کد خبر : 1535100 | 10 تیر 1397 ساعت 10:34 | 71.5K بازدید | 0 دیدگاه

یک روز پس از شب تلخ مسی و رونالدو

مسی– رونالدو، آغازِ پایانِ یک دوگانه‌ی بزرگ؟

در روزی که بعد از جام جهانی 1970، بیشترین گلهای به ثمر رسیده در یک روز از مراحل حذفی جام جهانی را در خود داشت، دو نفر از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ موفق به گلزنی نشدند.

مسی– رونالدو، آغازِ پایانِ یک دوگانه‌ی بزرگ؟

به گزارش ورزش سه، ناتوانی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای تاثیرگذاری بر سرنوشت تیم‌شان در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی جام جهانی روسیه، به حذف دو ستاره از این تورنمنت انجامید و حتی شاید امیدهای آنها برای فتح بزرگترین جام فوتبال دنیا را برای همیشه نقش بر آب کرد.  مسی 31ساله و رونالدوی 33ساله حالا می‌دانند که شانس‌شان برای قهرمانی در جام جهانی، به شدت کاهش پیدا کرده. 


مسی در پایان بازی تیمش مقابل فرانسه در شهر کازان، با سر پایین‌انداخته، پشت خم‌شده و بازوبند کاپیتانی در دست، زمین را با شکل و شمایل یک شکست‌خورده ترک کرد. مسی در بازی دیروز برای تیمش از جان و دل مایه گذاشته بود و در مسابقه‌ای سرشار از شور و شوق و هیجان، دو پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده بود. ولی همه‌ی تلاشهای او برای آلبی‌سلسته بی‌فایده بود.  

 

1315865


شکی نیست که آرژانتین نتوانست آنطور که مسی در بارسلونا عادت دارد، به او خدمت‌رسانی کند. پای مسی در محوطه‌ی جریمه‌ی حریف تنها چهار بار توپ را لمس کرد و تنها یک شوت به دروازه‌ی فرانسه شلیک کرد. این آخرین فصل ناامیدکننده‌ی داستان پر آب چشم مسی و فوتبال ملی بود. مسی‌ای که سال 2016 با تیم ملی خداحافظی کرده بود اما بعدها از تصمیم خود برگشت و دوباره پیراهن راه راه آلبی‌سلسته را به تن کرد. 


با اینکه مسی در جام جهانی 2018 روسیه نتوانست آنطور که دلش می‌خواست، برای تیمش پربازده و مثمر ثمر باشد ولی این جام بدون شک برای مسی تورنمنتی پرحادثه بوده. مسی در اولین بازی آرژانتین مقابل ایسلند یک پنالتی از دست داد و در شروع بازی تیمش مقابل کرواسی که با شکستی سنگین برای آلبی‌سلسته به پایان رسید، درحالیکه سرود ملی کشورش در حال پخش بود، چهره‌ای پرتنش داشت که از استرس شدید او خبر می‌داد. 


گل زیبای مسی در مقابل نیجریه و بازی درخشانش که باعث شد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود کافی بود تا آلبی‌سلسته به مرحله‌ی حذفی جام جهانی صعود کند. مسی قبل از بازی دیروز اعتراف کرده بود که هیچوقت چنین شرایط سختی را تجربه نکرده بوده. فشار برای پیروزی بر فرانسه آنچنان بر شانه‌های مسی سنگینی می‌کرد که برای او چاره‌ای جز اعتراف باقی نگذاشته بود. 


یک موضوع دیگر، شایعاتی بود که می‌گفت مسی ترکیب تیم و تاکتیک‌های آلبی‌سلسته را به سرمربی دیکته می‌کند. ادعایی که توسط سرمربی آرژانتین سمپائولی تکذیب شده بود. 

 

اما رونالدو، این ستاره‌ی خستگی‌ناپذیر پرتغالی : وقتی رونالدو در جریان تساوی 3-3 تیمش در مقابل اسپانیا، در اولین بازی پرتغالی‌ها در جام جهانی روسیه، ضربه‌ی ایستگاهی را با کاتی استثنایی وارد دروازه کرد و در نهایت با یک هت‌تریک به رختکن رفت، خیلی‌ها این سوال را مطرح کردند که آیا دارنده‌ی حال حاضر توپ طلای فیفا، به ستاره‌ی بی چون و چرای این تورنمنت و آقای گل جام جهانی روسیه تبدیل خواهد شد ؟

 

1315855


رونالدو در جریان پیروزی پرتغال بر مراکش هم بار دیگر سرحال و قبراق حاضر شد. ولی رونالدو در بازی مقابل ایران یک پنالتی را از دست داد و ممکن بود از بازی اخراج شود. پرتغال اما موفق شد از ایران یک امتیاز گرفته و صعود خود به دور دوم جام را قطعی کند. 


اما رونالدو هم مثل مسی نتوانست برای جلوگیری از شکست تیمش در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی، هیچ کاری بکند. ادینسون کاوانی دو گل به ثمر رساند تا اروگوئه با نتیجه‌ی 2-1 یاران رونالدو را شکست دهد. 


سوال این است که آیا این برای رونالدویی که سال 2016 جام قهرمانی ملتهای اروپا را بالای سر برده، نقطه‌ی پایان فوتبال ملی است ؟


 سرمربی پرتغال، فرناندو سانتوز بعد از بازی دیشب به این سوال جواب منفی می‌دهد و می‌گوید " هنوز چیزهای زیادی ست که رونالدو می‌تواند به فوتبال بدهد ". سانتوز تلویحاً اشاره می‌کند که کاپیتان تیمش به احتمال زیاد هنوز برای بازنشستگی از فوتبال ملی آماده نیست. 


سانتوز می‌گوید " ماه سپتامبر یک تورنمنت در پیش داریم ( لیگ ملتهای یوفا ) و امیدواریم رونالدو آنجا با ما باشد تا به بازیکنان‌مان در مسیر پیشرفت‌شان کمک کند. خیلی مهم است که کاپیتان همیشه در کنار تیم حاضر باشد و کریستین رونالدو همیشه با ما و در کنار ما بوده ". 


مترجم : آرش جلال منش

دیدگاه‌ها