کد خبر : 1534822 | 09 تیر 1397 ساعت 12:19 | 25.4K بازدید | 1 دیدگاه

​​​​​​​چرا رستمی در ترکیب نهایی تیم ملی قرار گرفت؟

کیانوش باش؛ اوت کن و ملی پوش شو!

انتخاب کردن وزنه برداری که در رکوردگیری تیم ملی اوت کرده بود، شائبه های زیادی را به وجود آورده است.

کیانوش باش؛ اوت کن و ملی پوش شو!

به گزارش "ورزش سه"، کیانوش رستمی که در چند سال اخیر به صورت انفرادی تمرین کرده و فدراسیون هم به هیچ وجه نتوانسته با این خواسته او مقابله کند، اخیرا در تصمیمی ناگهانی تغییر وزن داد.


این وزنه بردار کرمانشاهی که در تمام سال های حرفه ای خود در دسته ۸۵ کیلوگرم مدال کسب می کرد، به یک باره به دسته ۹۴ کیلوگرم رفت تا رقیب سهراب مرادی شود! 


این اتفاق در آستانه رکوردگیری تیم ملی باعث شد تا برنامه های کادرفنی هم برهم بریزد؛ در حالی که محمدحسین برخواه تا دقیقه ۹۰ هم از تصمیم قطعی کیانوش خبری نداشت. 


این تصمیم رستمی با موفقیت همراه نبود و او در رکوردگیری تیم ملی نه تنها نتوانست با سهراب مرادی رقابت کند؛ بلکه اوت کرد و اصلا رکورد مجموع او ثبت نشد. 


با اینکه گفته می شد ترکیب نهایی تیم ملی وزنه برداری بر اساس رکوردگیری نهایی انتخاب می شود، شورای فنی به حضور کیانوش رستمی در دسته ۹۴ کیلوگرم بازی های آسیایی رای داد تا برخی از وزنه برداران دیگر پشت خط بمانند. 


این تصمیم با انتقادهای زیادی همراه بوده و برخی وضعیت کیانوش را با محمدرضا براری مقایسه می کنند که سال قبل در آستانه مسابقات جهانی با وجود آمادگی به خاطر اوت کردن در رکوردگیری از تیم ملی کنار گذاشته شد.


فدراسیون وزنه برداری هم مثل چند سال اخیر در قبال تصمیمات عجیبی که درباره کیانوش رستمی گرفته می شود، پاسخ روشنی ندارد. اعضای شورای فنی که حق مصاحبه ندارند؛ سرمربی تیم ملی درباره کیانوش رستمی صحبت نمی کند و رییس و دبیر فدراسیون هم ابهام زدایی نمی کنند.


مشخص نیست فدراسیون وزنه برداری تا چه زمانی می خواهد با همین روند به کیانوش رستمی میدان بدهد و شائبه «کیانوش سالاری» را در میان منتقدان جدی تر جلوه دهد.

دیدگاه‌ها