کد خبر : 1535270 | 10 تیر 1397 ساعت 20:26 | 174.8K بازدید | 0 دیدگاه

با حذف پرتغال و اسپانیا؛

اتفاق بی نظیر برای ایران در جام جهانی

برخلاف 4 دوره قبلی حضور ایران در جام جهانی، هیچ کدام از هم گروهی های ایران نتوانستند به جمع 8 تیم برتر جام جهانی برسند.

اتفاق بی نظیر برای ایران در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، غیرقابل باور است اما اسپانیا نیز همچون پرتغال از جام کنار رفت. دو تیمی که ایران و مراکش را حذف کرده بودند و دو شانس اصلی قهرمانی محسوب می شدند، خیلی زود و در مقابل تیم های غیر مدعی شکست خوردند و حالا باید بار سفر بسته و به کشور برگردند.

 

این نخستین بار است که تمام هم گروهی های ایران، در مرحله یک هشتم نهایی حذف می شوند! در جام جهانی 1978 تیم ملی پرو در مرحله یک چهارم نهایی به برزیل باخت و حذف شد اما هلند تا فینال پیش رفت و در بازی نهایی مغلوب تیم میزبان یعنی آرژانتین شد.

 

20 سال بعد، یکی از هم گروهی های ایران یعنی یوگسلاوی در یک هشتم به هلند باخت و حذف شد اما آلمان به جمع 8 تیم برتر رسید و به کرواسی باخت. خیلی از بازیکنان آن دوره، همین حالا نیز معتقدند ایران می توانست آن دوره از مرحله گروهی صعود کند.

 

1316053

 

در 2006 پرتغال و مکزیک از گروه ایران صعود کردند. مکزیک در هشتم نهایی و در دقایق ابتدایی از آرژانتین پیش افتاد اما سپس 3 گل خورد و حذف شد. ولی پرتغال شگفتی سازی کرد و با حذف بزرگانی چون انگلستان و هلند، به نیمه نهایی رسید. آن ها در نیمه نهایی با پنالتی زیدان مغلوب فرانسه شدند.

 

8 سال بعد نیز از گروه ایران آرژانتین توانست تا فینال پیش برود و آنجا مغلوب آلمان گشت.

 

اما این بار هیچ کدام از هم گروهی های ایران نتوانستند در جمع 8 تیم برتر یا مراحل بالاتر حضور داشته باشند. این اتفاق نادر در حالی رخ داد که پیش از جام، گروه B را گروه مرگ جام جهانی می دانستند اما با شروع مسابقات و برکناری لوپتگی، مشخص شد نه اسپانیا تیم همیشگی است و نه پرتغال.

 

سلسائوی اروپا شب گذشته مغلوب اروگوئه شد و اسپانیا نیز دقایقی قبل در اوج بهت و حیرت به روسیه باخت.

دیدگاه‌ها