کد خبر : 1534826 | 09 تیر 1397 ساعت 11:36 | 65.7K بازدید | 0 دیدگاه

توشاک: به چند بازیکن باتجربه نیاز داریم

آشنایی با کاشف کاسیاس در تبریز!

سرمربی ولزی تراکتورسازی اعلام کرد از عملکرد شاگردانش در روزهای گذشته راضی است.

آشنایی با کاشف کاسیاس در تبریز!

به گزارش "ورزش‌سه"، جان توشاک سرمربی پرآوازه فوتبال دنیا که مدتی است هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفته، امروز در اولین نشست خبری خود بعد از حضور در ایران شرکت کرد و صحبت هایی را بر زبان آورد. مشروح حرف های توشاک را در ادامه می خوانید:

 


امیدوارم ابزار موفقیت فراهم شود


حضور در تراکتورسازی یک تجربه جدید برای من است و امیدوارم بتوانم ابزار موفقیت را در این تیم فراهم کنم. چیزی که مشخص است، ما برای هماهنگی با این جمع به زمان نیاز داریم. من باید تمام بازیکنان را بشناسم و نیاز به آوردن چند بازیکن باتجربه و قوی هم داریم. در 4 روز گذشته بازیکنان خیلی خوب کار کردند. به همین خاطر فردا به آنها استراحت دادیم. روز دوشنبه صبح اردویی را در ترکیه برپا می کنیم که بسیار برایمان اهمیت دارد. 4 بازی دوستانه هم آنجا انجام می دهیم. 

 


به وضوح می گویم به چند بازیکن باتجربه نیاز داریم


در نهایت قبل از اینکه فصل لیگ برتر شروع شود، امیدوارم پتانسیل بازیکنان برای من روشن شود. به وضوح می گویم که نیاز به چند بازیکن باتجربه داریم. مخصوصا در پست های تهاجمی و فوروارد. این را هم بگویم که تاکنون از عملکرد بازیکنان خوشحالم.

 

 

در رئال هم مثل پرشورهای تراکتور ندیدم


از میهمان نوازی مردم تبریز تشکر می کنم. من خیلی دوست داشتم مسیر فرودگاه تا هتل را سریع تر بیایم اما واقعا متعجب شدم. شلوغی زیادی بود و من حیرت زده شدم. من دوبار در رئال مادرید بودم اما پرشورتر از این جمع ندیدم. امیدوارم قدر محبت هایشان را بدانم و خوب عمل کنم. 

 


حضور در ایران یک چالش جالب است


زمان زیادی بود که به این موضوع فکر می کردم. همیشه باتجربه های جدیدی روبه رو شدم و چیز جدیدی برایم نیست. من در شرق آسیا هم کار کردم و هیچ شناختی از بازیکنان این بخش نداشتم. در ترکیه هم حضور داشتم که بازهم بازیکنان این کشور را نمی شناختم. حتی با لیگ این کشورها هم آشنا شدم. پس حضور در ایران هم یک چالش جالب برایم است.می دانم کار سختی در پیش داریم و همانطور که قبلا گفتم قبلا هم با باشگاه هایی کار کردم که شناختی از آنها نداشتم. با این حال توپ گرد و یکی است. هر تیم 11 بازیکن دارد و تیمی که توپ را به دروازه وارد کند، برنده بازی است. ایران یا هرجای دنیا هم فرقی ندارد. ما باید این کار را با سعی و تلاش انجام دهیم.

 

 

کاسیاس را من به فوتبال آوردم


من در باسک هم کار کردم و در آنجا نیز برخی بازیکنان با نظر مستقیمم جذب نشدند. آنجا احساس کردم با بازیکنانی که باسک دارد، می توانیم کار کنیم و ادامه دهیم. همین اتفاق هم افتاد و با تلاش زیاد بازیکنان خوبی را تولید کردیم. دستور کارمن همیشه این بوده که فرصتی به بازیکنان جوان بدهم. نیهات، کاسیاس و... از 18سالگی با من بودند، بیل هم از 17 سالگی زیر نظر من کار کرد. الان هم شرایط تیم تراکتورسازی خوب است اما به 3 بازیکن مجرب نیاز داریم.

 


دستیارانم را باشگاه انتخاب می کند


دستیاران من کسانی خواهند بود که باشگاه انتخاب می کند. هرجای دنیا که بودم هیچ وقت با خودم کسی را نبردم. هرجا رفتم از نفرات داخل باشگاه استفاده کردم تا بتوانم به آنها درس بدهم و از من چیزی یاد بگیرند.

 

 

درباره قراردادم چیزی نمی گویم


حرفی درباره مبلغ  قراردادم نمی زنم. اگر می خواهید راجع به قراردادم چیزی بدانید با باشگاه صحبت کنید. 

 


سحر و جادو نمی کنم


همانطور که قبلا گفتم همیشه به جوان ها میدان دادم. این علاقه من است. وقتی کسی به یک مجموعه جدید می آید باید توسط اطرافیان و حاضران راهنمایی شود تا کار را به دست بگیرد. ضرب المثلی وجود دارد که رم یک شبه رم نشده است. من خودم می دانم که در تراکتورسازی چه می خواهم و خیلی تجربه در این زمینه دارم. با این حال سحر و جادو نمی کنم. بازهم تکرار می کنم که ما نیاز به جذب چند بازیکن داریم. نیاز به زمان دارم تا بازیکنان جای خود را پیدا کنند. 

