کد خبر : 1538672 | 24 تیر 1397 ساعت 19:04 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت تنیسور صربستانی به اوج بعد از 2 سال

جوکوویچ چهارمین بار فاتح ویمبلدون شد

تنیسور صربستانی برای چهارمین بار تنیس آزاد ویمبلدون را فتح کرد.

جوکوویچ چهارمین بار فاتح ویمبلدون شد

به گزارش "ورزش سه"، عصر امروز فینال مسابقات تنیس ویمبلدون در بخش مردان بین نواک جوکوویچ صربستانی و کوین اندرسون از آفریقای جنوبی برگزار شد. این در حالی است که تنیسورهای برتر رنکینگ فعلی جهان مثل رافائل نادال و راجرر فدرر در مراحل قبلی حذف شده بودند.  


جوکوویچ در دیدار نیمه نهایی رافائل نادال مشهور و نفر اول رنکینگ تنیس جهان را از پیش رو برداشت و اندرسون هم در یک بازی تاریخی که بیش از 6 ساعت به طول انجامید، جان آیسنر از آمریکا را مغلوب کرد و به فینال رسید. 


در مسابقه حساس امروز که تعیین کننده قهرمان تورنمنت معتبر ویمبلدون و تقریبا همزمان با فینال جام جهانی بود،‌ نواک جوکوویچ توانست با نتیجه قاطع 3 بر صفر از سد حریف آفریقایی خود بگذرد. 


تنیسور صربستانی در 2 ست اول 6 بر 2 نتیجه را به سود خود رقم زد و در ست سوم با نتیجه 7 بر 6 برنده شد تا در مجموع 3 بر صفر جام قهرمانی را فتح کند. البته در ست سوم بر خلاف 2 ست اول اندرسون تلاش زیادی برای بازگشت به بازی داشت و حتی 6 بر 5 نیز پیش افتاد؛ اما جوکوویچ با استفاده از تجربه خود توانست در نهایت 7 بر 6 به برتری برسد و اجازه ندهد کار به ست چهارم کشیده شود. 


جوکوویچ پیش از این در سال های 2011، 2014 و 2015 به قهرمانی تنیس ویمبلدون رسیده بود و امروز برای چهارمین بار این جام معتبر را بالای سر برد.


این تنیسور صربستانی که چند سالی به عنوان مرد اول تنیس جهان نام خودش را مطرح کرده بود، در 2 سال اخیر به خاطر مصدومیت با افت شدیدی مواجه شد؛ تا جایی که در آخرین رده بندی برترین های جهان به رده بیست و یکم سقوط کرده بود. این اولین جام معتبر جوکوویچ بعد از سال 2016 محسوب می شود و می تواند سرآغازی برای صعود دوباره نواک به جمع برترین های جهان باشد. 


جوکوویچ با فتح ویمبلدون سیزدهمین گرنداسلم خود را به دست آورد و توانست فاصله خود را با رافائل نادال و راجرر فدرر کمتر کند. تنیسور اسپانیایی 17 گرنداسلم و راجر فدرر سوئیسی 20 گرنداسلم را در کارنامه خود دارند.

دیدگاه‌ها