کد خبر : 1537847 | 21 تیر 1397 ساعت 08:50 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

انگلیسی‌ها، کرواسی را دست‌کم گرفتند

کرواسی: متواضع و با اشتهای پیروزی

رسانه‌های انگلیسی اگر با دقت بیشتری فوتبال کرواسی را زیر نظر می‌گرفتند می‌‌توانستند اطلاعات به مراتب بیشتری از تیم ملی فوتبال این کشور بدست آورند.

کرواسی: متواضع و با اشتهای پیروزی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از بازی دیشب در مرحله‌ی نیمه‌نهایی جام جهانی 2018 روسیه، انگلیس بدون جام طلایی به خانه برمی‌گردد. پیروزی کرواسی در مقابل سه‌شیرها برای فوتبال این کشور، موفقیتی تاریخی است. این کشور برای اولین بار به فینال جام جهانی فوتبال راه می‌‌یابد. 

 

قهرمانی در مهمترین تورنمنت فوتبالی دنیا می‌تواند به نقطه‌ی اوج فوتبال کرواسی تبدیل شود، اتفاقی که برای همیشه در تاریخ فوتبال این کشور ثبت و ضبط خواهد شد. می‌توان گفت پیش از بازی دیشب رسانه‌های انگلیسی مشغول دست‌کم گرفتن حریف تیم ملی‌شان بودند ولی واقعیت این است که فوتبال کرواسی و تیم ملی این کشور فراتر و بهتر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد. 


.
اول این که کرواسی کشوری است با جمعیت اندک، جمعیتی حدود 5 میلیونی. به همین خاطر تیم ملی فوتبال این کشور به واقع تیمی است که بیشتر از آنچه انتظار می‌رود موفق بوده است. از این مهمتر، کروات‌ها حالا به کشورهای کوچک دیگر هم امید داده‌اند که می‌توانند در مقابل غول‌های بزرگ فوتبال دنیا رقابت کرده و پیروز شوند. البته داشتن یک نسل طلایی از فوتبالیست‌ها هم بی‌تاثیر نبوده. وجود این نسل نشان می‌دهد که کرواسی می‌تواند با وجود جمعیت اندکی که دارد، ستاره‌‌هایی در کلاس جهانی تربیت کرده و به دنیا معرفی کند. 


کروات‌ها در مقابل انگلیس با تواضع و با اشتهای پیروزی بازی کردند و با ابرستاره‌های لیگ برتری نازپرورده شباهتی نداشتند. برای کشوری که در سال 1991 به استقلال رسیده، پیروزی در مقابل انگلیس یک موفقیت ورزشی بزرگ به حساب می‌آید. بعد از آنکه نسل طلایی قبلی کروات‌ها در جام 98 به نیمه‌نهایی رسیدند، کروات‌ها این بار یک پله جلوتر رفته و حضور در فینال را تجربه می‌کنند. سایه‌ی بزرگ داور شوکر بالاخره از سر بازیکنان تیم ملی کرواسی برداشته شده و این کشور جوان در مقابل فرانسه می‌تواند جام طلایی را بالای سر ببرد.

دیدگاه‌ها