کد خبر : 1536190 | 14 تیر 1397 ساعت 13:04 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

آمارهای جالب جام جهانی روسیه تا امروز

جام جهانی 2018 روسیه جام آمارهای جالب و رکوردشکنی‌ها بوده. برای ما بدون شک گل به خودی عزیز مراکشی که دیرهنگام‌ترین گل به خودی تاریخ جام جهانی است جالب توجه خواهد بود.

آمارهای جالب جام جهانی روسیه تا امروز

به گزارش "ورزش سه"، بررسی برخی از آمارهای جالب و عجیب و رکوردشکنی‌های جام جهانی 2018 روسیه خالی از لطف نیست. این آمارها تا حد زیادی می‌توانند دورنمایی از کیفیت و شرایط این جام و آنچه تا کنون در آن گذشته را مشخص کنند :

 


60 سال از روزی می‌گذرد که پله چهارمین فوتبالیست زیر 20سالی شد که در یک مسابقه‌ی جام جهانی موفق شد بیشتر از یک گل به ثمر برساند. کیلین ام‌باپه در این جام جهانی پنجمین فوتبالیست زیر 20 سالی شد که به این رکورد دست یافت. 

 

48 سال از روزی می‌گذشت که یک تیم در مراحل حذفی جام جهانی درحالیکه دو گل عقب افتاده بود به بازی برگشت و به پیروزی رسید. تا اینکه در این جام بلژیک با پیروزی 3-2 بر ژاپن رکورد چهل و هشت ساله را شکست. آخرین تیمی که این رکورد را ثبت کرده بود آلمان غربی بود که در جام جهانی 70 مکزیک موفق شده بود انگلیس را 3-2 از پیش رو بردارد. 

 

40 میلیون : به لطف بازی سوئد و سویس، جمع تعداد تماشاچی‌های تاریخ جامهای جهانی به این عدد رسید. رکورد بیشترین تعداد تماشاچی با 3.59 میلیون نفر به جام 94 آمریکا اختصاص دارد. جام 2014 برزیل با 3.43 میلیون و جام 2006 آلمان با 3.35 میلیون در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. تا اینجا در جام جهانی 2018 روسیه، 2.58 میلیون نفر به تماشای مسابقات نشسته‌اند و این آمار همچنان در حال افزایش است. 

 

از 146 گلی که تا اینجا در جام جهانی روسیه به ثمر رسیده، 31 گل ( 21درصد ) بعد از دقیقه‌ی هشتاد وارد دروازه شده‌ است. 

 

در جام جهانی روسیه تا اینجا 28 پنالتی به  نفع تیم‌ها گرفته شده که در تاریخ جامهای جهانی یک رکورد است. از این تعداد 21 پنالتی وارد دروازه‌ شده است. 

 

از 56بازی‌ای تا کنون در روسیه انجام شده، 22 بازی در پایان نیمه‌ی اول بدون گل بوده‌اند. اما از میان آنها تنها یک بازی با نتیجه‌ی 0-0 به پایان رسیده. 37 بازی طول کشید تا اولین بازی بدون گل جام جهانی روسیه اتفاق بیفتد که این هم یک رکورد برای جام جهانی 2018 به حساب می‌آید. 

 

رافا مارکز با 17 بازی کاپیتانی مکزیک در جام جهانی، موفق شد رکورد مارادونا را بشکند. این فوتبالیست مکزیکی همچنین تنها بازیکنی است که در 5 دوره‌ی  جام جهانی بازوبند کاپیتانی به بازو بسته. او همچنین بعد از آنتونیو کارباخال و لوتار ماتئوس سومین فوتبالیستی است که در 5 دوره‌ی جام جهانی بازی کرده. 

 

در جام جهانی روسیه تا اینجا 10 گل به خودی به ثمر رسیده تا رکورد 6 گل به خودی جام جهانی 98 فرانسه شکسته شود. گل به خودی عزیز بوحدوز مراکشی در بازی مقابل ایران، دیرترین گل به خودی تاریخ جامهای جهانی بود و سرگئی ایگناشوویچ 39ساله به مسن‌ترین بازیکن تاریخ جامهای جهانی تبدیل شد که یک گل به خودی به ثمر رساند. جالب اینجا است که با گل به خودی او، جام جهانی 2018 در سه بازی پیاپی تیم روسیه شاهد به ثمر رسیدن گل به خودی بود. 

 

مکزیک در هفت دوره‌ی پیاپی جام جهانی در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی از دور رقابتها حذف شده. آنها در تاریخ جامهای جهانی، رویهم‌رفته هفت ساعت و نیم با برزیل دیدار کرده‌اند و در این هفت ساعت و نیم موفق به گلزنی نشده ولی 13 بار دروازه‌ی خود را باز شده دیده‌اند. 

 

هری کین با به ثمر رساندن 6 گل به عنوان کاپیتان تیمش در جام جهانی، به رکورد مارادونا رسید. کین در ضمن با این شش گل که در یک دوره‌ی  جام جهانی برای انگلیس به ثمر رساند به رکورد گری‌لینه‌کر در جام جهانی 86 مکزیک رسید. 

 

جام جهانی در سه دوره‌ی اخیر، به صورت پیاپی شاهد حذف مدافع عنوان قهرمانی در مرحله‌ی گروهی بوده. آلمان در این دوره، ایتالیا در جام جهانی 2010 و اسپانیا در جام جهانی 3014.

دیدگاه‌ها