کد خبر : 1537325 | 19 تیر 1397 ساعت 10:00 | 9.9K بازدید | 1 دیدگاه

حضور ۴ بازیکن در تیم بزرگسالان به ما کمک می کند

عطایی: اول به سهمیه فکر می کنیم، بعد قهرمانی

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: در روزهای پایانی اردو به کمک رییس فدراسیون پاداش سال گذشته بازیکنان که از سوی وزارت ورزش پرداخت شده بود، به ملی پوشان پرداخت شد.

عطایی: اول به سهمیه فکر می کنیم، بعد قهرمانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بهروز عطایی در فاصله یک هفته مانده تا اعزام تیم ملی والیبال جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین اظهار داشت: طبیعی است در این برهه زمانی تیم در شرایط خوبی دارد. با توجه به بازی های تدارکاتی که خارج از ایران انجام دادیم، از وضعیت قابل قبول و مناسبی برخوردار هستیم. موضوع مهم این است که ما 4 بازیکن تقریبا اصلی مان در 10 روز اخیر به ما ملحق شدند. البته این بدان معنی نیست که ما هماهنگی لازم را نداشته باشیم. تیم هم اکنون ترکیب کامل خودش را در اختیار دارد و کاملا هم تحت فشار و برنامه های تاکتیکی کار می کند.


وی افزود: حدود یک هفته دیگر اعزام می شویم و تا یکی، 2 روز دیگر ترکیب نهایی را اعلام می کنیم. 16 نفر تا قبل از این در اردو بودند که 4 نفر از آنها باید کنار بروند تا لیست 12 نفره و نهایی اعلام شود. خوشبختانه همه بازیکنان مدنظرمان را در اختیار داریم. 4، 5 بازیکن هم بعد از لیگ ملت ها از تیم ملی بزرگسالان به جمع سایر نفرات اضافه شدند.


سرمربی تیم ملی والیبال جوانان درباره تجربه بازیکنانی که در جریان لیگ ملت ها برای تیم ملی بزرگسالان به میدان رفتند، تصریح کرد: قطعا تجربه ای که این چند بازیکن کسب کردند، به کمک تیم خواهد آمد. این بازیکنان از سطح بالاتری به این فضا بازگشتند و می توانند فضای سخت مسابقات را کنترل کنند. این جای امیدواری و خوشحالی دارد اما تنها نکته اینجاست چند روزی زمانی می برد تا این نفرات با سایر بازیکنان به ویژه پاسور تیم هماهنگ شوند. البته آنها بازیکنان باکیفیتی هستند و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.


عطایی درباره حریفان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما با اطلاعات خوبی از حریفان وارد مسابقات می شویم. آخرین اطلاعاتی که از این تیم ها داریم؛ مسابقات نوجوانان جهان است. همین تیم هایی که الان در رده سنی جوانان هستند،‌ سال قبل در رده نوجوانان بودند. باید به این نکته توجه کنیم سال گذشته در رقابت های جهانی از 4 تیم برتر، 3 تیم آسیایی بودند. ایران قهرمان، روسیه دوم، ژاپن سوم و کره جنوبی چهارم شدند. این موضوع کار ما را سخت می کند چون فاصله تیم قهرمان با تیم سوم و چهارم زیاد نیست. نکته دیگری که کار ما را سخت می کند، این است که از مسابقات قهرمانی آسیا فقط 2 تیم سهمیه جهانی می گیرند. یعنی بین تیم ایران، ژاپن، چین و کره 2 تیم سهمیه نمی گیرند. تمام این مسائل باعث نمی شود تا ما اهمیت کار خودمان را ندانیم و به هدفی که مدنظر هست، نرسیم. استراتژی اول ما در این مسابقات رسیدن به فینال و کسب سهمیه مسابقات جهانی است و بعد از آن هم قهرمانی.


وی در پایان افزود: من در آخر از فدراسیون والیبال و دکتر ضیایی تشکر می کنم که واقعا در این مدت به ما کمک کردند و همه امکانات را در اختیار ما گذاشتند. حتی در روزهای پایانی اردو کمک کردند پاداش سال گذشته بازیکنان که از سوی وزارت ورزش پرداخت شده بود، با تدبیر فدراسیون به ملی پوشان پرداخت شود. این موضوع سبب شده تا ملی پوشان با روحیه ای مضاعف آماده مسابقات شوند.

دیدگاه‌ها