کد خبر : 1539111 | 26 تیر 1397 ساعت 14:23 | 62.3K بازدید | 0 دیدگاه

بالاخره فدراسیون به نفع سرخ ها رای داد

اولین برد فدراسیونی پرسپولیس در دربی

سازمان لیگ برتر فوتبال ایران اعلام کرد که به دلیل انصراف استقلال از سوپر جام پرسپولیس برنده این دیدار خواهد بود.

اولین برد فدراسیونی پرسپولیس در دربی

به گزارش" ورزش سه" قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و استقلال در جام حذفی فصل گذشته فوتبال ایران این امیدواری را در بین علاقمندان به فوتبال وجود آورد که در مسابقه سوپرجام شاهد یک دربی جذاب و زیبا باشند اما استقلال حاضر به حضور در این بازی نشد تا در نهایت براساس اعلام سازمان لیگ به دلیل عدم حضور این تیم ، پرسپولیس برنده دیدار سوپر جام باشد. نکته جالب اینجا است که این اولین بار در تاریخ نیم قرن مسابقات دو تیم است که پرسپولیس با رای فدراسیون فوتبال سه بر صفر برنده می شود.

 


3 یک به نفع استقلال


در تاریخ دربی پرسپولیس و استقلال تا امروز و با احتساب سوپرجام 5 بازی دو تیم در شرایط عادی یک مسابقه برگزار و به پایان نرسیده و در نهایت با رای فدراسیون فوتبال نتیجه آن تعیین شده است. نکته جالب این جا است که در 4 بار قبلی و پیش از سوپر جام از چهاربازی نیمه تمام سه بازی با نتیجه سه بر صفر به نفع استقلال و در یک بازی نیز فدراسیون نتیجه همان بازی را لحاظ کرد. با این حساب این اولین بار است که پرسپولیس در تاریخ مسابقات دربی با رای فدراسیون فوتبال برنده دیدار دربی می شود.

 


برد با رای فدراسیون


اولین داربی که نتیجه آن با رای فدراسیون به پایان رسید در هفدهم بهمن 1348 برگزار شد. این بازی تا دقیقه 82 با گل غلامحسین مظلومی به نفع استقلال در جریان بود که بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در اعتراض به داوری زمین را ترک کردند و این بازی رای فدراسیون سه بر صفر به نفع استقلال رقم خورد. دومین دربی که رای فدراسیون به نفع استقلال رقم خورد در دی ماه 1349 برگزار شد. در این بازی دو تیم تا دقیقه 75 باهم یک بر یک مساوی بودند که بازهم کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس به داور مسابقه اعتراض کردند و بازی نیمه تمام ماند. این بازی نیز از سوی فدراسیون فوتبال سه بر صفر به نفع استقلال اعلام شد.


در آبان سال 1358 نیز دربی یادبود علی دانایی فرد تا دقیقه 75 و با یک گل به نفع استقلال در جریان بود که ورود تماشاگران به زمین نیمه تمام به پایان رسید. فدراسیون این بازی را در نهایت یک بر صفر به نفع استقلال اعلام کرد.


اما چهارمین دربی که فدراسیون مجبور به اعلام رای درباره نتیجه آن شد در 1373 برگزار شد. دو تیم 2 بر 2 مساوی بودند که به دلیل درگیری بازیکنان و ورود تماشاگران بازی به زمین در دقیقه 88 نیمه تمام ماند. فدراسیون فوتبال نتیجه این بازی را در نهایت سه بر صفر به نفع استقلال اعلام کرد.

 


اختلاف بردها 4 شد


با این نتیجه پرسپولیس در دربی ها صاحب 22 برد شد و اختلاف بردهایش با استقلال به عدد 4 رسید. استقلال با احتساب این 4 بازی که با رای فدارسیون پیروز اعلام شد در حال حاضر از87 دربی 26 برد به دست آورده است

دیدگاه‌ها