کد خبر : 1534159 | 06 تیر 1397 ساعت 13:59 | 69.2K بازدید | 0 دیدگاه

سرنوشت‌سازترین روز جام ۲۰۱۸

آلمان- برزیل/ فینال، یک هشتم یا حذف از گروهی؟

پرافتخارترین تیم‌های جام جهانی، امسال هنوز از مرحله گروهی را قطعی نکردند و ممکن است حذف شوند یا در مرحله بعد به یکدیگر برخورد کنند.

آلمان- برزیل/ فینال، یک هشتم یا حذف از گروهی؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ این تصور می‌رفت که تیم‌های برزیل و آلمان که به ترتیب در گروه‌های E و F این رقابت‌ها قرار گرفته‌اند و با توجه به رقبایی که دارند، با صدرنشینی راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند و به دلیل اول شدن‌شان در دور گروهی، تا مرحله فینال با یکدیگر مواجه نخواهند شد ولی حالا بعد از گذشت دو بازی شرایط متفاوتی دیده می‌شود، طوری که ممکن است هر یک از آنها حذف یا به‌عنوان تیم دوم به جمع ۱۶ تیم برسند.

 

 

* جدال سرنوشت‌ساز برزیل برابر صربستان

 

شروع کار سلسائوها در گروه E جام جهانی ۲۰۱۸ با تساوی یک بر یک مقابل سوئیس همراه بود که گرفتن فقط یک امتیاز حالا برای آنها مشکل‌ساز شده و با وجود اینکه دومین بازی را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل کاستاریکا پشت سر گذاشتند، اما هنوز هم خطر دوم شدن در مرحله گروهی و یا در احتمالی دیگر حتی حذف از این رقابت‌ها را دارند.

 

همانطور که جدول این گروه را در زیر می‌بینید تیم‌های برزیل و سوئیس ۴ امتیازی هستند و به ترتیب تفاضل گل‌های ۲+ و ۱+ دارند ولی پشت سر آنها صربستان سه امتیازی است که در نخستین مسابقه خود موفق به شکست یک بر صفر تیم ملی صربستان شد که همین اتفاق بازی‌های روز پایانی گروه E و به ویژه تقابل برزیل و صرب‌ها را سرنوشت‌ساز کرده است.

 

1314655


کاستاریکا دو شکست یک بر صفر برابر صربستان و ۲ بر صفر مقابل برزیل داشته و محتمل است نهایت امتیازی که می‌تواند در مسابقه امشب برابر سوئیس، تیم ششم رنکینگ جهانی کسب کند، گرفتن یک مساوی خواهد بود چراکه سوئیس هم در بهترین فرم خود قرار دارد و توانسته از برزیل و صربستان ۴ امتیاز بگیرد.

 

تیم ملی سوئیس امشب در صورتی که فقط یک امتیاز هم کسب کند به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهد کرد ولی وقوع این اتفاق محتمل، روی کار برزیل و صربستان که در مسابقه همزمان از ساعت ۲۲:۳۰ در استادیوم اوتکریتیه آرنا(اسپارتاک) مسکو مقابل هم قرار می‌گیرند، تاثیر خواهد گذاشت چراکه صرب‌ها می‌توانند مثل خیلی از تیم‌های امسال و ادوار گذشته جام جهانی شگفتی‌ساز شوند و با کسب پیروزی مقابل برزیل، حذف ناباورانه سلسائو را رقم بزنند؛ اتفاقی که روی کاغذ بعید است بیافتد.

 

هیچ‌وقت نمی‌توان به طور قاطع راجع به نتایج مسابقات فوتبال صحبت کرد و بارها پیش آمده که تیم‌های کوچک‌تر یقه تیم‌های بزرگ را گرفته‌اند؛ حالا چه رسد به صربستانی که سه امتیاز دارد، بازی با سوئیس را در لحظات پایانی واگذار کرد و سودای پیروزی مقابل سلسائو را در سر می‌پرواند تا به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند.

 

* شاید آلمان هم حذف شود!

 

مانشافت‌ها در سال ۲۰۱۴ قبل چهارمین قهرمانی تاریخ خود در جام جهانی را جشن گرفتند ولی امسال شروع غیر منتظره‌ای داشتند و با شکست یک بر صفر مقابل مکزیکی‌های سر سخت، غافلگیر شدند که همین نتیجه ضعیف موجب شده اکنون کارشان برای صعود به مرحله حذفی به اما و اگر بکشد چراکه طبق جدول گروه F که در زیر آمده، مکزیک ۶ امتیاز، آلمان و سوئد ۳ امتیاز و کره جنوبی صفر امتیاز دارند ولی با این حال حتی کره‌ای‌ها نیز امیدوار به صعود هستند.

