کد خبر : 1538421 | 23 تیر 1397 ساعت 19:09 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

یک روز به فینال؛ حمایت دالیچ از مربیان کروات!

سرمربی تیم ملی کرواسی در نشست خبری قبل از بازی نهایی جام جهانی صحبت های جالبی را مطرح کرد.

یک روز به فینال؛ حمایت دالیچ از مربیان کروات!

به گزارش "ورزش سه"، فردا شب در کشور روسیه بازی فینال جام جهانی انجام می شود. کنفرانس خبری پیش از این بازی هم ساعاتی پیش در مسکو برگزار شد و سرمربیان دو تیم به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی در یکی از بخش های کنفرانس خود با سوالی مبنی بر احتمال حضورش در لیگ برتر انگلیس پس از اتمام جام جهانی روبرو شد.

 

پاسخ مربی کرواسی به این سوال جالب و البته کامل بود. او گفت: من نمی توانم الان به چنین مسائلی فکر کنم چون این کار احتمالا یک پیغام غلط به مردم کرواسی منتقل می کند. آن هم در شرایطی که ما در آستانه تلاش برای رسیدن به عنوان قهرمانی جهان هستیم.

 

این اتفاق شاید بیافتد ولی فعلا باید برای انجام کاری بزرگ تلاش کنیم.


او ادامه داد: در لیگ های بزرگ اروپایی شما به دنبال اسم های برند می گردید که کاری کاملا اشتباه است. مردم شغل های بزرگ را به دست می آورند فقط به خاطر اینکه بازیکنان بزرگی بوده اند. اما این به چه معناست؟


من در یک باشگاه کوچک کارم را آغاز کردم و خیلی راحت به آنها گفتم یک نام بزرگ برابر است با یک اشتباه بزرگ که منجر به هزینه ای گزاف می شود.

 

دالیچ در خصوص سختی های کارش افزود: برعکس برخی مربیان در اروپا که فقط به خاطر اسم و رسمشان می توانند مربیگری کنند، هیچ وقت چیزی به من در یک بشقاب حاضر و آماده تحویل داده نشده است. اما همیشه گفته ام که به من یک بارسلونا یا رئال مادرید بدهید تا جام ها را برای شما به ارمغان بیاورم.

 

سرمربی کرواسی در ادامه داد: در طول دوران حرفه ای و زندگی ام، من همیشه سخت ترین مسیرها را طی کرده ام و مجبور به جنگیدن بوده ام. من نمی خواستم در کرواسی بمانم تا یک مربی متوسط باشم، برای همین هم به خارج از کشور رفتم.

 

ادامه صحبت های دالیچ حاوی جملات جذابی بود: « ما در اروپا مورد احترام نیستیم، حتی با اینکه مربیان کرواتی مثل بیلیچ و نیکو کواچ نتایج فوق العاده گرفته اند. من از پایین نردبان کار را شروع کردم و یک سال به عنوان بهترین مربی آسیا انتخاب شدم.

 

او درباره زمان کار در آسیا هم گفت: من بهترین تیم آسیا را هدایت کردم. همچنین به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردم. این برای من یک تجربه بزرگ بود. هفت سال در آنجا کار کردم و مسیر سختی بود اما من به توانایی خودم ایمان داشتم.

 

آخرین بخش حرف های دالیچ اینگونه بود: وقتی کرواسی مرا فراخواند، هرگز تردیدی نداشتم. به خاطر ایمانی که به خودم و بازیکنانم داشتم، می دانستم که چه کاری می توانیم بکنیم. افرادی مثل من، کواچ و بیلیچ در دنیای مربیگری خیلی دست کم گرفته شده ایم و حالا همگی نشان داده ایم که می توانیم به عناوین بزرگی دست پیدا کنیم و به این افتخار می کنیم.

دیدگاه‌ها