کد خبر : 1537881 | 21 تیر 1397 ساعت 11:51 | 29.2K بازدید | 0 دیدگاه

شوک بزرگ به رقیب قطری پرسپولیس 

نبیل معلول جانشین جمال بلماضی در نیمکت الدحیل

رقیب پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در آستانه تغییراتی بزرگ روی نیمکت رهبری اش قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، جمال بلماضی سرمربی موفق الدحیل بعد از سال ها کسب افتخار در لیگ ستارگان قطر با تیم های لخویا و الدحیل به شدت مورد توجه فدراسیون فوتبال الجزایر قرار گرفته تا هدایت تیم ملی این کشور به عنوان جانشین رباح ماجر افسانه ای را در دست بگیرد.


بلماضی که با الدحیل تا سال 2020 قرارداد دارد با وجود همراهی اردوی باشگاه قطری در اتریش مذاکرات بسیار پیشرفته ای با فدراسیون فوتبال الجزایر داشته تا ظرف روزهای آتی رسما به عنوان سرمربی این کشور منصوب و معرفی شود. این مربی دو ملیتی که سابقه درخشانی در کارنامه خود دارد بعد از بن بست در مذاکرات الجزایر با هلیل هودزیچ بوسنیایی در صدر فهرست گزینه های فدراسیون این کشور قرار گرفت.


به این ترتیب سران باشگاه الدحیل رقیب پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برای انتخاب جانشین مربی موفق خود به سراغ نبیل معلول سرمربی مشهور تیم ملی تونس در جام جهانی 2018 رفتند تا زمینه کوچ او به دوحه را فراهم کنند. بر اساس گزارش Radio Mosaic FM، نبیل معلول مربی تیم ملی تونس، رسما با باشگاه الدحیل به توافق رسیده تا با قراردادی  دو ساله جانشین بلماضی شود.

 

1319269


جمال بلماضی 42 ساله که جزو چهره های دو ملیتی الجزایری – فرانسوی محسوب می شود در دوران فوتبال خود پیراهن بیشتر باشگاه های مطرح فرانسه را برتن داشت اما در نهایت ملیت الجزایر را قبول کرد و بین سال های 2000 تا 2004 در 20 بازی پنج بار موفق به گلزنی برای این کشور آفریقایی نیز شد. بلماضی از سال 2010 رسما وارد عرصه مربیگری شد و طی تمام هشت سال گذشته کار خود را در قطر با باشگاه های مختلف ادامه داد تا این که از سال 2015 با قبول سکان هدایت لخویا نامش را برسر زبان ها انداخت تا با ادغام این باشگاه با الجیش همچنان مربی باقی بماند و فصل قبل تمام جام های داخلی ار درو کند.


بلماضی که الدحیل را با شایستگی و اقتدار به مرحله یک چهارم نهایی آسیا رساند تا رقیب پرسپولیس ایران لقب بگیرد در حالی باشگاه قطری را به مقصد تیم ملی الجزایر ترک می کند که سران متمول الدحیل بلافاصله برای پرکردن جای خالی مربی موفق آفریقایی خود به سراغ یکی دیگر از چهره های شاخص مربیگری جهان عرب این بار از تونس رفتند، کسی که با تیم ملی این کشور بعد از سال ها به جام جهانی رسید اما در گروهی دشوار نتوانست صعود به مرحله دوم را تجربه کند.


نبیل معلول که رسانه های تونسی مدعی اند با توجه به حضور یوسف المساکنی کاپیتان تونس در الدحیل مورد توجه باشگاه قطری قرار گرفته یک بار در سال 2014 سابقه هدایت الجیش در فوتبال قطر را در کارنامه خود داشته است. مربی 55 ساله تونسی که یکی از سرشناس ترین چهره های فوتبال در بین کشورهای عرب زبان شمال آفریقا است قبل از قبول هدایت تونس در سال 2017 نزدیک به سه سال سرمربی تیم ملی کویت بود و حالا قرار است به عنوان سرمربی الدحیل با شاگردانش مقابل قهرمان ایران صف آرایی کند.


از جمله افتخارات نبیل معلول در دوران مربیگری می توان به قهرمانی لیگ برتر تونس در سال های 2011 و 2012 و همین طور قهرمانی جام حذفی تونس در سال 2011 با باشگاه ES Tunis و همین طور قهرمانی جام باشگاه های آفریقا در سال 2011 نیز اشاره کرد. ضمن این که معلول با الجیش در سال 2014 عنوان قهرمانی جام حذفی قطر را نیز به دست آورد تا یکی از مربیان پرافتخار تونس قلمداد شود.

دیدگاه‌ها