 

1314653



تیم ملی آلمان در دیدار اخیرش به سختی و با گلی که در لحظات پایانی توسط تونی کروس به ثمر رساند، سه امتیاز حساس بازی با سوئد را گرفت و به جام جهانی برگشت ولی این برد تضمین کننده صعودشان نبود و ممکن است امروز در احتمالی که شاید رخ ندهد ولی باید انتظار آن را داشت، کره جنوبی با ۲ گل برابر آلمان به پیروزی برسد و با شکست سوئد در مسابقه همزمان، پشت سر مکزیک به مرحله یک هشتم صعود کند یا در احتمالی دیگر کره جنوبی، اجازه پیروزی به شاگردان یواخیم لوو را ندهد و سوئد در دیدار همزمان مکزیک را شکست دهد تا موجب حذف آلمان شود.


جدول این گروه به شکلی است که حتی در صورت برتری کره جنوبی برابر آلمان، شاید کره با وجود برد به مرحله حذفی نرسد ولی در سمت مقابل سوئد یک امتیاز از مکزیک بگیرد و علاوه بر صعودش، حذف مانشافت‌ها را رقم بزند؛ پس بنابر این آلمان باید برای دور شدن از خطر حذف امروز کره را شکست دهد و توجهی به نتیجه دیگر مسابقه این گروه نداشته باشد.

 

* تقابل آلمان برزیل؛ در یک هشتم یا فینال؟

 

برزیل در صورت پیروزی در مسابقه امشب برابر صربستان و از سوی دیگر حتی برد سوئیس(با کمتر از ۲ گل) در دیدار همزمان، به‌عنوان صدرنشین گروه E به مرحله یک هشتم نهایی می‌رسد و با توجه به اینکه سلسائوها برای قطعی کردن صدرنشینی و صعودشان نیاز به برد دارند، با تمام قوا وارد میدان خواهند شد تا صرب‌ها را از پیش رو بردارند.

 

تعیین سرنوشت صدرنشینی در دست برزیل نیست ولی آنها می‌توانند با کسب پیروزی و البته توجه به تعداد گل‌هایی که سوئیس برابر کاستاریکا می‌زند و نتیجه‌ای که می‌گیرد، بیشتر از قبل برای حفظ رتبه اول تلاش کنند ولی این وضعیت در گروه F برای آلمان کمی متفاوت‌تر است چراکه مانشافت‌ها باید با تفاضل دو گل یا بیشتر کره جنوبی را شکست دهند و از سوی دیگر چشم امید به شکست یک گله مکزیک مقابل سوئد داشته باشند تا صدرنشینی‌شان را قطعی کنند.

 

آلمانی‌ها هم درست مثل برزیل بدون توجه به اینکه در مرحله بعد در مسابقه‌ای فینال‌گونه برابر هم قرار می‌گیرند، در آخرین بازی گروهی خود شرکت می‌کنند چراکه برای صعود و شانس صدرنشینی فقط باید به پیروزی برسند و به نظر می‌رسد با توجه به صعود تمام مدعیان جام جهانی مثل اسپانیا، پرتغال و حتی آرژانتین، این دو تیم نیز در جمع ۱۶ تیم نهایی رقابت‌های روسیه حاضر باشند.

 

اما شاید صعود برزیل و آلمان منجر به تقابل این دو تیم پُر افتخار در مرحله یک هشتم نهایی شود؛ چراکه احتمال صدرنشینی شاگردان تیته زیاد است ولی مانشافت‌ها حتی با وجود پیروزی نمی‌توانند اول بودن خود را تضمین کنند و گرفتن حتی یک امتیاز از سوئد توسط مکزیکی‌هایی که فوق‌العاده آماده هستند و ۶ امتیاز دارند، نمی‌تواند کار چندان سختی برای‌شان باشد و این به منزله دوم شدن تیم ملی آلمان در مرحله گروهی خواهد شد.

 

1314656

 

اول شدن برزیل و دومی آلمان در مرحله گروهی، جذاب‌ترین و مهم‌ترین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی ادوار اخیر جام جهانی را در روسیه رقم می‌زند و دو تیمی که انتظار می‌رفت در فینال به یکدیگر برخورد کنند، خیلی زود با هم دیدار خواهند کرد.

 

سرنوشت گروه‌های E و F پیچیده است و شاید تقابل تیم‌های برزیل و آلمان در مرحله یک هشتم نهایی رخ ندهد؛ شاید برزیل فقط یک امتیاز برابر صربستان بگیرد و سوئیس برنده شود تا نیمار و یارانش به‌عنوان تیم دوم از مرحله گروهی بالا بروند و با مانشافت‌هایی که احتمال دوم شدن‌شان بیشتر از صدرنشینی است، در مرحله یک هشتم تقابل پیدا نکنند و یا حتی در حالت دیگر تیم سوئد بتواند مکزیک را شکست دهد و آلمان هم با ۲ گل یا بیشتر از سد کره جنوبی عبور کند تا اگر برزیل هم سرگروه شد، تقابل پُر افتخارترین تیم‌های جام جهانی تا قبل از فینال امسال اتفاق نیافتد.

دیدگاه‌ها