کد خبر : 1538418 | 23 تیر 1397 ساعت 18:11 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

حمیده عباسعلی برای چهارمین بار قهرمان شد

3 طلا و یک نقره آسیا بر گردن کاراته کاهای ایرانی

کاراته کاهای ایرانی در 4 فینال مسابقات قهرمانی آسیا 3 طلا و یک نقره کسب کردند.

3 طلا و یک نقره آسیا بر گردن کاراته کاهای ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، در روز دوم رقابت های کاراته قهرمانی آسیا، ملی پوشان ایرانی برای کسب مدال طلا در فینال به روی تاتامی رفتند.


مجید حسن نیا، کاراته کای پرتوان کشورمان با پیروزی ۶ بر ۲ برابر صعود البشیر عربستانی به نشان طلای وزن منهای ۵۵ کیلو گرم پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در اردن دست یافت. این سومین بار است که مجید در پنج سال گذشته به دیدار پایانی رقابتهای قهرمانی آسیا راه یافت. حسن نیا از سه فینال صاحب دو طلا و یک نقره شده است. مجید در حالی بر سکوی اول آسیا آرام‌گرفت که دیروز و در مصاف با حریف مالزیایی از ناحیه دست راست دچار آسیب دیدگی شده بود و با درد این آسیب وارد تاتامی شد.


صالح اباذری در روزی که ژاپن چشم به طلای سنگین وزن باتجربه خود هیدوشی کاگاوا داشت، با حملات پردامنه اش چنان قهرمان بازیهای جهانی ۲۰۱۷ و دارنده دو طلا و نقره آسیا را در بند تکنیک خود گرفتار کرد که حریف چاره ای نداشت که پیش از اتمام وقت قانونی مبارزه با اختلاف ۸ امتیاز شکست را بپذیرد و به مدال نقره رضایت دهد.


صالح اباذری در تاتامی جام پانزدهم آسیا مقتدرانه و سزاوارانه طلا گرفت و با بیست سال سن قهرمان بزرگسالان آسیا شد.


همچنین حمیده عباسعلی با پیروزی قاطع برابر حریف چین تایپه ای قهرمان سنگین وزن کاراته بانوان آسیا شد. عباسعلی با این طلا جمع مدالهایش در رقابتهای قهرمانی آسیا به چهار طلا و یک نقره رساند.


در ادامه دومین روز رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن در شهر امان در جریان است، علی اصغر آسیابری کاراته کا وزن منهای 75 کیلوگرم کشورمان در فینال رودروی بشار النجار از اردن قرار گرفت و ۶ بر ۴ نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. او دیروز حریفی از هنگ کنگ را ۶ بر یک برد. سپس ۲ بر یک نماینده چین را شکست داد و در سومین دیدار ۸ بر ۵ حریف عربستانی را مغلوب کرد. این نخستین بار است که علی اصغر آسیابری حضور در مبارزات انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می کند.

دیدگاه‌ها