کد خبر : 1535116 | 10 تیر 1397 ساعت 12:24 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

بیرانوند: حتما کیانوش در یک وزن بالاتر هم مدال می گیرد

پاسخ به ابهام های پرتعداد وزنه برداری برای جاکارتا

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: نظر سرمربی تیم ملی بود که علی حسینی در ترکیب حضور داشته باشد.

پاسخ به ابهام های پرتعداد وزنه برداری برای جاکارتا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی وزنه برداری مثل همیشه یکی از پرامیدترین تیم های اعزامی ایران به بازی های آسیایی خواهد بود. ۷ سهمیه اعزام برای این رشته در نظر گرفته شد و کادرفنی هم اختیار تام برای انتخاب نفرات نداشت. 


قرار بود رکوردگیری نهایی تیم ملی که همزمان با هفته اول لیگ برتر وزنه برداری برگزار شد، معیار شورای فنی برای انتخاب وزنه برداران اعزامی به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ باشد. 


چند وزنه بردار مثل سهراب مرادی، ‌محمدرضا براری و بهداد سلیمی عملکرد مناسبی داشتند و در همان روز مسابقه حضورشان در ترکیب نهایی قطعی شد. یک روز بعد جلسه شورای فنی فدراسیون وزنه برداری برگزار شد و نفراتی برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ انتخاب شدند که در رکوردگیری حضور نداشتند یا عملکرد مناسبی از خود نشان ندادند. 


برای اطلاع از چگونگی تصمیم گیری در شورای فنی ابتدا با چند عضو این شورا تماس گرفتیم که آنها دبیر فدراسیون را سخنگو معرفی کردند. حتی رییس فدراسیون هم که از سوی برخی منتقدان عامل اصلی انتخاب برخی نفرات معرفی شده، حاضر به پاسخگویی نیست. به همین خاطر به سراغ محسن بیرانوند رفتیم. 


دبیر فدراسیون هم که علاقه زیادی به صحبت درباره ابهام های موجود نداشت، توضیحاتی را درباره برخی نفرات و اوزان داد. 


محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره قرار گرفتن سعید علی حسینی در ترکیب اصلی با وجود غیبت در رکوردگیری اظهار داشت: برخی از اتفاقات با نظر کادرفنی رخ می دهد. علی حسینی ۸، ۹ ماه قبل نایب قهرمان جهان شد و خودش را نشان داد. او اخیرا دچار گرفتگی عضلانی شد و وقتی از پزشک استعلام گرفتیم، گفت بهتر است در این شرایط وزنه نزند. قطعا مشکل این وزنه بردار جدی نیست؛ اما سطح رکوردهای او نشان داده که می تواند موفق باشد. 


وی در پاسخ به این سوال که پس چطور برخواه چند روز قبل در مصاحبه ای از رکوردهای علی حسینی انتقاد کرده بود، عنوان کرد: بهتر است این موضوع را از خود برخواه بپرسید. همانطور که گفتم نظر خود سرمربی بود که علی حسینی در ترکیب حضور داشته باشد. 


دبیر فدراسیون وزنه برداری در واکنش به انتقاد مجید عسگری که مثل گذشته به عنوان یار ذخیره معرفی شده، تصریح کرد: به هر حال محدودیت هایی وجود داشت و ما باید ۷ نفر را اعزام کنیم. اگر سهمیه ۸ نفر بود، قطعا مجید عسگری هم اعزام می شد. الان هم به عنوان نفر ذخیره معرفی شده؛ اما فقط در صورت مصدومیت وزنه بردار دیگری می تواند به ترکیب اضافه شود. 


بیرانوند درباره تغییر وزن کیانوش رستمی و اینکه چرا با وجود اوت کردن در دوضرب و مخالفت کادرفنی در ترکیب نهایی قرار گرفت،‌ گفت: درباره تغییر وزن کیانوش بهتر است از خودش بپرسید چون من اطلاعات زیادی ندارم. به هر حال هم خودش و هم شورای فنی تصورش این است که رستمی می تواند در دسته ۹۴ کیلوگرم بازی های آسیایی مدال بگیرد، وگرنه در لیست نفرات اعزامی قرار نمی گرفت.

دیدگاه‌ها