود. بازیکنان در این بازی بیش از حد تمارض می کردند. با یک برخورد کوچک بازیکنان چندبار روی زمین غلت می زدند و شروع به اعتراض به داوری می کردند. این چیزی نیست که ما از یک بازی فوتبال انتظار داشته باشیم.

 

1314243


آلن شیرر در ادامه گفت: من فکر می کردم یکی از نقاط مثبت وار در بازی فوتبال حذف تمارض و فیلم بازی کردن بازیکنان در جریان بازی بود. در این بازی کاملا برعکس بود، په په و کوارشما هر دو بازیکنانی بودند که اقدام به تمارض و گول زدن داور کردند و این واقعا تاسف آور است و داور واقعا عملکرد بی نهایت ناامیدکننده ای داشت.

 

 

1314244

 


در ادامه لینه کر از شیرر پرسید آیا جریمه رونالدو توسط داور پس از ضربه او به پورعلی گنجی مناسب بوده و یا داور باید رونالدو را اخراج می کرد که شیرر قاطعانه پاسخ داد: نه. کارت زرد کافی بود.


در حالیکه لینه کر اعتقاد داشت در آن لحظه نفس تمام طرفداران پرتغال در سینه حبس شده بود، شیرر در ادامه در خصوص نظر لینه کر گفت: این حرکت بچگانه ای بود که رونالدو انجام داد. اما شدت آن به اندازه ای نبود که با کارت قرمز مواجه شود. رونالدو شانس آورد چون بازیکنی به این بزرگی باید بداند که تمام حرکات او توسط دوربین ها در حال ضبط شدن است.

 


وی افزود: داور باید از سه یا چهار دوربین مختلف صحنه را بررسی کند اما درنهایت به نظر من کارت زرد برای چنین خطایی کافی بود.


دروگبا هم با نظر شیرر موافق بود و او برای تکمیل کردن صحبت های شیرر گفت: داور برای اعلام نظرش در این صحنه زمان زیادی را صرف کرد و اگر قرار باشد برای چنین صحنه ای این میزان زمان توسط داور صرف شود باید یا کارت قرمز به بازیکن نشان داد یا اصلا او را جریمه نکرد.

 

1314202

 


زابالتا اضافه کرد: در بازی اول بین اسپانیا و پرتغال دیه گو کاستا مشابه همین خطا را روی په په انجام داد که داور آن را خطا اعلام نکرد.


پس از آن هر 4 نفر آنها صحنه خطا روی رونالدو و پنالتی پرتغال را بررسی کردند که هر یک نظرشان را اینطور گفتند؛ دیدیر دروگبا اول از همه گفت: در نهایت این لحظه صحنه جنجال برانگیز خواهد ماند و این داور مسابقه بوده که در نهایت پنالتی را اعلام کرده است.

 


زابالتا در ادامه گفت: مسی و رونالدو نیز هردو انسان هستند و ممکن است پنالتی خود را خراب کنند.


دروگبا پس از آن از عملکرد علیرضا بیرانوند در مهار ضربه پنالتی رونالدو تمجید کرد.

 

 


آنها در ادامه دوباره به پنالتی برای ایران برگشتند و باز هم آلن شیرر عملکرد داور را در اعلام ضربه پنالتی به سود ایران مورد انتقاد قرارداد و به گفته خود تلاش زیادی برای کنترل خود انجام داد تا به او دشنام ندهد!

 

گری لینه کر به موقعیت مهدی طارمی در وقت های اضافه بازی اشاره کرد و اینکه این بازیکن فرصت گلزنی و حذف پرتغال از جام را از دست داد که دروگبا در ادامه گفت: دروازه بان با عکس العمل خود فضای مناسب برای شوت زنی طارمی را کور کرد و این باعث شد تا طارمی ضربه بی دقتی را روانه دروازه پرتغال کند.


در انتها نیز آنها به تمجید از گل کوارشما پرداختند و از دید آنها این زیباترین صحنه کل بازی بود.

دیدگاه‌ها