کد خبر : 1538232 | 23 تیر 1397 ساعت 08:38 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش جوانان ووشوی ایران در مسابقات جهانی

ووشوکاران ایران در دومین روز رقابت های قهرمانی جوانان جهان به یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز در تالو و هشت پیروزی در بخش ساندا دست یافتند.

درخشش جوانان ووشوی ایران در مسابقات جهانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، هفتمین دوره رقابتهای ووشوی قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ از روز پنج‌شنبه با حضور ۴۰۰ ووشوکار از ۴۵ کشور به میزبانی برزیل و در شهر "برازیلیا" آغاز شده است و تا یک‌شنبه شب هفته جاری پیگیری می‌شود.

 

تیم ایران نیز در دو بخش ساندا و تالوی دختران و پسران در این رویداد مهم شرکت کرده است که در رقابت‌های روز دوم (جمعه شب تا بامداد شنبه)  این مسابقات، ووشوکاران ایران به ۱ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۲ برنز دست یافتند. در بخش ساندا نیز نمایندگان ایران به ۸ پیروزی رسیدند.

 

نتایج نمایندگان ایران در پیکارهای جمعه شب تا بامداد امروز(شنبه) ۲۳ تیر ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

 

* بخش تالو (اجرای فرم)

 

سیده سوگند گلشنی در فرم "گوئن شو" (رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال دختران) با امتیاز ۹.۱۱ بر سکوی نخست ایستاد و اولین مدال طلای تیم ملی ووشوی جوانان ایران را به ارمغان آورد. نماینده اندونزی با امتیاز ۹.۰۶ دوم شد و نماینده بلاروس نیز با امتیاز ۸.۹۴ به مقام سوم و مدال برنز رسید.

 

نازنین بازدار در فرم "نن چوان" (رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال دختران) با امتیاز ۹.۱۰ به مقام دوم و مدال نقره دست یافت. در این فرم نماینده هنگکنگ با امتیاز ۹.۱۲ اول شد و تالوکار اندونزی با امتیاز ۸.۸۲ به مقام سوم رسید.

 

مهدی خانی در فرم "نن چوآن" (رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال پسران) با امتیاز ۸.۹۵ سوم شد و مدال برنز گرفت. در این فرم نماینده مالزی با امتیاز ۹.۰۵ اول شد و تالوکاری از کرهجنوبی با امتیاز ۸.۹۹ در رتبه دوم قرار گرفت. خانی روز گذشته نیز به مدال نقره فرم "نن گوئن" رسیده بود.

 

محمدعلی مجیری دیگر تالوکار تیم ملی ایران نیز در فرم "نن چوآن" (رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال پسران) با امتیاز ۹.۳۰ به مقام سوم رسید و برنز گرفت. او روز گذشته(پنجشنبه) نیز به مدال برنز فرم "نن گوئن" رسیده بود.


در این بخش، نماینده هنگکنگ با امتیاز ۹.۴۸ بر سکوی نخست ایستاد و تالوکاری از سنگاپور با امتیاز ۹.۴۳ دوم شد و نقره گرفت.

 

مینا پناهی دیگر تالوکار تیم ملی دختران ایران نیز در فرم "نن چوآن" (رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال دختران) از رسیدن به مدال بازماند و چهارم شد.

 

* بخش ساندا (مبارزه)

 

یاسین شهرکی در وزن ۴۲ کیلوگرم نوجوانان به مصاف "لام سینز" از هنگکنگ رفت که توانست برسد. او در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار نمایندگان پرو و هند میرود.

 

اما محمدمهدی رضایی دیگر سانداکار تیم ملی ایران در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم نوجوانان، پس از یک دور استراحت در نخستین مبارزه خود به مصاف سانداکاری از چین رفت که توانست در ۲ راند متوالی حریف قدرتمند خود را از پیش رو بردارد.  

 

ابراهیم اصلانی نیز در وزن منهای ۵۶ کیلوگرم نوجوانان در گام نخست، برابر رقیبی از آمریکا قرار گرفت که در ۲ راند متوالی به پیروزی رسیده و راهی مرحله بعد شد. اصلانی در مرجله بعد به مصاف حریفی از ترکیه میرود.

 

شجاع پناهی دیگر سانداکار ایران در وزن ۵۶ کیلوگرم جوانان بود که پس از استراحت در دور نخست، به مصاف نماینده کرهجنوبی رفت که پس از ۳ راند مبارزه حریف خود را شکست داده و راهی مرحله بعدی شد.

 

همچنین محمد فرهادی در وزن ۶۰ کیلوگرم جوانان که پیش از این برابر سانداکاری از برزیل به پیروزی دست یافته بود، مقابل نماینده هند به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد.

 

اما حمید کیانیان سانداکار وزن منهای ۶۵ کیلوگرم جوانان پس از یک دور استراحت باید در مبارزه نخست خود(دور دوم این وزن)  به مصاف برنده دیدار دومنیکن و اندونزی میرفت که در جریان مبارزه این دو سانداکار، ووشوکار دومنیکنی با ضربه پا که از سوی هیات ژوری خطا تشخیص داده شد، به سر حریف اندونزی ضربه زد و موجب ناک اوت نماینده اندونزی شد. به این ترتیب نماینده دومنیکن به دلیل ضربه خطا از مسابقات کنار رفت و ووشوکار اندونزی نیز به دلیل ناک اوت شدن اجازه حضور در ادامه پیکارها را پیدا نکرد تا کیانیان بدون مبارزه راهی دور سوم شود.

 

آیدا حیدری سانداکار وزن ۴۸ کیلوگرم تیم دختران نیز در دومین مبارزه خود برابر "فانی فبریانتو" از اندونزی به برتری رسید. او پیش از این "سابرینا فایوا" از کشور میزبان(برزیل) را شکست داده بود.

 

کیمیا شوشتری نیز در وزن ۶۰ کیلوگرم ساندای دختران برابر "ساروای" از هند به پیروزی دست یافت و راهی مرحله بعد شد.

 

اما در وزن منهای ۵۶ کیلوگرم ساندای دختران معصومه بزرگی به مصاف حریفی از چین رفت که در پایان، نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد.

دیدگاه‌ها