کد خبر : 1534821 | 09 تیر 1397 ساعت 11:53 | 30.6K بازدید | 0 دیدگاه

کاش اسپانیا و آرژانتین فینالیست شوند

مارادونا: این جام می تواند جام مسی باشد

مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین، مصاحبه جالبی با نشریه مارکا انجام داده و راجع به موضوعات مختلفی صحبت کرده است.

مارادونا: این جام می تواند جام مسی باشد

به گزارش "ورزش سه"، مصاحبه با او در حالی آغاز می‌شود که بازی انگلیس و بلژیک در جریان است. او حتی یک بازی را از دست نداده و تمامی دیدارها را تماشا کرده و پیش از شروع مصاحبه، آخرین جمله اش را می‌گوید:" این جان استونز، آن چیزی که فکر می‌کردیم نشد نه؟"

 

پیش از شروع مصاحبه، برخی شروع به امضا گرفتن از او کردند.مارادونا بودن به هیچ وجه آسان نیست، حتی در یک طبقه خصوصی در یک هتل... .

 

آیا در این 18 روز توانستید در مسکو بگردید؟ حداقل به کاخ کرملین بروید؟

 

نه نشد که این کار را انجام دهیم. خیلی از مردم از کشورهای مختلف می‌ایند و کار سختی است ولی من از این بابت که نمی‌توانم هتل را ترک کنم ناراحت نیستم. هیچ اتفاقی نمی‌افتد. من با دوستان خودم هستم. بازی ها را تماشا می‌کنیم و به باشگاه می‌روم.

 

دور اول جام تمام شد. چه چیز را بیش از همه دوس داشتید؟

 

به چند چیز باید اشاره کنم: مکزیک را دوست داشتم، به خصوص در دو بازی اول. اوروگوئه خیلی مستحکم بود، بلژیک هم تیم خوبی نشان داد. جام جهانی حالا شروع شده است. دیگر نمی‌توان حدس و گمان زد. در مورد دیدار آرژانتین و فرانسه، من نظرم روی آرژانتین است، هر چند برای فرانسه احترام قائلم. آنها یکی از مدعیان قهرمانی هستند، دروازه بانشان، لوریس، هیچگاه اشتباه نمی‌کند ، چه در تیم ملی فرانسه و چه در تاتنهام. همینطور گریزمان هست و دیگران...

 

 

1314739

 

این جام هنوز می‌تواند به جام مسی تبدیل شود نه؟

 

بله البته که می‌تواند. این تازه شروع کار است. جام هنوز در پوشک است! از این به بعد رقابت ها آغاز خواهد شد. رونالدو هم در برنامه ای که با هم داشتیم گفت که تیم‌ها باید حمله کنند وگرنه کار به پنالتی می‌کشد.

 

دیگو در دوران فوتبال تو سه کشور بود که در آنها حضور داشتی: آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا. در حالی که ایتالیا در رقابت ها نیست، دوست داری فینال آرژانتین – اسپانیا را تماشا کنی؟

 

کاش اینطور شود. امیدوارم آرژانتین به فینال برسد ولی هنوز راهی طولانی پیش روست. من برای فرانسه و اسپانیا احترام ویژه ای قائل هستم و مطمئنا کار آسانی مقابل آنها نخواهیم داشت. همه بازیکنان از حالا به بعد موتورشان روشن می‌شود و می‌خواهند خود را نشان دهند.

 

آیا فکر می‌کنی بازیکنان خودشان تیم را هدایت خواهند کرد؟ آیا چنین سیستمی شدنی است؟

 

به نظرم این اتفاق نخواهد افتاد. اگر اینطور شود، بهتر است که مربی حضور نداشته باشد. اینکه شما کسی را نداشته باشید که انتخاب‌هایی انجام دهد خوب نیست. البته که باید به تجربه بازیکنان تکیه کرد ولی حتی آنها هم به مربی نیاز دارند که راه را نشان دهد.

 

 

1314151

 

 

راجع به اسپانیا حرف بزنیم. نظرتان درباره حضور هیه رو به جای لوپتگی چیست؟

 

من برای فرناندو که زمان بازیگری اش یک هیولا بود، پیامی فرستادم. او پاسخی برایم نفرستاد ولی درک می‌کنم. احتمالا بسیار شلوغ است و در این پیام به او گفتم که به تجربه توجهی نکن، بلکه هر کسی ظرفیتی دارد. به نظرم او ظرفیت لازم را دارد. او شخصیت مربی که می‌تواند قهرمان شود را دارد. امیدوارم که او را شخصا ببینم.

 

به نظرتان تصمیم روبیالس برای اخراج لوپتگی درست بود؟

 

به نظرم خیلی تصمیم درستی بود. او شجاع است. اگر من هم جای او بودم همین کار را می‌کردم، همین رفتار را می‌داشتم. لوپتگی نماینده تمام اسپانیایی هاست و این تصمیم او بی احترامی بود. نه بازیکنان، نه هواداران و نه هیچکس از این اتفاق خوشحال نبود.

 

1314654

 

 

شما بازیکنان را با دقت زیر نظر دارید ولی از نظرتان، سرخیو راموس ستاره نیست.

 

عذر می‌خواهم ولی هیچ چیز نمی‌تواند ذهن فوتبالی من را تغییر دهد. به نظرم راموس بازیکن فوق العاده ای است، کاپیتانی بزرگ است و می‌تواند همواره رهبر خوبی باشد ولی به نظرم ستاره نیست. شما من را می‌شناسید، من به حرفی اهمیت نمی‌دهم و کاملا آزادانه فکر می‌کنم. اگر راموس از این حرف ها ناراحت می‌شود، از او عذرمی‌خواهم ولی طرز فکر من این است.

 

در اسپانیا چه بازیکنی ستاره بود؟

 

ژاوی هرناندس ستاره بود.... دیگر بخواهم بگویم.... (کمی فکر می‌کند) ، آندرس اینیستا هم همینطور. این‌ها مثل یک کت و شلوار بسیار شیک و بی نقص بودند. اسپانیا تیم بزرگی است و امیدوارم هیه رو موفق شود تا موضوع لوپتگی تمام کند.

 

دخیا را دوست دارید؟

 

بله خیلی زیاد، هر چند که چندین گل دریافت کرده است که همه ما دیدیم ولی از وقتی او را در یونایتد تماشا کرده ام، فوق العاده بوده، بدون بالا و پایین و افت و خیز. او سرخیو رومرو را به نیمکت نشین تبدیل کرده که ترکیب اصلی را رها نمی‌کند. او با بدشانسی جام را آغاز کرد ولی امیدوارم اوضاع برایش بهتر شود، او شایسته بهتر از این‌هاست.

 

درباره دیگو کاستا؟

 

دیگو یک جنگنده است، همیشه دوست دارم بازیکنی مثل او در تیمم باشد. او مثل خیلی ها نیست که مدافعان در مقابلش راحت باشند، با قد بلند 190 همه را اذیت می‌کند. به نظرم او خیلی خوب می‌جنگد ولی از سوی هم تیمی ها و یا گزارش‌گرها و بیننده ها به عنوان قهرمان معرفی نمی‌شود. ولی او نابغه است و مقابل هر مدافعی یک تهدید است."

 

منبع: مارکا

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها