کد خبر : 1537399 | 19 تیر 1397 ساعت 13:40 | 135.4K بازدید | 2 دیدگاه

دو ملی پوش پرسپولیس به دنبال دو ملی پوش استقلال؛

پرسپولیسی‌ها نگران امیری و بیرانوند

ستاره های لیگ ایران پس از درخشش در جام جهانی با پیشنهادهایی از لیگ های خارجی روبرو شده اند و فاصله چندانی با لژیونر شدن ندارند.

پرسپولیسی‌ها نگران امیری و بیرانوند

به گزارش "ورزش سه"، پس از اتمام کار ایران در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، برخی از بازیکنان با پیشنهادهای مختلف از خارج کشور روبرو شده اند. عملکرد بسیار خوب تیم کارلوس کی روش در فاز دفاعی، کمک زیادی کرد تا بعضی نفرات به خوبی دیده شوند و رویای رسیدن به اروپا پس از تورنمنت بزرگ جام جهانی برای آنها در آستانه تحقق قرار بگیرد.

 

طبیعی است که این اتفاق برای بازیکنان شاغل در لیگ داخلی، پیشرفت بزرگتری محسوب می شود و می تواند آنها را حتی تا آخر دوران بازیگری در سطوح بالای فوتبال دنیا نگه دارد. از بازیکنان لیگ ایران علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، سید مجید حسینی، امید ابراهیمی و وحید امیری در جام جهانی فرصت بازی پیدا کردند و همگی هم نمایشی عالی از خود به جا گذاشتند. جالب اینجا است که هر 5 نفر، نمایندگان تیم های سرخابی پایتخت هستند.

 

حالا در شرایطی که حدود دو هفته از آخرین بازی ایران در جام جهانی می گذرد، بازیکنان مشغول بررسی پیشنهادهای خود هستند و اصلا نمی خواهند از این فرصت به دست آمده به سادگی عبور کنند. از بین پنج بازیکن استقلال و پرسپولیس که در جام جهانی برای تیم ملی به میدان رفتند، دو ستاره تیم استقلال در مراحل جدی تری برای ترنسفر قرار دارند.

 

امید ابراهیمی، هافبک توانمند استقلال که به خاطر محرومیت سعید عزت اللهی در تیم ملی فیکس شد و پس از آن 3 بازی بسیار خوب در جام جهانی انجام داد و تحسین همگان را برانگیخت، سرانجام شب گذشته به طور رسمی با الاهلی قطر قرارداد امضا کرد و به حضور چهارساله خود در جمع آبی پوشان پایتخت پایان داد. درباره ابراهیمی سال های قبل هم خبرهایی مبنی بر پیشنهاد از فوتبال قطر و حضور در یکی از تیم های لیگ ستارگان شنیده می شد اما او در مقاطع قبلی استقلالی ماند تا پس از جام جهانی اولین تجربه بازی در خارج ایران را آغاز کند.

 

سید مجید حسینی هم یکی دیگر از بازیکنانی بود که به لطف مصدومیت دو هم باشگاهی اش یعنی امید ابراهیمی و روزبه چشمی، فرصت بازی در جام جهانی را به دست آورد. حسینی با 22 سال سن بدون کوچکترین لغزشی توانست دو بازی خوب در برابر اسپانیا و پرتغال انجام دهد و نمره قبولی بگیرد. او که به خاطر عملکرد خوبش در لیگ هم مورد توجه چند تیم خارجی قرار گرفته بود، حالا پیشنهادی بسیار جدی از ترابوزان اسپور ترکیه دریافت کرده و این تیم به شدت پیگیر جذب مدافع جوان استقلال است. با وجود اینکه باشگاه استقلال اعلام کرده برای ماندن حسینی همه تلاش خود را خواهد کرد، اما در هر صورت باید این بازیکن را یکی از گزینه های خروج از جمع آبی پوشان دانست.

 

در شرایطی مشابه این دو بازیکن، ستاره های ارزشمند تیم پرسپولیس هم نزدیک به خروج از این تیم هستند. علیرضا بیرانوند، گلر شماره یک تیم ملی و پرسپولیس که با فشار خیلی زیاد وارد جام جهانی شد، یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی در سه بازی این رقابت ها بود. بیرانوند در دیدار مراکش چند بار تیم را در بازی نگه داشت و مقابل اسپانیا هم کم نقص و ایده آل کار کرد. اوج هنرنمایی او هم مربوط به بازی سوم بود. مهار پنالتی بهترین بازیکن سال جهان، بیرانوند را در سطح رسانه های دنیا مطرح کرد. حالا این گلر جوان و آینده دار با پیشنهادهایی روبرو است که گفته می شود برخی از آنها از تیم های سطح اول اروپایی هستند. البته از قرارداد او با پرسپولیس چند سال باقی مانده و این مسئله باعث شده که نظر باشگاه ایرانی در جدایی این بازیکن کاملا دخیل باشد. محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات تابستانی هم یکی از مهم ترین دلایلی است که بیرانوند هنوز تصمیم نهایی برای لژیونر شدن را نگرفته، اما نکته اینجاست که در نیم فصل بسیار بعید به نظر می رسد یک تیم از لیگ های معتبر اروپایی حاضر به خرید دروازه بان باشد و این ممکن است بیرانوند را تا تابستان سال بعد بلاتکلیف نگه دارد.

 

دیگر ستاره تیم ملی در جام جهانی که از لیگ داخلی نمایندگی داشت، وحید امیری بود. وینگر تیم پرسپولیس در هر سه دیدار تیم ملی در گروه دوم جام جهانی در ترکیب اصلی قرار گرفت و در تیمی که عمده تمرکزش روی مسائل دفاعی بود، یک مهره ارزشمند در فاز تهاجمی به شمار می رفت. امیری هم پس از عملکرد خوبی که در جام جهانی داشت با پیشنهادهای خارجی مواجه شده است. او هم مانند بیرانوند به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس و تاکید برانکو بر ماندنش در تیم، هنوز تصمیم قطعی و نهایی نگرفته است؛ اما به نظر می رسد با توجه به شرایط سنی، سرانجام از لیگ ایران رفتنی شود تا چند سالی را در لیگ های خارجی توپ بزند.


می توان گفت شرایط امیری در پرسپولیس به امید ابراهیمی شبیه است. چرا که او هم از نظر سنی نمی تواند حساب ویژه ای روی پیشرفت در سال های آتی باز کند و هم اینکه قراردادی با باشگاه خود ندارد.


در دیگر سمت ماجرا، علیرضا بیرانوند مثل مجید حسینی، از نظر سنی می تواند برای خروج از ایران کمی صبر کند و البته اینکه با باشگاه خود قرارداد دارد و باید حتما رضایت مدیران را برای لژیونر شدن جلب کند.

دیدگاه‌ها