کد خبر : 1534319 | 07 تیر 1397 ساعت 00:07 | 30.7K بازدید | 0 دیدگاه

کیکر می‌گوید همه باید بازخواست شوند، حتی لو

فوتبال آلمان: دورانی دیگر، حتی شاید نسلی دیگر

بعد از شکست تاریخی آلمان در مقابل کره‌ی جنوبی، پس لرزه‌های شکست، همچنان جامعه‌ی فوتبال آلمان را تکان می‌دهد.

فوتبال آلمان: دورانی دیگر، حتی شاید نسلی دیگر

به گزارش "ورزش سه"، کیکر شکست 2-0 مانشافت در مقابل کره و حذف از جام جهانی روسیه، در مرحله‌ی گروهی را باختی تمام‌عیار، فاجعه‌بار و خردکننده خوانده و خبر از بازخواست مقصرین باخت داده.


کیکر معتقد است وقتی تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است، تیمی که همه در دنیا پای تلویزیون می‌نشینند تا بازی‌هایش را تماشا کنند، تیمی که حتی در میان دشمنانش احترام برمی‌انگیزد، در جام جهانی یعنی بزرگترین صحنه‌ی فوتبال دنیا اینچنین تحقیر می‌شود، شکی نیست که در داخل کشور، همه‌ی آنهایی که در اداره و سازماندهی مانشافت نقش داشته‌اند حالا باید در مقابل ملت پاسخگو باشند. همه‌ باید روی صندلی متهم نشسته و بازخواست شوند، حتی لو. کیکر به وضوح از اینکه فدراسیون فوتبال آلمان پیش از بازی سوم آلمان در مرحله‌ی گروهی، از ابقای لو خبر داده بود عصبانی است و می‌گوید ابعاد فاجعه‌ی امشب آنقدر بزرگ است که فدراسیون می‌تواند و باید بدون توجه به تصمیمات از قبل اتخاذشده، عملکرد لو را مورد بررسی قرار دهد.


کیکر معتقد است حذف از مرحله‌ی گروهی با توجه به عملکرد و نتایج آلمان در دو بازی اول، غیرمنتظره نبود ولی با اینحال چیزی در ته دل هواداران مانشافت وجود داشت که چنین سقوط آزادی را یک سناریوی غیرمحتمل به حساب می‌آورد و بعید می‌دانست فوتبال آلمان با چنین شوکی مواجه شود.


کیکر، مانشافت را در هر سه بازی خود در روسیه، و به خصوص در بازی مقابل کره تیمی بدون برنامه، بی‌قدرت و رقت‌انگیز می‌داند. سردبیر کیکر این سوال را مطرح می‌کند که آیا می‌توان ادامه دادن با لو را متصور بود ؟ "نه، واقعاً غیر قابل تصور است. اگر به مرحله‌ی دوم هم صعود کرده بودیم، واقعیت این است که لیاقتش را نداشتیم. سوئد و مکزیک به وضوح بهتر از ما بودند و حضور در میان شانزده تیم برتر دنیا حق‌شان است. فوتبال آلمان باید بپذیرد که یک دوران طلایی را پشت سر گذاشته و حالا باید به دورانی دیگر یا حتی شاید نسلی دیگر بیندیشد ".

دیدگاه‌ها