 


کارمان سخت است


ما کار سختی در پیش داریم. مطمئنم با هماهنگی باشگاه از این موضوع عبور می کنیم. خیلی سخت است که کارهایمان به نتیجه برسد. باید صبور باشیم و موفق شویم.

 

1315413

 

بعد از اردوی ترکیه درباره بازیکنان حرف می زنم


خیلی زود است درباره مسائل مختلف تراکتورسازی صحبت کنیم. ما نیاز به زمان داریم. من باید بازیکنان را بهتر بشناسم تا درباره آنها اشتباه نکنم. تمرینات قبل از فصل یکی از مهم ترین تمرینات ما هستند. بازیکنان باید منسجم تر کار کنند و آماده شوند. این کاری است که در حال حاضر انجام می دهیم. خیلی سخت است که الان درباره بازیکنان صحبت کنم. حتما از ترکیه که برگردیم خیلی خوب راجع به بازیکنان می توانم صحبت کنم. می دانم برخی بازیکنان در خدمت سربازی بسر می برند. من همچنین منتظر بازیکنان جدید هستم تا جذب شوند. در حال حاضر کمی دور از تفکرات هستیم. امیدوارم بتوانم به ایده های خوبی درباره تیم برسم.


ملی پوش داشتن برای هر باشگاهی افتخار است


وقتی تیم ملی از یک بازیکن دعوت می کند، قطعا باید برود. من خودم بازی کردم، وقتی یک نفر به تیم ملی دعوت می شود، باید برود. طبیعتا یک افتخار برای باشگاه است که بازیکنش به تیم ملی برود.
** در ادامه یکی از خبرنگاران از توشاک درباره اختلافات برانکو و کی روش پرسید و اینکه احتمال دارد در آینده این مشکلات گریبان او را هم بگیرد اما مسئولان باشگاه تراکتورسازی اجازه پاسخگویی به این پرسش را ندادند!


به من بگویید تراکتور چند بازیکن دارد؟


نمی توانم تعدادی بگذارم اما نیاز به چند بازیکن داریم. شاید شما از من بهتر بدانید. شما باید ابتدا به من بگویید که تیم تان چند بازیکن دارد؟ این را هم شما بهتر می دانید!


همیشه مورد انتقاد و خوش اقبال بودم


من همیشه مورد انتقاد بودم اما همیشه هم خوش اقبال بودم. به عنوان یک بازیکن خیلی خوشبخت بودم که در تیم خوبی بازی می کردم (لیورپول). با لیورپول کاپ اروپایی گرفتیم و خوشحالم که در اسپانیا و ترکیه چند جام گرفتم.

 

 

خوش شانسم که در تبریز هستم، اما هوا گرم است!


من خیلی خوش شانس بودم؛ همیشه برای کاری که دوست داشتم، به من پول می دادند. من دوست داشتم به لیورپول پول هم بدهم تا برایش بازی کنم، یا حتی رئال مادرید اما آنها برای کار من پول پرداخت کردند. الان هم خوش شانس هستم که در تبریز حضور دارم، هرچند هوا خیلی گرم است!

 


حضور هواداران تمرکز ما را برهم می زند


وقتی از ترکیه برگردیم راجع به خیلی مسائل می توانم حرف بزنم. به همین خاطر الان یکروز در هفته اجازه می دهم هواداران و خبرنگاران به محل تمرین بیایند. اگر دوست دارید من به بازیکنان استراحت بدهم، به تمرین بیایید! با این حال جدی بگویم که خیلی مهم است میان بازیکنان و هواداران نزدیکی وجود داشته باشد. اولین باشگاه من لیورپول بوده است ولی تابه حال باشگاهی نبودم که اینطور بین باشگاه و هواداران صمیمیت باشد. هواداران بهتر می دانند وقتی بازیکنان کارهای فنی انجام می دهند نیاز به تمرکز دارند. وقتی شما خبرنگاران مطلبی می نویسید دوست ندارید کسی برای شما مزاحمت ایجاد کند. با این حال یکروز را قرار می دهیم تا در هفته هواداران کنار تیم باشند. حتما به هواداران اطلاع می دهیم تا در جریان باشند.

 


قرارداد من سه ساله نیست


باید بگویم که قرارداد من با تراکتورسازی سه ساله نیست. کاملا مشخص نیست که تا چه زمانی اینجا باشم. ماندن من به خیلی چیزها بستگی دارد. به شخصه دوست ندارم اتفاق عجیبی رخ بدهد.

 


دستیار کی روش، شاگرد من بود


تیم ملی ایران در جام جهانی عملکردی فوق العاده داشت و در مقابل تیم های بزرگ فوتبال توانست توجهات را به خود جلب کند. آنها خیلی خوب ظاهر شدند و باید به آنها تبریک گفت. کی روش در باشگاهی که من بودم کار کرده و دستیارش اوسیانو کروز وقتی که بازیکن بود در لیسبون مربی اش بودم. شناخت خوبی از آنها دارم. 

 


در ایران مربیان قدری حضور دارند


باشگاه باید فضا را برای ما آسان کند. وقتی تیم امکانات و مربیان قدرتمندی دارد تیم های حریف هم تلاش می کنند به آن سطح برسند. در ایران هم می دانم مربیان صاحب نامی وجود دارد. می دانم شانس ها و فرصت هایی که من داشتم را داشته اند. به همین خاطر کار سختی برای من خواهد بود. ولی امیدوارانه به آینده نگاه می کنم و امیدوارم موفق باشیم.

دیدگاه‌ها