کد خبر : 1538847 | 25 تیر 1397 ساعت 12:42 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

۲ قهرمانی جهان برای پوگبا تنها در هفت سال

هافبک جوان تیم ملی فرانسه و باشگاه منچستر یونایتد شب گذشته دومین قهرمانی خود در جام جهانی را جشن گرفت.

به گزارش “ورزش سه” پل پوگبا ۲۵ ساله با گلزنی در فینال جام‌ جهانی و در ادامه با بالا بردن جام طلایی این رقابت‌ها شبی فوق‌العاده را در ورزشگاه لوژنیکی مسکو پشت سر گذاشت.


پوگبا که سابقه بازی در همه سنین تیم ملی فرانسه را در کارنامه خود دارد در سال ۲۰۱۱ همراه با تیم زیر ۲۰ ساله‌های فرانسه و در کنار ساموئل اومتیتی قهرمانی جهان را به دست آورد و به عنوان کاپیتان جام را بالای سر خود برد. حالا او پس از ۷ سال بار دیگر همراه با تیم ملی بزرگسالان فرانسه قهرمانی جهان را پشت سر می‌گذارد. جایی که او به مانند تیم ملی کشورش دو قهرمانی در کارنامه دارد و با توجه به سن و سال جوانش احتمال افزایش افتخارات او وجود خواهد داشت.


پوگبا در این دوره از رقابت‌های جام جهانی یکی از بازیکنان اصلی دیدیه دشان بود. وی در بازی اول برابر استرالیا گل دیرهنگامی را به ثمر رساند و اولین سه امتیاز را به حساب خروس‌ها واریز کرد. هر چند نمایش این هافبک جوان در مرحله مقدماتی انتقادات برخی را برانگیخت اما نمایش درخشان او به مانند فرانسه از مرحله یک هشتم و دیدار برابر آرژانتین آغاز شد.


پوگبا در تیم ملی فرانسه نقش یک هافبک را به خوبی بازی کرد و واصل خط دفاع فرانسه به خط حمله این تیم بود. این بازیکن در مواقع حساس به خوبی جلوی خط دفاع تیمش قرار می‌گرفت و با محکم کردن کمربند میانی فرانسه آمار گل خورده تیمش را کاهش می‌داد. او هم‌چنین از توپ‌های برگشتی هم نهایت استفاده را می‌برد و با پا‌س‌های قطری بی نقصش ضد حملات خطرناکی را برای فرانسه طراحی می‌کرد. به طوری که بیشتر گل‌های قهرمان جهان از این تاکتیک به ثمر رسید.


بی‌شک پوگبا جز سه ستاره برجسته فرانسه در راه کسب دومین قهرمانی جهان بود و با نمایش‌های خوبش جز تاریخ سازان این کشور قرار گرفت.


عکس: امیرحسین خیرخواه

 

دیدگاه‌ها