کد خبر : 1535569 | 11 تیر 1397 ساعت 21:37 | 27.4K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره برزیلی منتقدان را پشت سر گذاشت؛

نیمار؛ موثر یا مضر !

ستاره تیم فوتبال برزیل در دیدار برابر مکزیک مرد اول میدان بود و موفق شد حداقل برای یک بازی هم که شده منتقدان را پشت سر بگذارد.

نیمار؛ موثر یا مضر !

به گزارش "ورزش سه"، پنجره تابستانی فصل گذشته با انتقال عجیب نیمار به پاری سن ژرمن به یاد آورده می شود؛ انتقالی که بالاترین رقم جابجایی یک بازیکن را در تاریخ فوتبال رقم زد و نیمار را به عنوان گران قیمت ترین بازیکن کره خاکی به مسابقات جام جهانی روسیه فرستاد.


پیش از حضور نیمار در روسیه این بازیکن سودای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و البته قهرمانی جهان را در سر می پروراند؛ رویایی که در دیدار رفت برابر رئال مادرید رسیدن تمام و کمال به آن از دست این ستاره پرید و مصدومیت سبب شد تا نیمار علاوه بر از دست دادن دیدار برگشت، سایر بازی های نماینده پرقدرت فرانسه که به راحتی پس از یک سال وقفه به قهرمانی دوباره لوشامپیانه دست یافت را نیز از روی سکوها دنبال کند تا تمام فکر و ذکرش جام جهانی و قهرمانی در این مسابقات باشد. هر چند هنوز انتقادات از نمایش نیمار در دیدار رفت برابر رئال مادرید و دریبل های پرتعداد و بی ثمر او از یاد نرفته است، چیزی که دلیل اصلی حمله به نیمار از سوی منتقدان در جام جهانی روسیه هم شده است.


نیمار تا پیش از دیدار برابر مکزیک 3 نمایش ضعیف را پشت سر گذاشته بود و منتقدان اعتقاد داشتند که این بازیکن خودخواه و بی انضباط بازی می کند، در صورتی که طرفدارانش معتقد بودند که او مصدوم بوده و کم کم مهیای بازی های سخت تر می شود.


ستاره برزیل تا پیش از دیدار برابر مکزیک 42 بار اقدام به دریبل زنی کرده بود که 14 مرتبه بیشتر مسی نزدیک ترین بازیکن به او بود و 84 بار توپ را از دست داده بود؛ یعنی 22 مرتبه بیشترین از نزدیک ترین رقیبش. نیمار تا پیش از دیدار برابر مکزیک 18 بار موقعیت گلزنی داشته و تنها یک بار گلزنی کرده بود و این باعث می شد تا منتقدانش با مقایسه آمار او با رونالدو که از 10 فرصت گلزنی، 4 گل ساخته بود، عملکرد او زیر سوال ببرند و البته زمین خوردن های پیاپی او در زمین دستاویز دیگری برای منتقدان بوده است.


با همه این تفاسیر نیمار در مقابل برزیل همان چیزی بود که پرافتخارترین تیم فوتبال جهان برای صعود به مرحله بعدی می خواست و گران قیمت ترین بازیکن جهان به برزیلی ها کمک کرد تا به کسب ششمین قهرمانی جهان نزدیک شوند و البته خودش هم با توجه به حذف رونالدو و مسی به کسب عنوان بهترین بازیکن جهان چشم داشته باشد.


بازیکن فانتزی و تکنیکی برزیلی ها در مقابل مکزیک یک گل که خودش تاثیر زیادی در شکل گیری موقعیت آن را داشت، در دهانه دروازه با بغل پا به تور چسباند و دومین گل را هم با پاسی دقیق در دهانه دروازه به فیرمینیو رساند تا وارد گام سخت تری در مرحله بعدی شود که مصاف احتمالی با بلژیک خواهد بود.


دیدار با مکزیک به پایان رسید ولی همچنان سوال قبلی در ذهن منتقدان نیمار باقی خواهد ماند و پیش از دیدار بعدی این تیم مطرح می شود؛ اینکه نیمار مانعی برای موفقیت برزیلی ها به شمار می رود یا به موفقیت تیم کمک خواهد کرد؟ جواب این سوال حداقل برای دیدار برابر مکزیک گزینه دوم بوده است ولی منتقدان این بازیکن منتظر دیدار بعدی و نمایش نیمار خواهند بود.

 

1316614

 

1316612

 

1316610

 

1316611

دیدگاه‌ها