کد خبر : 1536659 | 16 تیر 1397 ساعت 12:34 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

پوست اندازی در والیبال با همکاری سعید و ایگور

کاپیتان معروف، هوای جوان ها را داشت

کاپیتان باتجربه تیم ملی در سال جوانگرایی والیبال، نقش کلیدی در پیشبرد اهداف ایگور کولاکوویچ داشت.

کاپیتان معروف، هوای جوان ها را داشت

به گزارش "ورزش سه"، والیبال ایران یکی از حساس ترین سال های خود را پشت سر می گذارد. سالی پر از رویدادهای مهم و کلیدی که همراه شدنش با پوست اندازی تیم ملی حساسیت کار را دوچندان کرده است. 


با وجود جوانگرایی در اکثر پست های تیم ملی توسط کولاکوویچ، ترکیب ثابت این تیم همچنان یک پای ثابت دارد؛ سعید معروف. کاپیتان تیم ملی والیبال که با وجود رسیدن به ۳۲ سالگی همچنان از انگیزه بالایی برای بازی های ملی برخوردار است، جدا از مباحث فنی نقش کلیدی در هماهنگی بازیکنان در زمین دارد. 


سعید معروف که هیچ وقت به تیم ملی پشت نکرده و همواره با انگیزه به کارش در ترکیب ثابت با کمترین حاشیه ادامه داده، نقطه اتکای سرمربی مونته نگرویی در ترکیب تیم ملی به حساب می آید.


در واقع اگر او به عنوان کاپیتان در زمین حضور نداشت، قطعا نقشه جوانگرایی کولاکوویچ در لیگ ملت های ۲۰۱۸ به این خوبی پیش نمی رفت. خود آقای سرمربی هم بارها سعید معروف را به خاطر عملکردش در زمین و روحیه دادن به جوان ها ستوده است. 


کافی است حالا که چند روزی از پایان لیگ ملت ها می گذرد، فیلم بازی های ایران را مرور کنید. بازیکنان جوانی مثل مرتضی شریفی، صابر کاظمی، امیرحسین توخته، پوریا یلی و... که کمتر از ۲۰ سال سن دارند برای اولین بار لیگ ملت ها را در بالاترین سطح والیبال جهان تجربه می کردند. جدا از اعتماد کولاکوویچ به این بازیکنان که با هدر دادن یک سرویس و بیرون زدن یک اسپک از بین نمی رفت، نقش سعید معروف هم در این میان کلیدی بود.


کاپیتان باتجربه در نقش پاسور با اعتماد به این جوان ها در لحظات حساس اعتماد به نفس آنها را به شکل ویژه ای بالا برد. حالا چند تن از این بازیکنان که باید در ترکیب تیم ملی جوانان به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شوند، برای خودشان آوازه جهانی پیدا کردند و شاید بخش عمده ای از آن را مدیون سعید معروف باشند.


اختلاف سنی سعید معروف با برخی از این بازیکنان شاید نزدیک به ۱۵ سال بود؛ اما رابطه نزدیکی که کاپیتان با این جوان ها برقرار کرده بود، به هیچ وجه چنین تفاوتی را نشان نمی داد. 


بازهم باید گفت کولاکوویچ اگر یک «معروف» نداشت، شاید به این خوبی نمی توانست نقشه خود را در سال ۲۰۱۸ پیش ببرد. حالا او برای بازی های آسیایی و مسابقات جهانی که به مراتب حساس از رقابت های قبلی است، می تواند از این جوان ها با اعتماد بیشتری استفاده کند. 


آرام کردن بازیکنان در زمین و برعهده گرفتن مسئولیت از دست رفتن برخی از امتیازات برای نیفتادن فشار روانی روی این جوان ها، لطف بزرگی بود که کاپیتان معروف به جوان ها کرد. قطعا رابطه بیرون از زمین معروف با بازیکنان باتجربه صمیمی تر است؛ اما او اجازه نداد این موضوع روی عملکردش در زمین تاثیرگذار باشد. 


حالا باید نشست و دید که در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی پیش رو سعید معروف چه درس های دیگری به این جوان ها می دهد.

دیدگاه‌ها